استفن چدویک

بیوگرافی استفن چدویک؛ بهترین اروپایی تاریخ پوکر

بیوگرافی

استفن چدویک (Stephen Chidwick) یک بازیکن حرفه‌ای پوکر است. او دهم می 1989 در دل به دنیا آمده است. دل (Deal) شهری ساحلی در جنوب انگلیس است. دل شهری کوچک و سی هزار نفری است. چدویک یکی از موفق ترین پوکربازان تاریخ و از بهترین‌ها در پوکر آنلاین است. او از 2008 کار خود را آغاز کرد و تاکنون بیش از 34 میلیون دلار در پوکر به دست آورده است. در لیست موفق‌ترین پوکربازان تاریخ او در رتبه ششم قرار دارد. این یعنی بالاتر از هر بازیکنی خارج از آمریکایی شمالی. نفرات بالای او در لیست چهار نفر آمریکایی و سه کانادایی هستند.

او زندگی‌ای کاملا خصوصی دارد و چیزهای کمی از زندگی شخصی او در اینترنت پیدا می‌کنید. متاهل و اهل خانواده است. با این حال طی یک مصاحبه یک بار چیزهایی از وقتی جوانتر بود گفت. این صحبت‌های خود او است:

مهم نبود چه سرگرمی‌ای را دنبال می‌کردم. هرچه که بود می‌خواستم در آن بهترین باشم. این می‌تواند هرچیزی باشد. حتی یک سری بازی‌های احمقانه فلش در کامپیوتر. پیش از اینکه پوکر اشتیاق اصلی من باشد، دنبال گلف بودم. ساعات زیادی تمرین می‌کردم تا به بهترین کیفیت برسم.

پوکر

استفن چدویک
استفن چدویک

استفن چدویک حتی در اولین مسابقاتش نیز پول خاصی برای بازی نیاورد. یک سری تورنمنت‌های رایگان در سایت فول تیلت (بعدها با پوکر استارز ادغام شد) انجام می‌شد که آنجا بازی را شروع کرد و به مبلغی رسید. با آن مبلغ، کار خود را آغاز کرد. سپس سراغ سایتی دیگر به نام Sit&Go’s رفت. اولین رکوردهای ثبت شده از مسابقات او در این سایت مربوط به 2006 است.

او در سنین پایین به چهره‌ای تاثیرگذار در پوکر تبدیل شد. پیش از اینکه به سن قانونی پوکر در آمریکا برسد، 101 بار در مسابقات متفاوت پوکر آنلاین در سطح بالا به رتبه اول رسیده بود. او بیشتر مبلغی که از راه پوکر به دست آورده را از پوک رآنلاین کسب کرده است. طی 12 سال او بیش از 193 مرتبه به ارقام درشتی در تورنمنت‌های پوکر رسیده است.

اولین تورنمنتی که او شرکت کرده و در HendonMob درج شده مربوط به سال 2008 است. در یک سری مسابقات پوکراستارز شرکت کرد که ورودی 1000 دلاری داشت. در پایان بیش از 88 هزار دلار برنده شد. در آن زمان تنها 18 سال سن داشت.

از آن زمان تاکنون مرتبا در تورنمنت‌هایی با ورودی‌های درشت بازی کرده است. یکی از تورنمنت‌های محبوب او European Poker Tour است. در این مسابقات بیش از 29 مرتبه به جوایز نقدی کوچک و بزرگ رسیده است. در 2013 در همین مسابقات در پراگ شرکت کرد. ورودی مسابقه 5300 یورو بود. در پایان سوم شد و به 517 هزار یورو رسید. سال بعد دوباره در این تورنمنت سوم شد. این بار ورودی 50 هزار یورویی بود و به 436 هزار دلار رسید. در 2016 نیز در EPT صد هزار دلاری مونت کارلو، به 428 هزار دلار رسید.

سال 2018 او به عنوان بهترین پوکرباز جهان از دید Global Poker Index معرفی شد. این ارگان براساس امتیازاتی که بازیکنان طی سال در سراسر جهان جمع می‌کنند، این رده بندی را منتشر می‌کند. آن سال در هتل آریا، طی مسابه های رولر بول با ورودی 300 هزار دلاری شرکت کرد و به 1.5 میلیون دلار رسید. همینطور در پارتی پوکر میلیونری بارسلونا با 100 هزار دلار ورودی شرکت کرد و به 1.3 میلیون دلار رسید. در ماکائو نیز در یک سری مسابقات به 1.2 میلیون دلار رسید. البته در هیچکدام از این مسابقات اول نشده بود. رتبه‌های دوم، سوم و ششم را به دست آورده بود.

استفن چدویک
استفن چدویک

در 2019 در مسابقات ترینتون رولر سری شرکت کرد. دوم شد و به 1.1 میلیون دلار رسید. در همان سال، در مسابقات اوپن آمریکا شرکت کرد و قهرمان شد. به این معنی که بیشتر از سایرین در بخش‌های متنوع به مقام رسیده بود. سال 2020 نیز در اوپن استرالیا، در چند بخش به مقام رسید و جوایز نقدی درخشانی دریافت کرد.

سری جهانی پوکر

استفن چدویک تنها یک بار در یک بخش از سری جهانی پوکر به مقام نخست رسیده است. این قهرمانی مربوط به سال 2019 بود که در بخش اوماها به 1.6 میلیون دلار رسید. با این حال، این اولین باری نبود که در این مسابقات به عددی بزرگ می‌رسید. در سال 2011 در پات لیمیت هولدم با 10 هزار دلار شرکت کرد و به رتبه چهارم رسید. این به معنی 198 هزار دلار بود. همینطور در سال 2015 به 180 هزار دلار در این مسابقات رسید. در 2018 نیز در نولیمیت هولدم با مبلغ ورودی 100 هزار دلار شرکت کرد. در پایان 484 هزار دلار برنده شد. در میز فینال او با فیدور هولتس و برایان کندی روبرو شده بود. در کل طی 49 حضور در بخش‌های متفاوت سری جهانی پوکر به 3.7 میلیون دلار رسیده است.

مسابقات آنلاین

استفن چدویک به مسابقاتی علاقه دارد که در آن خبری از پخش زنده نباشد. این شامل مسابقات پخش تلویزیونی و اینترنتی می‌شود. او تنها در اکانت پوکراستارز خود 3.7 میلیون دلار در تورنمنت‌ها برنده شده است. در اکانت فول تیلت نیز 1 میلیون دلار برنده شده بود. در کل، در سایت‌های متفاوت پوکر آنلاین او 5.1 میلیون دلار برنده شده است. اولین آمار ثبت شده از او به اکتبر 2006 باز می‌گردد. آن زمان شانزده ساله بود. در تورنمنتی که 109 دلار ورودی داشت، پانزدهم شد و 104 دلار برنده شد. یعنی در واقع 5 دلار باخت. اولین رقم بزرگی که برنده شده به ژانویه 2007 باز می‌گردد. در تورنمنتی با ورودی 10 هزار دلار شرکت کرد و 45 هزار دلار برنده شد. بزرگترین رقمی که برده مربوط به سال 2009 می‌شود. در یک تورنمنت با ورودی 300 دلاری شرکت کرد و 142 هزار دلار برنده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *