بیت کوین در ایران

صدور بیش از هزار مجوز برای استخراج بیت کوین در ایران

گزارشات حاکی از آن است که حکومت ایران از زمان قانونی کردن صنعت رمزارزها تاکنون بیشتر از 1000 مجوز برای استخراج بیت کوین صادر کرده است. مزارع استخراج بیت کوین بزرگی تاکنون با مجوز مشغول به فعالیت شده اند، اگرچه تعرفه سنگین برق برای این صنعت باعث شده تا سرمایه گذاران با توان مالی پایین نتوانند به این حوزه ورود کنند.

امیر حسین سعیدی یکی از مسئولان وزارت ارتباطات ایران، این مسئله را فاش کرده است. او در گفتگو با نشریه ایبنا تایید کرده که تاکنون بیش از هزار مجوز برای ماین کردن (استخراج) بیت کوین صادر شده است.

این مقام آگاه وزارت ارتباطات ایران، همچنین مدعی شده است که صنعت رمزارزها “می‌تواند 8.5 میلیارد دلار به اقتصاد ایران کمک کند.”

چالش بزرگ – قیمت برق

امیرحسین سعیدی بر این باور است که بیت کوین و به طور کلی صنعت مربوط به رمزارزها، می‌تواند کمک ویژه ای به اقتصاد ایران کند. اما در عین حال، قیمت بالای برق باعث شده است که چالشی بزرگ برای علاقمندان به این حوزه ایجاد شود.

اگرچه مزارع استخراج بیت کوین بزرگی تا کنون راه اندازی شده است، اما تعرفه بالای جریان برق، باعث شده تا سرمایه گذاران خرده پا، چندان علاقه ای به حضور در این حوزه نداشته باشند.

سعیدی نائینی -وزارت ارتباطات
سعیدی نائینی -وزارت ارتباطات

صنعت رمزارزها در ایران پس از اینکه در سال گذشته به طور رسمی توسط حکومت به رسمیت شناخته شد، رونق تازه ای پیدا کرده است. بالا رفتن قیمت ارز، بسیاری را واداشته است تا با توجه به ارزانی قیمت برق نسبت به سایر نقاط دنیا وارد این صنعت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *