معافیت مالیاتی ارز دیجیتال-ازبکستان

ازبکستان درآمدهای دیجیتال را از مالیات معاف کرد؛ راه‌اندازی استخر ماینینگ و پلتفرم مبادله‌ی ملی

کشور ازبکستان در آسیای میانه که یک سال پیش تعرفه ماینرهای بیتکوین را سه برابر اعلام کرده بود، این بار روی خوش به کسانی نشان داد که کسب و کارهای مربوط به ارزهای دیجیتال دارند. طبق اعلام رئیس جمهور شوکت میرضیایف، این افراد یا شرکت‌ها از مالیات معاف خواهند بود. طبق قوانین جدید، این کشور تلاش خواهد کرد تا زمینه را برای بهبود وضعیت ماینرها هموار کند و از سوی دیگر به ارزهای دیجیتال در این کشور، بهای بیشتری بدهد. آنها اولین بازار خرید و فروش ارز دیجیتال خود را نیز راه انداختند. طبق قوانین جدید درآمدهای شرکت‌های این کشور به صورت ارزهای دیجیتال، زین پس شامل مالیات نمی‌شوند.

آژانس ملی مدیریت پروژه‌های ازبکستان مدتی پیش اعلام کرده بود که در تلاش برای راه اندازی یک استخر ماینینگ هستند. در توضیح استخر ماینینگ باید گفت که وقتی هر شخص به تنهایی برای استخراج بیتکوین تلاش می‌کند، شانس کمی برای استخراج دارد. با این حال وقتی دستگاه‌های بسیاری کنار یکدیگر یک شبکه گسترده را تشکیل می‌دهند و هرکدام بخشی از کار را به دست می‌گیرند و توان محاسباتی خود را به اشتراک می‌گذارند، هرکدام شایسته جایزه‌ای از هر بیتکوین استخراج شده هستند. حال وقتی چنین توانی را ملی کنیم، می‌توانیم قدرتی باورنکردنی را به کار بگیریم. این سیستم ملی از اول فوریه یعنی یک هفته دیگر شروع به کار خواهد کرد.

از سوی دیگر Uznex به عنوان پلتفرم مبادله ارزهای دیجیتال ازبکستان که با تلاش شرکت کره‌ای Kobea راه اندازی شد، شروع به کار کرد. این سیستم بیستم ژانویه کار خود را طی مراسمی در تاشکند پایتخت ازبکستان آغاز کرد. کمپانی‌های ارز دیجیتال از کره جنوبی، ژاپن و سنگاپور به همراه مقامات ازبکستان در این مراسم شرکت داشتند. کاربران زین پس می‌توانند در وبسایت Uznex.com به خرید و فروش قانونی ارزهای دیجیتال بپردازند. بیتکوین، اتریوم و ارزهای دیگری در این سیستم پشتیبانی می‌شوند. از سوی دیگر این وبسایت ارزهای غیردیجیتالی مانند ارز رایج ازبکستان som، دلار آمریکا، کارت‌های اعتباری و از این دست را پشتیبانی می‌کند. این سایت، تنها سایت از این دست در آمریکای میانه است که به صورت قانونی عمل خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *