نجمه خدمتی

معرفی نجمه خدمتی، تیرانداز تیم ملی ایران

نجمه خدمتی (زاده ۲۰ خرداد ۱۳۷۵ بیرجند) ورزشکار ایرانی اهل شهر بیرجند و عضو تیم ملی تیراندازی زنان ایران است. وی در مسابقات تیراندازی جام جهانی و کسب سهمیه المپیک با حضور ۵۸۸ ورزشکار از ۶۷ کشور جهان از ۳ تا ۹ اردیبهشت ماه در پکن برگزار شد، توانست نخستین سهمیه المپیک تابستانی ۲۰۲۰ را برای ایران به دست بیاورد.

موفقیت ها

نجمه خدمتی با کسب نشان طلای تیراندازی تفنگ بادی ده متر بانوان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ در اینچئون کره جنوبی نخستین طلا آور ایران در این بازی‌ها لقب گرفت. وی قبل از این هم در همین روز به همراه نرجس امام‌قلی‌نژاد و الهه احمدی موفق به کسب نشان نقره تیمی این مسابقات شده بود. نجمه خدمتی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ رکورد دار فینالِ جوانان جهان بود.

دانستنی هایی در مورد نجمه خدمتی

کمبود فشنگ

تحریم جمهوری اسلامی ایران به این معنی است که او اغلب مجبور است بدون مهمات آموزش ببیند. به عنوان جایگزین، او از یک سیستم آموزش الکترونیکی استفاده کرده است. “از زمانی که به تیم ملی پیوسته ام مشکلات همراهِ من بوده اند. من به عنوان یک ورزشکار فقط ماشه را می کشم و نمی توانم در این موضوع دخالت کنم، اما می دانم که ما در کشور گلوله تولید نمی کنیم و نمی توانیم به راحتی آنها را وارد کنیم. تحریم های بین المللی دلیل این مشکل است. اما برای جبران این امر، ما بیشتر به اردوهای خارج از کشور می رویم. “

سایر فعالیت ها

او در کمیته دانشجویی و کمیته برابری جنسیتی در فدراسیون بین المللی ورزش دانشگاهی [FISU] خدمت کرده است.

شبکه های اجتماعی

شما می توانید نجمه خدمتی را در شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *