پلتفرم | PlayStation 4, Microsoft Windows |
توسعه دهنده | Fireproof Studios |
ناشر | Fireproof Studios |
ژانر: | معمایی، واقیعت مجازی |
تاریخ انتشار | March 26, 2020 |
دانلود بازی | دانلود بازی The Room: A Dark Matter (به صورت تورنت) |
بدون شک، محبوب ترین بازی های پلتفرم موبایلِ من، چهار عنوان منتشر شده از مجموعه بازی های The Room است. این بازی های در سبک فرار از اتاق، که مملو از معما ها و پازل های 3 بعدی است که هم تماشا کردن آن ها و هم حل کردن آن ها بسیار لذت بخش است. The Room VR: A Dark Matter نسخه ای است که برای دستگاه های واقعیت مجازی ارائه شده است. با شروع بازی این حس را به شما منتقل می کند که گویی وارد صفحه نمایش شده اید و پازل های آن را با دستان خود حل می کنید. و به نظرم اگر تکنولوژی اجازه می داد، بازی های این چنینی باید از ابتدا به همین منوال منتشر می شدند. بررسی این بازی را در رشته مطالب معرفی بازی ها میخوانید.
واقعا بیشتر از این نمی توانم در قالب کلمات لذت بخش بودنِ حس اینکه اجسام را به طور فیزیکی در دستانم بگیرم و آن ها را بررسی کنم بیان کنم. عملی ساده مانند قرار دادن کلید در قفل و چرخاندن به غایت روان و لذت بخش است، که دیگر وقتی با لمس صفحه نمایش موبایل این کار را انجام می دهید به نظرتان مسخره می آید. واقعا تبدیل این بازی از پلتفرم موبایل به واقعیت مجازی کاری فوق العاده است. هم چنان ژانر این بازی اول شخص، کاملا واضح است، و قطعات پازل در هر مرحله در اتاق های مختلف قرار داده گرفته اند. همانند عناوین گذشته این مجموعه بازی ها باید ارتباطی بین قطعات مختلفی را که پیدا می کنید بر قرار کنید و معما را حل کنید.
تماشای فیزیک اشیا بسیار لذت بخش است. شما نمی توانید اشیا را در جایِ خود رها کنید و یا آن ها را پرتاب کنید، به محض باز کردن مشتِ خود، آن ها به لیستِ شما اضافه می شوند، اما ظرف های شیشه ای وجود دارند که می توانید آن ها را تکان دهید و اشیایی که به این تکان دادن ها واکنش نشان می دهند بسیار طبیعی جلوه می کنند. نسبت به بازی های قبلی، اشیای کم تری برای انگولک کردن وجود دارند. نمی توانم چیزی را به خاطر بیاورم که بتوانید با استفاده از هر دو دست تان با آن تعامل داشته باشید. در یک مرحله سعی کردم دو نیمه از یک جواهر را در هر دست نگه دارم و سعی می کردم آن ها را کنار هم قرار دهم، فقط برای اینکه دستگیره ها را به یکدیگر فشار دهم تا واکنش آن ها را ببینم. به درستی که تکنولوژی واقعیت مجازی برای این نوع بازی ها ایده آل است، امیدوارم در آینده بیشتر از این بازی ها برای سیستم های واقیعت مجازی منتشر شود.
بازی های The Room به خاطر چرخه های فوق العاده اش خیلی محبوب شده است. هر وسیله ای که در موجودی خود دارید به نوعی کلید است، قفلی در جایی از یک مرحله وجود دارد(شاید چند اتاق آن طرف تر) و هنگامی که آن قفل را باز می کنید، کلید دیگری نمایان می شود. بعضی وقت ها همه چیز بر وفق مراد شما است: جعبه ای را باز می کنید، به سرعت محل قرار گرفتن کلید ها را تشخیص می دهید، و ناگهان 3 پازل را حل می کنید. تنش های فکری که برای حل معمایی در شما به وجود می آیند، با باز شدن یک جعبه به سرعت از بین می روند. با حل هر معما که مغز شما را به چالش می کشد حس با هوش بودن به شما دست می دهد، اما همچنان حس هیجان اکتشافات هر مرحله هم به شما منتقل می شود.
گاهی فقط جعبه ها را باز نمی کنید، بلکه دری را هم باز می کنید. در ها اتاق های هیجان انگیزی را به روی شما باز می کنند که اصلا انتظارشان نداشتید، اتاق هایی مملو از اشیایی برای بررسی کردن و معما هایی برای حل کردن.
این حس و حالی است که همه بازی های مجموعه The Room به شما منتقل می کنند، اما نسخه مخصوص واقعیت مجازی، شما را در فضایی فیزیکی قرار می دهند که در سایر بازی ها وجود ندارد. این حس فقط به گشت و گذار آزادانه یا بررسی اشیا مربوط نمی شود، بلکه حس صمیمیت و نزدیکی با هر لحظه است. با وارد شدن به بازی، دیگر در دنیای واقعی چیزی مزاحم شما نمی شود، فقط شما هستید و پازل های پیش رو.
همه مجموعه بازی های The Room کمی جادو و فانتزی سیاه را به داستان و معماهای خود اضافه می کنند. بازی ها غرق در وحشت کیهانی می شوند و عموما بازی های شبح وار هستند. هر چند در هویت بخشی به هر مرحله از بازی خیلی خوب عمل نمی کنند. از وقتی آخرین عنوان با نام The Old Sins که در سال 2018 منتشر شد دیگر به سراغ آن ها نرفته ام، اما کم و بیش با فضا و حال و هوای مراحل آن آشنا هستم.
اما هر مرحله در از این نسخه جدید از زمینه و هویتی قوی برخوردار است که باعث می شود هر مرحله یونیک و خاطره انگیز شود. مرحله مقدماتی در دفتر یک کاراگاه قرار دارد که معما هایی مخصوص دفتر کاراگاهان نیز دارد، مانند دسترسی به کمد مدارک. اولین مرحله اصلی بازی در یک موزه قرار دارد که هدف این مرحله باز کردن یک تابوت مربوط به مصر باستان می شود. هر پازل از نظر موضوعی مناسب همان مرحله است و هر جعبه ای که باز می کنید یک قدم به باز کردن تابوت نزدیک می شوید. هر مرحله از سبک بصری مربوط به خود برخوردار است که بسیار منسجم نیز است.
اگرچه نمی توان گفت پازل ها از کیفیت بهتری نسبت به بازی های قبل برخوردار هستند. بیشتر لذت The Room زمانی است که چند جعبه به صورت همزمان باز می شوند، نه اینکه یکی پس از دیگری باز شوند. در نسخه واقعیت مجازی پازل های متنوعی وجود دارد، اما هیچ یک به پیچیدگی بعضی از پازل های نسخه های قبلیِ موبایل نیستند.
یک قابلیت کوچک شدن نیز وجود دارد که در نسخه Old Sins هم شاهد آن بودیم، که به بازیکن اجازه می دهد وارد یک پازل شود و آن را از داخل حل کند. احتمالا همین نوع پازل ها سخت ترین پازل هایی باشند که در طول بازی با آن ها برخورد خواهید داشت. برای ورود به یکی از آن ها ابتدا باید بیرون پازل مسیری با استفاده از سکو ها بسازید تا بتوانید کوچک شوید و وارد پازل شوید. می توان گفت خاص ترین و سخت ترین پازل بازی همین مورد بالایی است. روش هایی که برای حل آن استفاده می کنید در سایر مراحل بازی کاربردی ندارند و مختص همین پازل هستند که همین موضوع باعث می شود علاقه من به این پازلِ خاص چند برابر شود.
The Room VR حتی در مقایسه با نسخه های موبایل از گیم پلی کوتاهی برخوردار است. شاید در مقایسه با نسخه های دیگر مراحل کم تری داشته باشد، اما هر کدام به زیبایی هر چه تمام خلق شده اند که اجازه نمی دهند از مدت زمان کوتاه آن گلایه ای داشته باشم.
به نظرم پازل ها در مقایسه با نسخه های دیگر راحت تر شده اند. به نظر می رسد که فعل و انفعالات فیزیکی مانند کشیدن طناب و چرخاندن میل لنگ ها کانون اصلی بازی است و پازل های چند قسمتی و چالش برانگیز نسخه های قبلی به خاطر پلتفرم واقعیت مجازی ساده تر شده اند. به طور معمول بین هر بازی وقفه ای 2 یا 3 ساله وجود دارد. به طور صمیمانه امیداوارم مدت زمان منتشر شدن نسخه های بعدی The Room VR به اندازه بازی های قبلی نباشند. این بازی یکی از بهترین استفاده ها از تکنولوژی واقعیت مجازی است که من تا به حال آن را تجربه کرده ام.
وطن گیم (Vatan Game) سایت شرط بندی تازه تأسیس دارای کازینو و پیش بینی ورزشی…
آی مون (imoon) یک توسعه دهنده بازی کازینویی است که از سال 2021 فعالیت خود…
پلی مارکت (PolyMarket) یکی از بزرگترین پلتفرمهای پیش بینی غیرمتمرکز است که بر روی بلاکچین…