با پیشرفت تکنولوژی، پای هوش مصنوعی هم به بازیهای آنلاین و البته کازینوها باز شده است، هوش مصنوعی در پوکر مبحث تازه ای در دنیای تکنولوژی است.
ابتدای سال 1984 میلادی بود که نخستین تلاشها جهت ساخت ماشین هوش مصنوعی برای انجام بازی پوکر موفق بود.
مایک کارو در سال 1984 برای نخستین بار دست به ساخت چنین ماشینی زد.
از آن زمان تا کنون، کمپانیها و دانشگاه های متعددی، تحقیقات برای توسعه هوش مصنوعی در صنعت پوکر را آغاز کرده اند، کار سختی که تا به امروز هم به نقطه قابل قبولی نرسیده است.
در ادامه به حقایقی درباره هوش مصنوعی در دنیای شرط بندی خواهیم پرداخت.
تحقیقات نشان داده است که 35 درصد افراد 55 ساله به هوش مصنوعی اعتماد دارند.
62 درصد افراد بین 17 تا 24 سال هم به این تکنولوژی اعتماد دارند.
علاوه بر این، 71 درصد از افراد بالای 50 سال قویاً معتقد هستند در آینده ای نزدیک، هوش مصنوعی و ابزارهایی که با این تکنولوژی طراحی میشوند به راحت سازی زندگی شان کمک خواهد کرد.
در بازی پوکر تگزاس هولدم محدود شده تقریباً بیشتر از 316,000,000,000,000,000 شرایط متفاوت در بازی ممکن است رقم بخورد.
در حقیقت تمام وضعیت های این بازی پوکر، بیشتر از تمام تعداد اتم های موجود در دنیا است.
انسان نیاز به 10 میلیارد سال دارد که بتواند با نرخ یک ثانیه زمان برای هر وضعیت، تمام این وضعیت های ممکن را بررسی کند.
هوش مصنوعی پوکر مزایای زیادی نسبت به انسان دارد، هوش مصنوعی خسته نمیشود، تصمیمات ضعیف به خاطر خستگی از او رخ نمیدهد.
علاوه بر این هوش مصنوعی نمیتواند ارزش پول را درک کند و این در تصمیم گیری اش برای بلوف زدن و یا فولد کردن از بازی اثر نمیگذارد.
هوش مصنوعی کاملا ضرایب را محاسبه میکند و احساسات در تصمیماتش دخیل نمیشود.
علاوه بر این، هوش مصنوعی این توانایی را دارد که نقاط ضعف حریفی که مقابلش قرار دارد را تشخیص دهد.
استفاده از باتهای پوکر در سایتهای آنلاین غیرمجاز است.
اما باید این نکته را بدانید که یک بات پوکر نمیتواند یک میز پر از بازیکنان پوکر را شکست دهد.
به طور میانگین یک هوش مصنوعی پوکر در 100 دست بازی میتواند 5 دست را ببرد که خیلی زیاد نیست.
مشکل این است که هوش مصنوعی پوکر برای روبرو شدن با یک بازیکن در مقابل خود طراحی شده است، نه چندین حریف.
بات پوکر تهدید خاصی برای جامعه پوکر نیست.
اما باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که مقدار شرط های یکسان، زمان بندی مشابه و عدم توانایی عبور از کپچا (CAPTCHA)، می تواند باتهای پوکر را شناسایی کند.
برای توسعه باتهای هوش مصنوعی باید دو مورد آخر در نظر قرار بگیرد.
هم اینکه بات توانایی رقابت با چند حریف را داشته باشد و بتواند طوری برنامه ریزی شود که از رفتارش، تشخیص روبات بودنش ممکن نباشد.
هوش مصنوعی میتواند در یک هفته، تلاش 20 هزار سال یک انسان را انجام دهد.
به همین خاطر این انتظار میرود با توسعه این هوش مصنوعی بتوانیم شاهد موفقیت این باتها در پوکر باشیم.
آی مون (imoon) یک توسعه دهنده بازی کازینویی است که از سال 2021 فعالیت خود…
پلی مارکت (PolyMarket) یکی از بزرگترین پلتفرمهای پیش بینی غیرمتمرکز است که بر روی بلاکچین…
پویان مختاری (Pooyan Mokhtari) اینفلوئنسر و خواننده ایرانی است و به خاطر زندگی بسیار لاکچری…