فوتبال آمریکایی

بازنشستگی آندرو لاک، ضرایب قهرمانی تیمش در NFL را تغییر داد

آندرو لاک کوارتربک 29 ساله تیم ایندیاناپولیس کُلتس در لیگ فوتبال آمریکایی، جهانِ این ورزش را با شوک روبرو کرد. این اعلام بازنشستگی غیرقابل پیش بینی در واکنش به مصدومیت‌های این ورزشکار مطرح اتفاق افتاد. او که در سال 2018 به جایزه بهترین کامبک فصل (ورزشکاری که نسبت به سال پیش از آن بیشترین پیشرفت را نشان داده) را به دست آورده بود، حالا در 2019 این ورزش را برای همیشه کنار گذاشت.

سایت‌های شرط بندی خیلی زود به این موضوع واکنش نشان دادند و ضرایب قهرمانی ایندیاناپولیس کُلتس را بالا بردند. این ضرایب شامل مسابقات سوپربول، کنفرانس، لیگ و حتی بردهای مجموع این تیم در کل فصل می‌شد. یک روز پیش از اعلام بازنشستگی لاک، ایندیاناپولیس شانس پنجم مشترک رسیدن به سوپربول بود و پس از خداحافظی آندرو لاک، به ناگاه آن‌ها به انتهای لیست سقوط کردند و باید این باشگاه را به عنوان آندرداگ در نظر گرفت.

آندرو لاک

آندرو لاک
آندرو لاک

لاک از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال آمریکایی به شمار می‌رود. اگرچه دوره بازی او بسیار کوتاه بود. او تنها در 7 فصل در مسابقات لیگ فوتبال آمریکایی به میدان رفت. فصل اول او 2012 بود که بهترین بازیکن تازه‌وارد (Rookie) لقب گرفت. آن فصل و دو فصل پس از آن، ایندیاناپولیس قهرمان مسابقات شد. همینطور آنها سال 2018 بار دیگر به قهرمانی رسیدند. او طی این دوره بارها به جوایز شخصی ارزنده رسید. با این حال در 29 سالگی به دلیل مصدومیت‌های متعدد، مجبور به بازنشستگی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *