مقدمه
تخته نرد کازینویی برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ در کازینو O’Sheas واقع در لاس وگاس ارائه شد. متاسفانه این بازی مدت طولانی در این کازینو دوام نیاورد. به گفته یکی از دیلرهای این کازینو، تخته نرد کازینویی به آن شکل که باید موفق نبوده. وب سایت رسمی این کازینو نیز ناپدید شده. بنابراین شانس شما برای پیدا کردن این بازی زیاد نیست.
صفحه بازی شبیه به یک طرف صفحه بازی تخته نرد است. دو مهره روی صفحه قرار میگیرد. هدف بازی این است که با تاس ریختن، مهرهها را در صفحه حرکت داده و از آن خارج کنید. شرطها و قوانین دقیق تر در ادامه آمده است. با ادامه این مطلب از مجله بخت همراه باشید.
اصطلاحات تخته نرد کازینویی
قبل از پرداختن به قوانین این بازی، اصطلاحات آن را معرفی میکنیم.
- هوم بُرد (Home Board): ۶ امتیاز در سمت راست جامپ بار (Jump Bar).
- جامپ بار: بر آمدگی وسط صفحه تخته نرد که Inner Board و Outer Board را جدا میکند.
- پوینت (Point): مثلثهایی که مهرهها روی آنها حرکت میکنند.
- اوت بار (Out Bar): بر آمدگی در کنار صفحه تخته نرد قرار دارد. هدف بازی این است که با ۲ یا ۳ بار تاس ریختن مهرهای از اوت بار رد شود و به بیرون (Out) صفحه برود.
- اوتر بورد (Outer Board): ۶ امتیازی که در سمت چپ جامپ بورد قرار دارد.
شرطهای بازی تخته نرد کازینویی
شرطهای بازی تخته نرد کازینویی به شکل زیر میباشند.
- جامپ: این شرط زمانی برنده میشود که دو مهره با یک بار تاس ریختن از جامپ بار عبور کنند.
- اَوت (out): این شرط زمانی برنده میشود که دو مهره با دو بار تاس ریختن (یا ۳ بار تاس ریختن، اگر هرکدام از تاس اول یا دوم جفت باشد) از صفحه بازی بیرون بروند.
- جفتها (Doubles): این شرط یک ساید بت (Side bet) در بازی تخته نرد کازینویی است که روی آمدن جفتها و عدد آنها شرط میبندد.
مبلغی که روی شرط جامپ و اوت گذاشته میشود باید برابر باشد.
قوانین بازی تخته نرد کازینویی
۱- بازی با قرار دادن ۲ مهره روی “پوینت ۱” که دو مثلث با جامپ بار فاصله دارد، آغاز میشود.
۲- بازیکنها شرط خود را میبندد.
۳- تاسها توسط یکی از بازیکنها ریخته میشود.
۴- هر مهره با توجه به عددی که هر تاس نشان میدهد، حرکت میکند. مثلا اگر تاسهای بازیکن عدد ۴ و ۵ را نشان دهد، یک مهره ۵ پوینت و مهره دیگر ۴ پوینت حرکت میکند.
۵- اگر تاسهای بازیکن جفت باشند، هر مهره به اندازه عدد تاس حرکت میکند. این بر خلاف تخته نرد معمولی است که بازیکن ۲ برابر میزان تاس مهره را حرکت میدهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد جفتها قانون شماره ۸ را ببینید.
۶- هدف از تاس اول این است که دو مهره از جامپ بار عبور کند. اگر این اتفاق بیافتد، بازیکن شرط جامپ را برنده میشود.
برد شرطها
۷- بازیکن دوباره تاس میریزد.
۸- مهرهای که فاصلهی بیشتری تا لبه بیرونی صفحه دارد به اندازه تاس بیشتر حرکت میکند. به همین ترتیب، مهرهای که به لبه بیرونی صفحه نزدیکتر است به اندازه تاس کمتر حرکت میکند. اگر دو مهره از اوت بار عبور کنند، بازیکن شرط اوت را برنده میشود.
۹- اگر بازیکن در اولین یا دومین بار تاس ریختن جفت آورد، (در صورتی که مهرهای روی صفحه باشد یا بازیکن شرط جفت بسته باشد) میتواند برای سومین بار نیز تاس بریزد.
۱۰- اگر مهرههای بازیکن از صفحه خارج شده و شرط اوت نیز برنده شده باشد، بازیکن در صورت تمایل میتواند دوباره تاس بریزد. در این صورت قوانین شماره ۲ تا ۹ مجددا اعمال میشود با این تفاوت اینکه مهرهای که روی پوینت ۲ قرار میگیرد فقط حرکت میکند.
۱۱- اگر دوباره بازیکن توانست شرط اوت را برنده شود و مهرهها را از صفحه خارج کند، میتواند دوباره تاس بریزد. در این صورت قوانین شماره ۲ تا ۹ مجددا اعمال میشود با این تفاوت اینکه مهرهای که روی پوینت ۳ قرار میگیرد فقط حرکت میکند.
۱۲- اگر مجددا بازیکن توانست شرط اوت را برنده شود و مهرهها را از صفحه خارج کند، میتواند دوباره تاس بریزد. در این صورت قوانین شماره ۲ تا ۹ مجددا اعمال میشود با این تفاوت اینکه مهرهای که روی پوینت ۴ قرار میگیرد فقط حرکت میکند.
۱۳- اگر دوباره بازیکن توانست شرط اوت را برنده شود و مهرهها را از صفحه خارج کند، میتواند دوباره تاس بریزد. در این صورت قوانین شماره ۲ تا ۹ مجددا اعمال میشود با این تفاوت اینکه مهرهای که روی پوینت ۵ قرار میگیرد فقط حرکت میکند.
۱۴- اگر پس از هر شرط جفت بازیکن تصمیم بگیرد که دیگر تاس نمیریزد، تاسها به بازیکن بعدی داده میشود و او مهرهها خود را روی پوینت ۱ قرار میدهد.
میزان پرداختی شرطها در بازی تخته نرد کازینویی
شرط جامپ و اَوت
شرطهای جامپ و اَوت بر اساس محل شروع حرکت مهرهها (مثلا پوینت ۲) پرداخت میشوند.
شرط جامپ
- پوینت ۱: ۳ به ۱
- پوینت ۲: ۲ به ۱
- پوینت ۳: ۳ به ۱
- پوینت ۴: ۱۰ به ۱
- پوینت ۵: ۴۰ به ۱
شرط اَوت
- پوینت ۱: ۱ به ۱
- پوینت ۲: ۱ به ۱
- پوینت ۳: ۴ به ۱
- پوینت ۴: ۵ به ۱
- پوینت ۵: ۹ به ۱
شرط جفت
شرط جفت بر اساس تعداد جفتها در پوینت برنده میشود.
- ۳ تا جفت: ۱۰۰ به ۱
- ۲ جفت مساوی: ۲۰ به ۱
- ۲ جفت غیر مساوی: ۳ به ۱
- هر شکل دیگر: باخت
تحلیل شرطهای بازی تخته نرد کازینویی
شرط جامپ
در ادامه به بررسی احتمال برد شرط جامپ در هر نقطه شروع میپردازیم.
پوینت ۱
- برد: ۶۹/۴۴ درصد
- باخت: ۳۰/۵۵ درصد
پوینت ۲
- برد: ۴۴/۴۴۴ درصد
- باخت: ۵۵/۵۵۶ درصد
پوینت ۳
- برد: ۲۵ درصد
- باخت: ۷۵ درصد
پوینت ۴
- برد: ۱۱/۱۱۱ درصد
- باخت: ۸۸/۸۸۹ درصد
پوینت ۵
- برد: ۲/۷۷۸ درصد
- باخت: ۹۷/۲۲۲ درصد
شرط اَوت
در ادامه به بررسی احتمال برد شرط اَوت میپردازیم. این شرط نیز بر اساس نقطه شروع مهره برنده میشود.
پوینت ۱
- برد: ۴۰/۱۵ درصد
- باخت: ۵۹/۸۴ درصد
پوینت ۲
- برد: ۲۶/۹۴ درصد
- باخت: ۷۳/۰۵ درصد
پوینت ۳
- برد: ۱۸/۰۹ درصد
- باخت: ۸۱/۹۰ درصد
پوینت ۴
- برد: ۱۱/۹۶ درصد
- باخت: ۸۸/۰۳ درصد
پوینت ۵
- برد: ۷/۴۹ درصد
- باخت: ۹۲/۵۰ درصد
نکته
بازیکن باید روی شرط جامپ و اوت به صورت مساوی شرط بندد. سوالی که پیش میآید، میانگین نرخ بازگشت سرمایه (Return rate) این دو شرط چقدر است؟ در فهرستهای بعدی میزان بازگشت سرمایه این دو شرط آمده است.
نرخ بازگشت سرمایه شرط جامپ
- پوینت ۱: ۱۱/۱۱ درصد
- پوینت ۲: ۳۳/۳۳ درصد
- پوینت ۳: ۰/۰۰ درصد
- پوینت ۴: ۲۲/۲۲ درصد
- پوینت ۵: ۱۳/۸۸ درصد
نرخ بازگشت سرمایه شرط اَوت
- پوینت ۱: ۱۹/۶۹ – درصد
- پوینت ۲: ۴۶/۱۰ – درصد
- پوینت ۳: ۹/۵۴ – درصد
- پوینت ۴: ۲۸/۲۱ – درصد
- پوینت ۵: ۲۵/۰۴ – درصد
تحلیل شرط جفت
در آخرین فهرست به بررسی احتمالات شرط جفت خواهیم پرداخت.
- ۳ جفت: ۰/۴۶ درصد
- ۲ جفت مساوی: ۰/۱۵ درصد
- ۲ جفت غیر مساوی: ۰/۵۷ درصد
- هر شکل دیگر: ۹۲/۵۹ درصد
استراتژی بازی تخته نرد کازینویی
بهترین شرطهای بازی تخته نرد کازینویی، شرطهای جامپ و اوت در پوینت ۴ میباشند که فقط ۳ درصد House Edge دارند. بنابراین توصیه میکنیم این شرط را انتخاب کنید. اگر هم میخواهید روی پوینتهای دیگر شرط ببنید، آنهایی را انتخاب کنید که نسبتا House Edge کمتری دارند.
همچنین در نظر داشته باشید که شرطهای جامپ و اوت در پوینت ۱، پس پوینت ۴ کمترین میزان House Edge را دارند. این میزان ۴/۳۹ درصد است. اگر به تنهایی بازی میکنید، بهتر است که تاس را به خودتان بدهید تا از پوینت ۱ شروع کنید. چراکه اگر از پوینت ۲ شروع کنید، با House Edge برابر ۶/۳۹ درصد روبرو خواهید شد.
دیدگاهتان را بنویسید