بازی کاه (به انگلیسی: Kah) یکی از بازیهای قمارگونه است که کمتر نام آن را شنیده اید، این بازی در دسته بازیهای بر پایه شانس قرار میگیرد.
شرط بندی و قمار به معنای ریسک کردن پول خود روی یک دارایی با ارزش یا یک رویداد است که خروجی و نتیجه نامشخصی دارد.
مبلغی که شما روی یک رویداد خاص انتخاب میکنید، مبلغ شرط شما است که به آن Stakes میگویند.
شرط بندی همواره به دو دسته تقسیم شده است: بر پایه مهارت (Skill-Based) که شما بر اساس توانایی و مهارت خود بازی میکنید. بر پایه شانس که در این حالت شما نتایجی تصادفی را با توجه به تصمیمات تصادفی خود خواهید دید.
از بازیهایی که بر پایه شانس (Chance-Based) هستند میتواند به بینگو، اسلات، بازی رولت و لاتاری اشاره کرد.
بازی بلک جک، بازی پوکر و شرط بندی روی مسابقات، در واقع شرط بندی بر اساس مهارت محسوب میشوند.
در ادامه میخواهیم نگاهی به سه بازی کازینویی ناشناخته بیاندازیم.
بازی کاه (Kah)
بازی کاه یکی از ناشناخته ترین بازیهای کازینویی است که توسط گرونیمو در بیوگرافی اش در سال 1906 در مورد آن صحبت کرده است. این بازی در شبهای جشن و همراه با رقاصی انجام میشد.
نحوه بازی
این بازی از دو طرف تشکیل شده است، طرفی که طایفه پر دار (پرندگان داستان آپاچی) است و طرف دیگر جانوران. هر طرف ممکن است توسط یک بازیکن یا یک تیم گرفته شود.
دو تیم با کمپهایی جداگانه از هم جدا خواهند شد. طایفه پر دار پتوهایی را در بین خود و آتش قرار میدهند که جلوی دید حریف را بگیرد و آنها متوجه نشوند که طرف مقابل مشغول چه کاری است.
سپس آنها چهار کفش مقرنس دارند که یک استخوان در یکی از آنها قرار میدهند. این استخوان نشان دهنده سنگ سفید و گرد مقدسی است که توسط عقاب روی سر هیولا انداخته شده است و منجر به کشتن او و نجات نسل بشریت در داستان آفرینش شده است.
وقتی آنها استخوان را قایم کردند، شروع به خواندن آواز میکنند و پتوهای خود را پاره میکنند. یکی از بازیکنان طایفه جانور با یک کلوپ جنگی به یکی از آنها حمله میکند تا فقط یک شانس برای پیدا کردن استخوان داشته باشد.
اگر در پیدا کردن اسنخوان موفق باشد، طایفه جانوران بازی را در دست میگیرد و در نقش طایفه پر دار ایفای نقش خواهد کرد، اگر اشتباه باشد، بازی از سر گرفته میشود.
با استفاده از چوب، نتیجه بازی مشخص خواهد شد که هر چوب نشان دهنده یک امتیاز است و هر تیمی که در نهایت بیشترین چوب (امتیاز) را داشته باشد برنده است.
هر کدام از این بازیها بین 4 تا پنج ساعت به طول میانجامد.
اطلاعات ضد و نقیضی هم در خصوص این بازی وجود دارد. در انجمن تاریخی آریزونا میگویند که در زمان مخفی کردن استخوان در کفش توسط طایفه پر دار، این طایفه جانوران است که مشغول خواندن است.
طایفه ای که در حال خواندن است اگر استخوان را پیدا کند یک امتیاز میگیرد، اما استخوان را بر نمیدارد.
آنها باید بخوانند و دوباره به دنبال استخوان بگردند، هرچند این با چیزی که گرونیمو در بیوگرافی خود گفته است در تضاد است.
این بازی در نزد قبلیه آپاچیها محبوب ترین بازی بوده است.
دیدگاهتان را بنویسید