به این مطلب از سری مطالب آموزش بازیهای کارتی و مناسب دورهمی در سایت بخت خوش آمدید. در این مطلب ما نحوه کامل انجام بازی کارتی پرتاب تخم مرغ (throwing eggs) یا گوآن دن (guan dan) را پوشش خواهیم داد. مقاله را با توضیح مفهومات عمومی این بازی و نحوه انجام آن شروع میکنیم، سپس جزئیات بیشتری از بازی را بیان میکنیم.
جوآن دن (guan dan) یک بازی کارتی چینی و محبوب است که نام آن به معنای پرتاب تخم مرغ میباشد.
محبوبیت این بازی را می توان به چند ویژگی نسبت داد. برای مثال، اکثر ترکیبهای قابل بازی به 6 کارت یا تعداد کارت کمتر از 6تا محدود میشوند، بنابراین بازیها با سرعت متوسطی پیش میروند. از این رو، برای بازیکنی که ترکیبهای خوش شانسی در دست خود دارد، برنده شدن ناگهانی دشوار است؛ اگرچه گاهی اوقات این اتفاق میافتد.
همچنین یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن نیز این است که تنوع زیادی از ترکیب کارتها در این بازی وجود دارد که این باعث میشود بازی نسبت به بازیهای مشابه، متعادلتر باشد و وایلد کارتها یا همان کارتهای خاص، حتی احتمالات بیشتری را ایجاد میکنند.
همه این ویژگی ها یک بازی با عمق استراتژیک قابل توجهی را ایجاد می کند.
برای انجام این بازی، چهار بازیکن به دو تیم تقسیم می شوند که همتیمیها مقابل یکدیگر می نشینند.
از طرفی، شما به 2 دسته کارت 52تایی استاندارد بین المللی به همراه جوکرهایشان نیز برای بازی نیاز دارید. یعنی در مجموع 108 کارت شامل چهار جوکر، دو دسته کارت قرمز و دو دسته کارت سیاه وجود دارد.
رتبه بندی اصلی کارت ها از بالا به پایین به این ترتیب است: جوکر قرمز، جوکر سیاه، آس، شاه، بی بی، سرباز، 10، 9، 8، 7، 6، 5، 4، 3، 2، (آس). این رتبه بندی ترتیب طبیعی کارت ها نامیده می شود.
هنگام تشکیل توالیها (sequences)، آس می تواند به عنوان پایینترین کارت، زیر 2، استفاده شود.
توزیع کارت و بازی در خلاف جهت عقربه های ساعت انجام می شود و هدف این است که تمام کارت های خود را قبل از سایر بازیکنان بازی کنید (و به همتیمی خود نیز در انجام این کار کمک کنید).
تیم بازیکنی که بعنوان اولین نفر، کارتهایش تمام میشود، دست را برنده میشود و ترتیبی که بازیکنان دیگر کارتهایشان را تمام میکنند و بازی را به پایان میرسانند، میزان ارتقاء برندگان را تعیین میکند.
امتیاز یک تیم به عنوان سطح آن تیم بیان می شود. 13 سطح در این بازی وجود دارد که مربوط به رتبه های کارت از 2 تا A (آس) است. هر دو تیم از سطح 2 شروع می کنند، برندگان به سطح بالاتری صعود می کنند و هدف قرارگیری بالاترین سطح یعنی سطح A است.
در دست دوم و بعدی، برنده دست قبلی، کارتهای خود را رو میکنند و سطح آنها تعیین کننده سطح دست است.
کارت هایی که همرتبه با سطح دست هستند، در بازی دارای قدرت های ویژه ای میباشند. این کارتها را کارت های سطح مینامیم.
برای وصال به بیشتر اهداف، کارت های سطح به جای اینکه در موقعیت طبیعی خود قرار گیرند، بالاتر از آس و پایین تر از جوکرهای سیاه قرار می گیرند. به این، ترتیب سطح کارت ها گفته می شود.
کارتهای سطح با خال دل، وایلد کارت هستند. وایلد کارتها، میتوانند بعنوان هر کارتی بجز کارت جوکر، در نظر گرفته شوند.
دست اول همیشه در سطح 2 بازی میشود، بنابراین ترتیب سطح کارت ها از بالا به پایین بدین شکل است: جوکر قرمز، جوکر سیاه، 2، آس، شاه، بی بی، سرباز، 10، 9، 8، 7، 6، 5، 4، 3 و هر دو 2های دل، وایلد کارت هستند.
اگر برای مثال، برنده دست قبلی که کارتهای خود را رو میکنند، سطح 8 باشند، ترتیب سطح کارت ها بدین صورت است: جوکر قرمز، جوکر سیاه، 8، آس، شاه، بی بی، سرباز، 10، 9، 7، 6، 5، 4، 3، 2. و هر دو 8های خال دل، وایلد کارت هستند.
توزیع کارت در بازی کارتی پرتاب تخم مرغ (throwing eggs) یا گوآن دن (guan dan) در چین بدین شکل است که کارتها معمولاً توسط خود بازیکنان از روی دسته کارت کشیده میشوند تا اینکه توسط یک بازیکن پخش شود.
پس از بُر زدن کارتها و کات کردن، دسته کارت به صورت رو به پایین در وسط میز بازی قرار می گیرد و بازیکنان به نوبت تک کارت ها را از بالای دسته کارت می کشند. بازیکنان چینی این روش را آسانتر از توزیع کارت به روش غربی میدانند، اما استفاده از هر روشی که بازیکنان بیشتر به آن عادت دارند، آزاد است.
برای دست اول بازی، بازیکنی به طور تصادفی انتخاب می شود تا دسته کارت بازی را بُر بزند.
سپس بازیکنی که در سمت چپ بازیکن بُرزنندهی کارتها نشسته است، بالاترین کارت دسته کارت را رو به بالا می چرخاند و دسته کارت را کات میکند. کات کردن به این شکل است که بازیکن بالاترین کارت دسته کارت را برمیدارد و در داخل دسته کارت در جایی رندوم جای میدهد. به طوری که پس از اتمام کات یا همان بُرِش، کارت رو به بالا جایی در داخل دسته کارت باشد.
بازیکنی که کارتها را بُر میزند، اولین کارت را می کشد، سپس بازیکن سمت راست می آید و به همین ترتیب در خلاف جهت عقربه های ساعت دور میز میچرخد تا زمانی که همه کارت ها کشیده شوند و هر یک از بازیکنان 27 کارت داشته باشند. بازیکن سمت چپ بُرزننده، بازی را شروع می کند.
از دست دوم به بعد، نتیجه دست قبلی مشخص میکند که چه کسی کارتها را بُر میزند، چه کسی کات میکند، چه کسی اول کارت میکشد و چه کسی بازی را شروع میکند.
بازیکنی که اول از همه کارتهایش را تمام میکند، در دست بعدی کارتها را بُر میزند. آن بازیکنی که در سمت چپ بُرزننده نشسته است، کارتها را کات میکند (در این دست و دستهای بعدی دیگر نیاز به رو به بالا کردن هیچ کارتی نیست.).
از سمتی، بازیکنی که آخرین کارت را بازی میکند، به عنوان اولین بازیکن در دست بعدی کارت میکشد. و بقیهی بازیکنان، کارت ها را طبق معمول در خلاف جهت عقربه های ساعت می کشند.
در دست اول، همان بازیکنی که کارت رو به بالا را کشیده بود، اولین کارت تریک (دست وسط) را بر روی میز قرار میدهد و این کارت ممکن است شامل همان کارت رو به بالا باشد یا نباشد.
از دست دوم به بعد، بازیکن اول از طریق خراجی که در دست قبلی پرداخته شده است، مشخص میشود که به نوبه خود به نتیجه دست قبلی بستگی دارد. (در قسمت پایینتر درباره خراج بیشتر خواهید دانست.)
بازیکنی که بعنوان اولین نفر یک تریک را بازی میکند، باید یک کارت یا ترکیبی از کارتها را از دورن دستش بازی کند. بازیکنان دیگر، به ترتیب خلاف جهت عقربه های ساعت بازی می کنند یا از نوبت خود عبور میکنند. و این تریک تا زمانی ادامه مییابد که سه بازیکن پشت سر هم از نوبت خود عبور کنند.
7 نوع کارت و ترکیب معمولی قابل بازی وجود دارد. همچنین ترکیبات خاصی به نام بمب نیز برای این بازی وجود دارد.
بازیکنی که یک تریک را شروع میکند، می تواند آن تریک را با هر کارت یا ترکیب معمولی قابل بازی یا با یک ترکیب بمب شروع کند.
هنگامی که یک تریک در حال بازی است، در هر نوبت یک بازیکن گزینه های زیر را برای بازی پیش رو دارد:
بازیکنی که کارتی در دست ندارد از هر فرصتی برای بازی کردن استفاده می کند. اگر بازیکنی که نوبتش است تا تریک را شروع کند، هیچ کارتی در دستش باقی نمانده باشد، شروع تریک به هم تیمی او واگذار میشود. بازی تا زمانی ادامه مییابد که هر دو بازیکن از یک تیم، کارتهایشان تمام شود.
هر بازیکنی که تعداد کارتهایش 10 کارت یا کمتر باشد، اگر کسی از او بخواهد، باید دقیقا اعلام کند که چند کارت در دستش باقی مانده است.
هفت نوع بازی معمولی وجود دارد.
تک کارتها یا همان کارتهای تک، به ترتیب سطح رتبه بندی می شوند. یک وایلد کارت که به عنوان تک کارت بازی می شود از نظر رتبه با یک کارت سطح یا لِوِل کارت برابر است. به عنوان مثال در سطح 6، یک وایلد کارتِ دلِ 6، از نظر رتبه با پیک 6 برابر است: هیچ کدام دیگری را نمی زند (شکست نمیدهد).
یک ترکیب جفت کارت در این بازی، از دو تک کارت با رتبه یکسان تشکیل میشود. جفت کارتها به ترتیب سطح، مانند تک کارتها رتبه بندی می شوند.
توجه داشته باشید که دو جوکر سیاه یا دو جوکر قرمز می توانند جفت بسازند، اما جوکر سیاه و جوکر قرمز را نمی توان به صورت جفت کارت بازی کرد.
یک وایلد کارت را می توان با هر کارتی به جز جوکر برای ایجاد یک جفت بازی کرد.
اگر دو وایلد کارت با هم بازی شوند، آنها یک جفت برابر با هر جفت کارتی در آن سطح تشکیل می دهند.
یک تریپل از سه تک کارت با رتبه یکسان تشکیل میشود. سهگانهها به همان ترتیب تک کارتها رتبهبندی میشوند. ساخت هیچ ترکیب جوکر سه گانهای امکان پذیر نیست، بنابراین بالاترین سه گانه مجموعه ای از 3 کارت سطح است که با هر نوع بمبی شکست میخورد.
یک فول هوس از یک تریپل و یک جفت تشکیل شده است و بدون توجه به رتبه جفت، و تنها با توجه به تریپل به ترتیب سطح رتبه بندی می شود.
بنابراین به عنوان مثال ترکیب فول هوس 8-8-8-K-K نمی تواند ترکیب فول هوس 8-8-8-5-5 را شکست بدهد، زیرا سه گانهها با هم برابر هستند. از آنجایی که جوکرها نمی توانند سه گانه تشکیل دهند، بالاترین فول هوس، ترکیبی است که دارای سه گانه سطح باشد.
یک ترکیب استریت شامل پنج تک کارت است که عددهایشان متوالی است و با هم یکسان نیستند. یک آس را می توان به عنوان یک کارت بالاتر از شاه یا به عنوان یک کارت پایینتر از 2 استفاده کرد.
جوکرها هرگز نمی توانند به صورت استریت استفاده شوند. و کارت های سطح موقعیت عددی طبیعی خود را به خود می گیرند. به عنوان مثال در سطح 7، 7 بین 6 و 8 در یک استریت است، نه بالاتر از آس: 6-7-8-9-10 همیشه استریت است، در حالی که 6-8-9-10-J هرگز استریت نیست.
استریت ها توسط تک کارتهایی با بالاترین رتبه به ترتیب طبیعی رتبه بندی می شوند، بنابراین بالاترین استریت 10، سرباز، بی بی، شاه و آس و پایین ترین آن آس، 2، 3، 4 و 5 است.
آس را نمی توان در فضای داخلی ترکیب استریت استفاده کرد: بنابراین ترکیبهای K-A-2-3-4، Q-K-A-2-3 و J-Q-K-A-2 مجاز نیستند.
وایلد کارتها را نیز می توان طبق معمول استفاده کرد. به عنوان مثال در سطح 7 ترکیب استریت 3 خشت، 4 پیک، 7 دل، 6 گشنیز، و 7 پیک را می توان به صورت یک ترکیب استریت با رتبه 7 بازی کرد و از ترکیب استریت 4-5-6-7-8 شکست خورد.
یک ترکیب تیوب از سه ترکیب جفت متوالی به ترتیب طبیعی تشکیل شده است مثلا A-A-2-2-3-3.
همچون آنچه در ترکیبهای استریت انجام میشود، جفتهای شامل کارتهای سطح، در ترکیبهای تیوب موقعیت عددی طبیعی خود را میگیرند. جفت جوکر را هرگز نمی توان در یک ترکیب تیوب استفاده کرد.
ترکیبهای تیوب نیز مانند ترکیبهای استریت، بر اساس جفتهای دارای بالاترین رتبه به ترتیب طبیعی رتبه بندی می شوند. در اینجا هم آس می تواند بالا یا پایین باشد. پایین ترین ترکیب تیوب، A-A-2-2-3-3 است که با توجه به 3-3 رتبه بندی می شود و بالاترین آن Q-Q-K-K-A-A است که با توجه به A-A رتبه بندی می شود. ترکیب K-K-A-A-2-2 مجاز نمی باشد.
یک ترکیب صفحه از دو سهگانهی متوالی به ترتیب طبیعی تشکیل شده است. ترکیبهای صفحه همچون ترکیبهای استریت؛ با سه گانه با رتبهی بالاتر به ترتیب طبیعی رتبه بندی می شوند. A-A-A-2-2-2 پایین ترین ترکیب صفحه است که با توجه به 2-2-2 رتبه بندی میشود و K-K-K-A-A-A بالاترین صفحه است که با توجه به A-A-A رتبه بندی میشود.
9 نوع بمب وجود دارد که از پایینترین به بالاترین بدین ترتیب رتبهبندی میشوند: چهارگانه (quadruples)، پنجگانه (quintuples)، فلاش مستقیم یا استریت فلاشها (straight flushes)، ششگانه (sextuples)، هفتگانه (septuples)، هشتگانه (octuples)، 9گانه (nonuples)، دهگانه (decuples)، چهار جوکر (four-joker).
چهارگانه، پنجگانه، ششگانه، هفتگانه، هشتگانه، 9گانه و دهگانه، به ترتیب از چهار، پنج، شش، هفت، هشت، نه و ده کارت با رتبه مساوی تشکیل میشوند. همچون تک کارتها، بمبهای تشکیل شده از ستهای همرتبه، به ترتیب سطوح رتبهبندی میشوند. از آنجایی که برای این نوع بمبها، جوکری وجود ندارد، بمبهایی که از کارتهای سطح تشکیل شدهاند بالاترین رتبه را دارند. بنابراین برای مثال در سطح 9، بالاترین بمب پنجگانه 9-9-9-9-9، پس از آن بالاترین بمب A-A-A-A-A و کمترین بمب نیز 2-2-2-2-2 است.
یک فلاش مستقیم یا همان استریت فلاش، شامل پنج کارت متوالی از به ترتیب طبیعی و از یک خال است. در این نوع ترکیب، آس می تواند بالاترین یا پایینترین باشد و نمی توان از جوکرها استفاده کرد.
استریت فلاشها با توجه به کارت های بالای خود به ترتیب طبیعی رتبه بندی می شوند. به طوری که بدون توجه به سطح، پایین ترین فلاش مستقیم A-2-3-4-5 و بالاترین آن 10-J-Q-K-A است.
بمب چهار جوکر از دو جوکر سیاه و دو جوکر قرمز تشکیل میشود و بالاترین رتبه را دارد.
یک بمب را می توان با بمب بالاتر از همان نوع یا هر بمبی از نوع بالاتر شکست داد. بنابراین برای مثال در سطح 4، AAAA با 4-4-4-4 شکست می خورد. و 4-4-4-4 با 2-2-2-2-2 (پایین ترین بمب پنجگانه) شکست میخورد. و از سمتی 2-2-2-2-2 با بالاترین پنجگانه 4-4-4-4-4 شکست می خورد. همچنین 4-4-4-4-4 با پایین ترین فلاش مستقیم یعنی A-2-3-4-5 با خال یکسان شکست می خورد.
وایلد کارت ها را می توان در ساخت هر نوع بمبی به جز بمب چهار جوکر استفاده کرد.
در واقع بمبهای 9گانه و 10گانه فقط با کمک وایلد کارتها ساخته میشوند، و از آنجایی که فقط دو وایلد کارت در بازی وجود دارد، در یک دست حداکثر میتوان دو 9 گانه یا یک 10 گانه داشت.
همانطور که در بالا توضیح دادیم، تنها دو وایلد کارت وجود دارد: کارت های سطح با خال دل.
بنابراین برای مثال در دست اول، که همیشه در سطح 2 است، دو دل شماره 2 وایلد کارتهای بازی هستند.
وایلد کارت ها را می توان به جای هر کارتی که برای ایجاد ترکیبی لازم است به جز جوکرها استفاده کرد.
اگر وایلد کارتها بهصورت تک کارت یا بهعنوان یک جفت کارت وایلد بازی شوند، بهعنوان کارتهای سطح، بالاتر از آس و زیر جوکر سیاه رتبهبندی میشوند.
هر کسی که ترکیبی را بازی میکند که شامل وایلد کارتها است، باید اعلام کند که برای چه کارتهایی از آنها استفاده کرده است.
دو وایلد کارت می توانند برای کارت های مختلف در یک ترکیب باشند.
اولین بازیکنی که کارتهایش تمام میشود، از طرف تیم خود نیمی از دست را برنده میشود. بازی تا زمانی ادامه مییابد که سایر اعضای تیم برنده نیز کارتهایشان تمام شود. اگر نفرِ دومِ تیم برنده، دوم شود، یک برد 1-2 برای آنها بدست میآید، و اگر سوم شود نتیجه برای تیم آنها 1-3 و اگر چهارم شود، یک برد 1-4 برای آنها است.
برندگان یک دست، در دست بعدی، کارتهای خود را رو میکنند و سطح آنها تعیین کننده سطح دست است و همچنین به سطح بالاتری ارتقا می یابند. حریفان بازندهها هستند.
وقتی حریفان برنده میشوند، بلافاصله به اندازهی کامل و مشخصشده ارتقاء سطح پیدا میکنند و همچنین روکنندهی دست میشوند. به عنوان مثال اگر روکنندگان دست، در سطح 5 و حریفان در سطح 3 باشند و حریفان یک برد 1-4 به دست آورند، حریفان روکننده می شوند و به سطح 4 ارتقا می یابند.
برای برنده شدن در بازی، یک تیم باید یک برد 1-2 یا 1-3 را به عنوان روکنندهی دست در سطح بالای A (آس) به دست آورد. سطح A تابع قوانین خاصی است.
از دست دوم به بعد، پس از کشیدن کارت و قبل از بازی، بازیکن یا بازیکنانی که در دست قبلی آخر شدند، باید خراج بدهند. خراج دادن به این شکل است که یک بازیکن با دادن تک کارت خود که بالاترین رتبه را دارد، به غیر از وایلد کارت، به یکی از اعضای تیم برنده ادای احترام می کند و به او خراج میدهد.
اگر دست قبلی با برد 1-2 به پایان رسیده است، هر کدام از بازنده ها (که حالا همان حریفان هستند) خراج میدهند. بازیکنی که در دست قبلی اول شد، بین دو کارت خراج، آن کارتی که رتبه بالاتری دارد را میگیرد و بازیکنی که دوم شد، دیگری را میگیرد.
اگر دو کارت خراج همرتبه باشند، برندگان می توانند تصمیم بگیرند که هر کدام، کدام کارت را بگیرند؛ در برخی موارد ممکن است یک بازیکن یک خال را به خال دیگر ترجیح دهد.
سپس در عوض، هر یک از برندگان (که حالا روکنندگان دست هستند) یک کارت ناخواسته به حریفی که از او خراج گرفتهاند، میدهند.
اما اگر هر یک از حریفان یک جوکر قرمز یا یکی از حریفان دو جوکر قرمز داشته باشد، خراج لغو می شود.
اگر دست قبلی با برد 1-3 یا 1-4 به پایان رسیده باشد، بازیکنی که آخر شده است، به بازیکنی که اول شده است خراج میدهد.
اگر آخرین بازیکن دو جوکر قرمز داشته باشد، خراج لغو می شود.
در همه موارد کارتی که در ازای خراج داده می شود باید با کارت خراج متفاوت باشد.
از دست دوم به بعد، بازیکنی که خراج با رتبه بالاتر را دریافت میکند و یا در حالت 1-3 یا 1-4، تنها خراج را دریافت میکند، بازیکنی است که اولین کارت تریک را قرار میدهد و تریک را شروع یا به قولی افتتاح میکند.
و اگر رتبه خراجهایی که دریافت میشود با هم یکسان باشد، بین آنها توافق به عمل میآید که چه کسی باید اولین کارت تریک را بازی کند.
همچنین اگر خراجی پرداخت نشد، بازیکنی که در دست قبلی اول شد، اولین کارت این تریک را بازی میکند.
از آنجایی که این بازی، یک بازی تیمی و مشارکتی است، هدف نه تنها خلاص شدن از شر کارت های خود، بلکه کمک به همتیمی خود برای خلاص شدن از کارتهایش نیز است.
برای انجام موثر این کار مهم است که بدانید چه کسی شانس بیشتری برای برنده شدن دارد. اگر شانس خوبی برای برنده شدن دارید، میتوانید استراتژی مشابهی با بازیهای انفرادی از این نوع انجام دهید، که در آن کارتهای مطابقتدادهنشده را در اولین فرصت حذف میکنید و فقط ترکیبهای قوی را حفظ میکنید. اما اگر دست شما از دست شریکتان بدتر است، شاید بهتر باشد شانس خود را برای برنده شدن قربانی کنید تا به شریکتان کمک کنید.
دستی که حاوی دو یا سه بمب است، می تواند برای این کار مفید باشد اما در غیر این صورت ضعیف است.
اگر همتیمی شما قادر به شکست آنها نباشد، شما میتوانید از طریق بمباران ترکیب های قوی حریفان و سپس بازی کارت هایی بر روی تریک که برای همتیمی شما مناسب است، به همتیمی خود کمک می کنید.
شما میتوانید با توجه به کارتهایی که بازیکنان بعنوان اولین کارت تریک وسط میگذارند یا دیگر کارتهایی که بازی میکنند، در مورد قدرت و ماهیت دستهای آنها، استنباطهایی داشته باشید.
بازی یک تک کارت کم ارزش، جفت کارت کم ارزش، سهگانهی کم ارزش یا فول هاوس کم ارزش به عنوان اولین ترکیب یک تریک، معمولاً نشانه این است که بازیکن کارت های بالایی از همان نوع دارد. بازیکن قصد دارد از این کارت های بالا برای دست گیری مجدد برتری استفاده کند و از این طریق بازی را کنترل کند یا حداقل حریفان را مجبور به استفاده از بمب برای به دست گیری کنترل کند. با این حال، گاهی اوقات این نوع بازی اول برای یک تریک، ممکن است نشاندهندهی این باشد که بازیکن در صورتی که بتواند از شر این کارت ها خلاص شود، شانس خوبی برای پایان دارد، یا گاهی اوقات او فقط سعی دارد به هم تیمی خود کمک کند.
بازیکنی که اولین ترکیب یک تریک را بازی میکند، خطر قابل توجهی را متحمل می شود زیرا حریفان ممکن است آن را با ترکیبهای بالاتر شکست دهند.
این احتمال وجود دارد که بازیکن هیچ ترکیب خوب دیگری برای بازی اول تریک نداشته باشد، یا ممکن است این توالی فقط یک روش کارآمد برای دور انداختن برخی از کارتهای بیفایده باشد و ترکیبهای بسیار خوبی برای بازیکن باقی بگذارد.
بازیکنی که هر ترکیبی از یک نوع را بمباران می کند، قطعا از این نوع ترکیب بدش می آید.
اگر او یک کارت یا ترکیب بسیار بالا را روی یک کارت یا ترکیب بسیار کم بازی کند، بعید است که ترکیبهای میانی از این نوع را داشته باشد، مگر اینکه در حال بازی بالا باشد تا بازیکن بعدی را مسدود کند و در نتیجه به همتیمی خود کمک کند.
از مشاهداتی مانند این میتوانید تصویری جزئی از نوع ترکیبهایی که هر بازیکن دوست دارد و یا دوست ندارد ایجاد کنید. سپس می توانید با شروع کردن تریکها با ترکیب هایی که همتیمی شما دوست دارد و رقیبان شما دوست ندارند، به تیم خود کمک کنید.
داشتن حق شروع یک تریک، یک مزیت قابل توجه است. برخی از بازیکنان تخمین می زنند که ارزش آن کمی بیشتر از یک جوکر قرمز باشد. بنابراین قاعده خراج آنقدرها که به نظر می رسد نامتعادل نیست.
در این مطلب بصورت کامل، قوانین بازی کارتی پرتاب تخم مرغ (throwing eggs) یا گوآن دن (guan dan)، نحوه انجام این بازی، نحوه توزیع کارت و محاسبه امتیاز و مشخص کردن برنده را توضیح دادیم. امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد و همچنین از انجام این بازی در دورهمیهایتان لذت ببرید.
آی مون (imoon) یک توسعه دهنده بازی کازینویی است که از سال 2021 فعالیت خود…
پلی مارکت (PolyMarket) یکی از بزرگترین پلتفرمهای پیش بینی غیرمتمرکز است که بر روی بلاکچین…
پویان مختاری (Pooyan Mokhtari) اینفلوئنسر و خواننده ایرانی است و به خاطر زندگی بسیار لاکچری…