سرگرمی

7 تصور اشتباهی که اکثر مردم در مورد قمار و شرطبندی دارند!

سالانه میلیون‌ها نفر قمار می‌کنند. و این صنعت اغلب توسط رسانه‌های جدید، مستندها و بهترین فیلمسازان هالیوود پوشش داده می‌شود. اگرچه صنعت فیلم افسانه‌های بسیاری را در مورد قمار جاودانه می‌کند، اما مخاطبان متوجه می‌شوند که داستان‌ها و بازی‌ها برای سرگرمی طراحی یا نمایش داده می‌شوند. تعداد کمی از مردم واقعاً روی هفت در بازی‌های کرپس و پوکر شرط می‌بندند که هرگز به یک رویال فلش، فول هاوس و چهار از یک خال، یک پات چند میلیون دلاری ختم نمی‌شوند.

حتی اگر ما از میان تبلیغات و حقه‌ها از چشم مخاطبان کهنه کار ببینیم، مردم هنوز به تصورات جذاب اما نادرست مرتبط با قمار باور دارند. در اینجا هفت مورد از آن‌ها وجود دارد. پس همراه مجله بخت باشید.

قمار هرگز در ایالات متحده کاملاً غیرقانونی نبوده است

لاس وگاس-آمریکا

من بسیاری از مقالات تاریخ قمار را خوانده‌ام که در مورد قانونی شدن قمار در اواخر قرن بیستم صحبت می‌کنند. به دلایلی، نویسندگان اشاره می‌کنند که قمار در یک زمان در سراسر کشور غیرقانونی بود. همانطور که در ایده‌های رایج معمول است، حقیقت کمی پیچیده‌تر از این پنداشت است. با توجه به اینکه شرط‌بندی مشترک همیشه در برخی ایالت‌ها در سال‌های معین قانونی بوده است، آمریکایی‌ها همیشه حداقل یک شکل از قمار قانونی داشته‌اند که می‌توانستند به آن بپردازند.

بسیاری از کلیساها یک نوع قمار را تایید می‌کنند

اگر یک چیز وجود داشته باشد که عمه تینا مذهبی من دوست داشته باشد در مورد آن بحث کند، آن گناه قمار است. به نظر او هر کسی که قمار می‌کند باید در مجموعه‌ای از گناهان و اعمال خود ویرانگر نیز دست داشته باشد.

شایعه ای خانوادگی وجود دارد که هر شنبه، شوهرش کلاه آفتاب‌گیر سبز دیلرها را می‌پوشید، سیگاری روشن می‌کرد، یک بطری ویسکی بیرون می‌آورد و دوستانش را برای یک بازی پوکر خبر می‌کرد. تام بیچاره مجبور شد روز بعد در کلیسا به گناهان خود اعتراف کند. شاید با بازی beano آشنا نباشید، اما در سال 1929 وارد ایالات متحده شد. این بازی مانند آتش‌سوزی در سراسر کشور از طریق کارناوال‌ها و سایر نمایشگاه‌های احتمالاً “فاسد” پخش شد.

به لطف تلاش‌های فروشنده اسباب‌بازی، ادوین اس. لو (Edwin S. Lowe) و استاد ریاضی دانشگاه کلمبیا، کارل لفلر (Carl Leffler)، این بازی به عنوان بینگو شناخته شد. کمی بعد، یک کشیش کاتولیک در پنسیلوانیا شروع به استفاده از بینگو برای جمع‌آوری پول برای کلیسای خود کرد. از آنجایی که ایالت‌ها در دهه 1930 بسیاری از انواع قمار را در سراسر کشور غیرقانونی می‌کردند، بسیاری از آن‌ها از بینگو چشم‌پوشی می‌کردند. کلیساها حتی زمانی که همه چیز ممنوع بود به قمار ادامه دادند.

امتیاز میزبان بدتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید

امتیاز میزبان (house edge

من قبلاً گفته‌ام که در هر بازی قمار یک امتیاز میزبان (house edge) “پنهان” وجود دارد. متخصصان بلک‌جک اغلب در مورد اینکه چگونه امتیاز میزبان فقط حدود 0.5٪ است، اگر از استراتژی اصلی استفاده کنید، می‌نویسند. و با این حال، بیشتر کازینوها پول شما را از میزهای بلک‌جک جمع‌آوری می‌کنند. بلک‌جک به دو دلیل برای کازینوها سودآور است.

اول اینکه اکثر بازیکنان بلک‌جک با پول واقعی حرفه‌ای نیستند. آن‌ها اشتباه می‌کنند. طبق گفته به یک دیلر حرفه‌ای به نام کنت کورتز (Kenneth Kurtz ) در پاسخی که در Quora نوشته است، «بزرگترین اشتباه یک مبتدی در [بلک‌جک] این است که به جای بازی کردن دست دیلرها، دست خود را بازی نمی‌کند.» منظور او این بود که بازیکنان بی‌تجربه فقط بر این باورند که استراتژی اصلی چیزی است که در دست آنهاست.

استراتژی اصلی بلک‌جک مستلزم این است که به کارت دیلر که به رو است و تصویر آن مشخص است نگاه کنید، تا تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید.

دوم اینکه حتی بازیکنان باتجربه هم ممکن است اشتباه کنند. کازینوها ما را با الکل پر می‌کنند و پیگیری زمان را سخت‌تر می‌کنند و از یک محیط عموما آرامش‌بخش استفاده می‌کنند تا ما را به سمت عدم توجه سوق دهند. وقتی ریلکس می‌کنید و آگاهی موقعیتی شما پایین می‌آید، غفلت کار می‌شوید. ایالت‌هایی مانند نیوجرسی و نوادا به کازینوهای تجاری نیاز دارند که گزارش درآمد ماهانه خود را ارسال کنند. وقتی به نسبت شرط‌بندی‌های باقی‌مانده به شرط‌بندی‌های انجام‌شده در این گزارش‌ها نگاه می‌کنید، در بیشتر مواقع، تفاوت بسیار فراتر از انتظارات مبتنی بر محاسبات استاندارد امتیاز میزبان است.

کازینوها هر سال میلیاردها دلار به دست می‌آورند زیرا مردم به میزان پولی که از دست می‌دهند توجه دقیقی ندارند. به همین دلیل است که من همیشه می‌گویم ما برای سرگرمی پول می‌دهیم. خیلی از ما وقتی پولی در دست داریم از ترک کازینو امتناع می‌کنیم.

قرعه‌کشی‌های دولتی آنقدر که فکر می‌کنید سودآور نیستند

لاتاری-پاوربال آمریکا-رکورد گینس

در جایی در تاریخ اخیر، عموم مردم آمریکا این ایده را پذیرفتند که قرعه‌کشی‌های دولتی حدود 80 درصد از فروش خود را به بودجه آموزش و پرورش می‌دهند. یادم می‌آید که در طول سال‌ها بارها این جمله را شنیدم. من نمی‌دانم این رقم 80 درصد از کجا آمده است، اما با واقعیت فاصله زیادی دارد.

در سال 2017، CNN گزارشی را در مورد میزان پولی که ایالت‌ها واقعاً از بازی‌های بخت‌آزمایی خود به دست می‌آورند، منتشر کرد. من مقالات دیگری را خوانده‌ام که تفکیک متفاوتی از درصدها را ارائه می‌دهند، بنابراین خوب است به خاطر داشته باشید که اعداد در هر تجزیه و تحلیل از عوامل کمی متفاوت است. گزارش CNN می‌گوید که حدود 63 درصد از فروش بلیط به عنوان جایزه به مشتریان بازپرداخت می‌شود. این میانگین کلی برای هر بازی تحلیل شده توسط CNN است. ممکن است بین ایالت‌ها و بازی‌ها تغییراتی وجود داشته باشد.

اگرچه مردم تصور می‌کنند کاهش بودجه ایالت‌ها به بودجه آموزشی آن‌ها منتقل می‌شود، میلیاردها دلار از این درآمدهای انباشته برای پوشش هزینه‌های اداری و بازاریابی خرج می‌شود. و تخصیص‌های کوچک اغلب به برنامه‌های اعتیاد به قمار و همچنین سایر تخصیص‌های ویژه‌ای که توسط قانونگذاران ایالتی مقرر شده است، داده می‌شود. مشاغلی که بلیت‌های بخت‌آزمایی می‌فروشند نیز پورسانت دریافت می‌کنند. بنابراین، در حالی که بازی‌های بخت‌آزمایی ممکن است تنها نوع مالیاتی باشد که مردم به پرداخت آن علاقه دارند، اما آن‌قدر که مردم تصور می‌کنند درآمد چندانی برای دولت‌ها ایجاد نمی‌کنند.

ونیز زادگاه کازینوهای مدرن نبود

دو نوع مورخ قمار وجود دارد، آنهایی که می‌گویند اولین کازینو در ونیز افتتاح شد و آنهایی که تاریخ مطالعه می‌کنند. تاریخچه کلمه کازینو جالب است، اما تنها چیزی که واقعاً باید بدانید این است که سالن‌های قمار در سراسر اروپا بسیار قبل از شروع استفاده مجدد از کاخ‌های قدیمی برای کازینو در دهه 1600 در ونیز وجود داشت.

امپراتوری روم سالن‌های قمار مخفی داشت که حتی در زمانی که قمار غیرقانونی بود، از سربازان پشتیبانی می‌کرد. جایگاه ونیز در تاریخ قمار به لطف ویکی‌پدیا و اینترنت تضمین شده‌ است. راهنمایان تور تا قرن‌های آتی به Casino di Venezia می‌بالند، اما قمار پس از سقوط امپراتوری روم هرگز از مد نیفتاد. همیشه مکان‌های خاصی وجود داشت که مردم برای خوردن، نوشیدن و بازی‌های با تاس با خوشحالی پول خود را خرج می‌کردند.

طرفداران افسانه ونیزی می‌توانند با این واقعیت که کازینو یک کلمه ایتالیایی آرامش پیدا کنند. این کلمه به معنای “خانه کوچک” است، اگرچه برای ایتالیایی‌های قرن بیست و یکم ممکن است معنای دیگری داشته باشد – این یک اصطلاح عامیانه برای فاحشه خانه‌ها است.

ساندویچ توسط ارل اختراع نشده است

ساندویچ

تقریباً همه این داستان را شنیده‌اند که چگونه جان مونتاگو (John Montagu)، چهارمین ارل ساندویچ، روش آشپزی سرو کردن گوشت‌های خود را روی نان ابداع کرد. کاملاً اینطور نیست. مورخان توافق دارند که مونتاگو دلیل نامگذاری سبک غذایی معروف بود، اما انگلیسی‌ها قرن‌ها بود که گوشت و پنیر را بین تکه‌های نان می‌‌گذاشتند و می‌خوردند. تا اواخر دهه 1700، آن‌ها این غذای لذیذ را با نام‌هایی مانند “نان و پنیر” یا “نان و گوشت” می‌شناختند. داستان مونتاگو که از آشپزش می‌خواهد راهی برای غذا خوردن‌ او در حین بازی ابداع کند، در بهترین حالت شایعه محسوب می‌شود. این را به یک فرانسوی نسبت داده‌اند که به انگلستان سفر کرده و نظرش در مورد آشپزی انگلیسی به دور از تملق بود.

برخی از مورخان به این واقعیت اشاره می‌کنند که ارل در خاورمیانه نیز سفر کرده بود، جایی که مردم اغلب گوشت را در داخل نان‌هایی به نام پیتا سرو می‌کردند. آن‌ها حدس می‌زنند که این غذاها می‌توانند الهام‌بخش ارل برای انطباق یک رسم قدیمی انگلیسی با نیازهای بازی خود باشند.

کازینوهای مدرن اولین سرآشپزهای مشهور جهان را استخدام نکردند

برای خواندن یک راهنمای معمولی تاریخچه قمار، فکر می‌کنید همه چیز جالب در مورد کازینوهای امروزی از دهه 1980 به بعد اختراع یا با هم ترکیب شده‌ است. کازینوهای آمریکایی از دوران تاریک ظهور کردند و نیاز به بهبود قابل توجهی داشتند. تغییر به استراحتگاه‌های مناسب خانواده در دهه 1980 آغاز شد و منجر به اتاق‌های هتل، رستوران‌های بزرگ و منوهایی شد که توسط موفق‌ترین سرآشپزهای جهان تهیه شده‌ بودند. اما تقریباً تمام این نوآوری‌ها قبلاً انجام شده‌ است.

یکی از نوآوری‌های واقعی آمریکایی در طراحی کازینو، اضافه شدن هتل‌های لوکس و جاذبه‌های با تم خاص است. اما همه چیزهای دیگر قبلاً انجام شده‌ است، عمدتاً در اروپا. اولین کازینو واقعاً مدرن، از نظر ارائه یک محیط امن، متمدن، با غذاهای خوب، احتمالاً Crockford’s، یک کلااب آقایان بود که در خیابان سنت جیمز لندن در 2 ژانویه 1828 افتتاح شد.

این باشگاه که به نام مالک خود، ویلیام کراکفورد (Crockford)، نامگذاری شد، بلافاصله از همه رقبای خود در طراحی، ظرافت، خدمات و مشتریان پیشی گرفت. کراکفورد کار خود را به عنوان یک ماهی فروش آغاز کرد، اما در قمار مهارت داشت. کراکفورد‌ در طول 30 سال همکاری با دزدان، کلاهبرداران و قماربازانی که اصلاً نمی‌دانستند فریب خورده‌اند، ثروت، دانش گسترده‌ای از دنیای قمار و فهرست بلندبالایی از اشراف زادگانی که به خوبی آن‌ها را می‌شناخت، جمع‌آوری کرد.

کراکفورد متوجه شد که سالن‌های بازی می‌توانند به راحتی با اجرای بازی‌های صادقانه سود ببرند، چیزی که در نسل او سابقه نداشت. او همچنین متوجه شد که می‌تواند ثروتمندترین مردان انگلستان را به سالن بازی خود جذب کند اگر همان محیط‌های امن و مجلل را به آن‌ها ارائه دهد که در خانه‌هایشان از آن لذت می‌بردند. در حالی که سالن‌های بازی انگلیسی غذاهای معمولی انگلیسی را سرو می‌کردند (معمولاً به عنوان «همه چیز روی کلم آب‌پز شده» خلاصه می‌شود)، کراکفورد سرآشپز مشهور فرانسوی Eustache Ude را استخدام کرد تا بهترین غذاهای فرانسوی را برای بهترین‌های انگلیسی سرو کند در حالی که آن‌ها در مورد سیاست، تجارت و ورزش بحث می‌کردند. قمار تقریباً یک سرگرمی ثانویه بود.

کراکفورد آنقدر موفق بود که ده‌ها میلیون پوند ثروت از اشراف انگلستان بیرون کشید و تعدادی از خانواده‌ها را ورشکست کرد. و او این کار را با اجرای بازی‌های صادقانه انجام داد.

نتیجه

افسانه‌های قمار پر از داستان‌های جالب خیانت و نبوغ است. حتی اگر نیمی از آن‌ها درست باشند، باز هم چند افسانه را پنهان می‌کنند. و چیز جذابی در مورد جنبه‌ی جذاب‌تر قمار وجود دارد. شما ممکن است نتوانید در هر شرط‌بندی در مورد اینکه ساندویچ‌ها از کجا آمده‌اند برنده‌ شوید، اما اکنون برخی از اسرار قمار را می‌دانید که اکثر مردم هنوز نمی‌دانند.

مطالب جدید

سایت شرط بندی مگاپاری (MegaPari / مگا پری)

سایت شرط بندی مگاپاری (به انگلیسی: MegaPari) یکی از سایت‌های شرط بندی خارجی دارای کازینو…

نوامبر 24, 2024

آی مون (i moon)

آی مون (imoon) یک توسعه دهنده بازی کازینویی است که از سال 2021 فعالیت خود…

نوامبر 6, 2024

پلی مارکت (PolyMarket) چیست؟ پلتفرم پیش بینی غیرمتمرکز

پلی مارکت (PolyMarket) یکی از بزرگترین پلتفرم‌های پیش بینی غیرمتمرکز است که بر روی بلاکچین…

نوامبر 6, 2024