آرمین رضایی-پوکرباز

یک ایرانی برنده تورنمنت پارتی پوکر؛ آرمین رضایی کیست؟

ایرانیان حداقل در سی سال اخیر همواره در پوکر حرفی برای گفتن داشته‌اند. چند نفر از آنها تاکنون در بالاترین سطوح مسابقات پوکر، به جایگاه اول رسیده‌اند. لیست ده پوکربار برتری ایرانی تاریخ را بررسی کرده‌ایم. لیستی که در آن نام اسطوره‌هایی مانند امیر اسفندیاری، امیر واحدی و منصور مطلوبی به چشم می‌خورد. حالا سراغ نامی از نسل جدید، آرمین رضایی خواهیم رفت.

آرمین رضایی

آرمین رضایی یک پوکرباز ایرانی است که چند سالی می‌شود در این زمینه فعال است. او همینک ساکن اتریش است و انجام مسابقات پوکر را در همین کشور آغاز کرده است. اولین تورنمنت ثبت شده از او مربوط به سال 2015 است که در بخش نولیمیت هولدم در وین، در کنکورد کارد کازینو انجام شد. تا سال 2018 او تنها در تورنمنت‌های کوچک اتریش شرکت می‌کرد. این بین به ارقامی مانند هزار یورو یا بیشتر نیز رسید. با این حال سال 2018 برای او تفاوت ایجاد شد. در تورنمنت‌هایی در چک و انگلستان شرکت کرد و به ارقامی مانند 144 هزار یورو، 31 هزار یورو و 5500 یورو دست یافت.

سال 2019 نیز همین مسیر را ادامه داد. جز اتریش، در تورنمنت‌هایی در آلمان، موناکو، کانادا و اسپانیا شرکت کرد. در کانادا طی یک مسابقه به صد هزار دلار کانادایی رسید که دومین رقم بزرگی است که تاکنون برنده شده است. طی سال 2020 او در سری جهانی پوکر که البته این بار به صورت آنلاین برگزار می‌شد، شرکت کرد. با این حال چندان حضور چشمگیری نداشت و رتبه درخوری به دست نیاورد. در کل او به عنوان یکی از پوکربازهای آینده دار ایرانی به شمار می‌رود. حتی بین پوکربازان اتریشی نیز او همینک جایگاه خوبی دارد.

آرمین رضایی-پوکرباز
آرمین رضایی-پوکرباز

پارتی پوکر

سایت پارتی پوکر یکی از مهمترین اجتماع‌های پوکر در جهان است. در این سایت تورنمنت‌های بسیار مهمی برگزار می‌شود و ارقام درشتی جابجا می‌شود. بخصوص طی یک سال اخیر که به دلیل کرونا برگزاری مسابقات به صورت فیزیکی دشوار شد، سایت پارتی پوکر ارزش بیشتری نیز به دست آورد. در حالی که گردهمایی‌ها به منظور انجام مسابقات اصلی پوکر جهان همچنان به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا ممنوع است، پلتفرم پارتی پوکر راهی خوب برای پوکربازان برای کسب درآمد طی این مدت بوده است.

حضور آرمین رضایی در پارتی پوکر

تور جهانی پوکر در پارتی پوکر انجام می‌شود. یک فستیوال پانصد امتیازی این مرتبه بین هفتم تا 25 مارس برگزار می‌شود. دو ایونت در این فستیوال، شامل جایزه یک میلیون دلاری (برای برندگان) می‌شوند. مبلغ ورودی این دو مسابقه 530 دلار است. طی روزهای اخیر، «دیلن رو» در یکی از بخش‌های مهم این فستوال برنده شد و جایزه 181 هزار دلاری را به خانه برد.

طی مسابقه مهم دیگر، دیشب 9 نفر به میز پایانی رسیدند. یکی از این افراد آرمین رضایی بود. او توانست در این مسابقه نفس‌گیر به برتری برسد و برنده جایزه 76 هزار دلاری شود. مسابقه راس ساعت 8:05 دقیقه به وقت گرینوویچ برگزار شد. افزایش مبلغ نیز با فرمول هر شانزده دقیقه یک بار انجام می‌شد. این بازی به طور زنده از تلویزیون آنلاین پارتی پوکر در توئیچ و یوتیوب پخش شد. البته او هفت هزار دلار جایزه نیز طی بازی به دست آورد که مجموع مبلغ برنده را به 83 هزار دلار رساند. او در این مسابقه برابر رقیبانی مانند بنجامین چالوت از هلند، داف چارت از کانادا، گوستاوو ماستلوت از برزیل و جیروئن فن دایک به برتری رسید.

رضایی با این پیروزی مبلغ کل برده خود در تورنمنت‌های پوکر را از مرز 400 هزار دلار گذراند. او اینطور خود را به لیست پنجاه پوکرباز برتر اتریشی تاریخ رساند. در صدر این لیست نام ماتیاس ایبینگر به چشم می‌خورد که از مجموع ده میلیون دلار عبور کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *