ارزش بیتکوین

سقوط هزار دلاری بیتکوین به خاط حضور مارک زاکربرگ در کنگره

قیمت بیتکوین در یک روز اخیر، دوباره با افتی فاحش روبرو شده است. در حالی که در مدت اخیر تلاش‌های زیادی صورت گرفته بود که ارزش این ارز دیجیتال از مرز 8200 دلار عبور کرده و وارد کانال 8300 شود، این تلاش نافرجام ماند و به یک باره، ارزش آن یک سقوط تمام عیار را تجربه کرد. در چند ماه اخیر، بارها ارزش بیتکوین از کانال هشت به هفت هزار یا برعکس سوئیچ شده است که باعث بدبینی‌های زیادی شده است. به جز بیتکوین، در یکی دو روز اخیر تقریبا تمام ارزهای دیجیتال، تا حدودی سقوط ارزش داشته‌اند.

یکی از دلایلی که برای این سقوط منتشر شده، حضور مارک زاکربرگ در واشنگتن است. مدیرعامل فیس بوک در کنگره حاضر شد تا توضیحاتی به نمایندگان در خصوص پروژه لیبرا (ارز دیجیتال فیسبوک)، اخبار جعلی و تبلیغات سیاسی بدهد. بنا بر اصلی نانوشته، هربار که در کنگره آمریکا صحبت از ارزهای رمزنگاری شده به وجود آمده، ارزش این ارزها کاهش پیدا کرده‌اند. از سوی دیگر یکی از نمایندگان کنگره طرحی را دو روز پیش ارائه داد که بنا بر آن ارزهای دیجیتال باید به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی شوند. در صورت تصویب این طرح، نظارت مستقیم در این حوزه اعمال خواهد شد.

خبر دیگری که ممکن است باعث کاهش قیمت بیتکوین شود، کامپیوتر کوانتومی گوگل است. این سیستم بی‌رقیب می‌تواند محاسباتی را در حداقل زمان انجام دهد که یک ابرکامپیوتر برای آن به ده هزار سال زمان نیاز دارد. اگر ادعای گوگل صحیح باشد، امکان تهدید شبکه بیتکوین وجود دارد و ممکن است همین خبر باعث شده باشد افراد زیادی در پی فروش رمزارزهای خود بر بیایند و این باعث کاهش قیمت شده باشد.

One Ping
  1. Pingback: «لیبرا» ارز دیجیتال فیسبوک چیست و چه آینده‌ای خواهد داشت؟ – بخت و اقبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *