جنبش فمن femen

موفقیت جنبش فمن (Femen) در آمریکا

دادگاه فدرال حکم داد که قانون لزوم پوشاندن سینه‌ها در شش ایالت کلرادو، یوتا، وایومینگ، نیومکزیکو، کانزاس و اکلوهاما زین پس ملغی خواهد شد.

دادگاه‌هایی در این خصوص بارها در سال‌های اخیر تشکیل شده بود و سرانجام در جلسه اخیر که در فورت کالینز کلرادو برگزار شد، حکمی قطعی صادر شد. داستان این دادگاه، از زمان شکایت دو زن از ایالت کلرادو به جریان افتاده بود. این حکم، تجدید نظر ندارد اما ایالت می‌تواند به دادگاه عالی مراجعه کند و در آنجا درخواست بررسی مجدد بدهد. با این حال تا آن زمان نیز، زنان در این ایالت‌ها می‌توانند بدون لباسی برای بالاتنه خود به تردد بپردازند.

این دو زن تلاش خود را در قالب هشتگ FreeTheNipple در شبکه‌های اجتماعی آغاز کرده بودند و ایراد اصلی آن‌ها به اینستاگرام بود که در تصاویری که در آن نیپل مشخص است را حذف می‌کند. این دو زن بریت هوگلند و سامانتا سییکس بودند که طرح دعوی کردند و حالا این اجازه را دارند که درهرکجای این ایالت‌ها بدون لباس برای بالاتنه خود ظاهر شوند. آن‌ها این قانون را قدمی در جهت برابری جنسیتی دانسته‌اند.

freethenipple
freethenipple

هوگلند گفت: همه باید بتوانند در یک روز گرم راحت باشند و این یعنی بتوانند لباس خود را در بیاورند. مهم نیست چطور به نظر بیاید، باید آزادی یکسانی به نسبت آدمی که کنار شماست داشته باشید. این نشانی از برابری است. فری د نیپل، قدمی کوچک در راه برابری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *