قمارباز

نویسنده زن جوان آمریکایی، پوکر را یاد گرفت و خیلی زود 130 هزار دلار از این راه به جیب زد!

ماریا کونیکاوا تا یک سال و نیم پیش چیزی در مورد پوکر نمی‌دانست. این زن اهل نیویورک که اصالتی روس دارد. او دو کتاب مطرح در سال‌های 2013 و 2016 به رشته تحریر در آورده بود. کتاب دوم او به نام «بازی اعتماد به نفس» در ژانر جنایت و مکافات به لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های تایمز در فوریه 2016 رفته بود.

ماریا کونیکاوا و یادگیری پوکر

او که بعدها اعلام کرد پیش از سال 2018 تنها در مورد پوکر می‌دانست که چند کارت روی میز است و از قمار متنفر بود. سپس سراغ یادگیری پوکر رفت و خیلی زود استاد شد. او در مدت چند ماه توانست با یادگیری پوکر مبلغ صد و سی هزار دلار در کازینوها برنده شود.

او پیش از یادگیری پوکر اعلام کرده بود که کتاب بعدی‌اش در مورد شانس خواهد بود. اینکه چه تفاوتی بین شانس و مهارت وجود دارد. یک دوست این بین به او توصیه کرد کتاب «تئوری بازی‌ها و رفتارهای اقتصادی» از جان ون نیومن را مطالعه کند. کونیکاوا تحت تاثیر تلاش نیومن برای حذف شانس از پوکر قرار گرفت. او دوست داشت که نیومن پوکر را به عنوان استعاره‌ای از زندگی در نظر گرفته و همین باعث شد کونیکاوا به صرافت یادگیری پوکر بیفتد. او خیلی زود به یک حرفه‌ای تبدیل شد. طوری که اریک سیدل پوکرباز حرفه‌ای 59 ساله اهل لاس وگاس، کونیکووا را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان پوکر جهان معرفی کرد. کونیکاوا اعلام کرد که در ابتدا خوب بازی نمی‌کرد اما با تمرین و مطالعه فراوان به یک برنده تبدیل شد.

ماریا کونیکاوا
ماریا کونیکاوا

ماریا کونیکاوا می‌خواهد از تجربه خود در پوکر، در کتاب‌های بعدی استفاده کند. او این تجربه را اینطور توصیف کرد: انسان‌ها را طوری چشم در چشم نگاه کردم که انگار پشه‌ای روی دیوار را از نظر می‌گذراندم.

او تحصیلاتی در رشته روانشناسی دارد. در واقع برعکس عمده بازیکنان پوکر، زندگی دیگری داشته است. چیزهای بیشتری می‌داند را یکی از دلایل موفقیت خود اعلام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *