لاس وگاس

گرمایش زمین و بحران جدی در لاس وگاس؛ سین سیتی، تختِ گاز به سوی مرگ می‌رود

بحران گرمایش جهانی به حد خطر رسیده است. در ایالات متحده، لاس وگاس بیش از شهرهای دیگر به سوی گرما رفته است. مردم فقیر این شهر پانصد هزار نفری، در معرض خطر هستند. چند روز پیش در این شهر، ماموران پلیس تماسی دریافت کردند که خبر از مرگ یک فرد می‌داد. وقتی وارد خانه مذکور شدند، متوجه شدند که این خانه سه خوابه، هیچگونه وسایل سرمایشی ندارد. به این دلیل صاحب خانه به خاطر گرمای هوا فوت کرده است.

وضعیت لاس وگاس

دمای میانگین وگاس نسبت به سال 1970، 5.7 درجه فارنهایت افزایش داشته است. این بزرگترین عدد در آمریکا است. انتظار می‌رود که تا پایان این قرن، این شهر صد روز را در سال تجربه کند که دما از 100 درجه فارنهایت (37 درجه سلسیوس) عدول کرده باشد. شهرهای متفاوت مشکلات خاص خود را دارند. تقریبا تمام اقتصاد لاس وگاس با صنعت توریسم گره خورده است. به همین دلیل مقامات چندان مشکل را جدی نگرفته‌اند. این به خطرناک‌تر شدن مسئله گرما کمک کرده است. همه‌چیز درست شبیه به توریستی است که بطری نوشیدنی الکلی خود را در رودخانه پرت می‌کند و تا آنجا به دیگران لبخند می‌زند که آب بدنش تمام شود.

وگاس، منطقه‌ای کویری است و منابع آب محدودی دارد با این حال به خاطر زرق و برق‌های این شهر، جمعیت آن تقریبا هر دهه دو برابر شده است. توریست‌های این شهر در سال به چهل میلیون نفر می‌رسند که عمدتا در بهترین نقاط یعنی هتل‌های چند ستاره اقامت دارند. در دهه‌های اخیر صدها مایل از کویرهای اطراف آسفالت شدند و مردم در آن سکونت یافتند. جدا از اینکه وگاس جمعیت بی‌خانمان بزرگی دارد. این موضوع کربن دی اکسید تولیدی این شهر را تا چندین برابر افزایش داده است. یک سناتور بومی سابق در این خصوص گفت: مسئله در لاس وگاس این است که هیچوقت با خود نمی‌گوییم به کجا خواهیم رفت؟ داریم چه کار می‌کنیم؟ تا کجا این شهر را بزرگ خواهیم کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *