ترامپ-ایران

به دنبالِ مطرح کردن اهداف فرهنگی در ایران، شانس ترامپ برای انتخاب مجدد در انتخابات کاهش یافت

پس از ترور قاسم سلیمانی در عراق به ناگاه شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات 2020 در پایگاه‌های شرط بندی افزایش یافته بود. یکی از مسائل مطرح در این خصوص این بود که در مورد مشابه حمله لیبیایی‌ها به سفارت آمریکا در بنغازی واکنش درستی انجام نشده بود و وقتی ترامپ حمله به سفارت آمریکا در عراق را با قتل یکی از مهم‌ترین مقامات ایرانی جواب داد، بسیاری از آمریکایی‌ها این مسئله را به جبران بنغاضی در نظر گرفتند.

با این حال توییت‌های اخیر ترامپ اوضاع را کمی پیچیده کرد. او اعلام کرد که در صورت حمله به هر چیز مربوط به آمریکا، 52 محل در ایران را بمباران خواهد کرد و این اهداف نظامی- فرهنگی خواهند بود. این صحبت که یک بار دیگر نیز ترامپ بر آن تاکید کرد، انتقادات بسیاری را به وجود آورده است و طبیعتا این موضوع روی احتمالات مربوط به انتخابات پیش رو تاثیر می‌گذارد.

دو ماه پیش ضریب انتخاب مجدد ترامپ به +130 (معادل 2.3) رسیده بود. به دنبال استیضاح ترامپ این ضریب به -105 (1.9) و دور روز پیش به -120 (1.83) رسیده بود. حالا این ضریب روی -115 (1.87) قرار گرفته است و مهم تر از آن ضریب رقیب ترامپ، جو بایدن از 6 به 4 رسیده است.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *