پس از پیش بینی فوتبال، محبوب ترین شیوه پیش بینی در جهان، شرط بندی بسکتبال است. این بین NBA بیشترین محبوبیت را در بین ورزشهای آمریکایی دارد. ما نیز تلاش زیادی کردهایم که ارزش این نوع پیش بینی را برای شما یادآور شویم. در مبحث نقش شانس در ورزشها نیز عنوان کردیم که مسابقات NBA از ورزشهایی است که شانس نقش کمی دارد. از انواع پیش بینیهای بسکتبال نیز به شرط بندی روی درفت، آمار خطا و پاس گل و شرط بندی مجموع اشاره کردیم. در مبلغ نقش آمار در شرط بندی به مفهوم Floor Impact اشاره کردیم. قصد داریم این مفهوم مهم در شرط بندی را بیشتر توضیح دهیم.
وقتی روی بسکتبال شرط بندی میکنیم، مهم است که درک صحیحی از آمارها داشته باشیم. آمارهای متفاوتی در بسکتبال وجود دارند. باید بتوانید آنها را از هم تمیز دهید و نقش هرکدام را متوجه باشید. با این حال یک مشکل بزرگ میتواند پیش بیاید. آمارهای مهم در بسکتبال زیاد هستند. این میتواند باعث شود فرد گیج شود. گیج از این جهت که متوجه نشود، کدام آمار به کدام آمار ارجحیت دارد. نتوانید تشخیص دهد که کدام آمار در بازی ایکس، میتواند سرنوشتساز باشد.
پیش از شروع فصل 07-2006 آندریا بارنیانی که تنها 19 سال داشت، از باشگاهی ایتالیایی جدا شد و از طریق درفت راهی تورنتو رپترز شد. در این لحظه تمام کارشناسان نگران این بودند که تغییری بزرگ در حال رخداد است. بارنیانی اولین اروپایی، دومین بازیکن بدون سابقه حضور در کالج یا دانشگاه آمریکایی وارد NBA میشد. یائو مینگ تنها بازیکنی بود که قبل از او این راه را رفته بود. با این حال او در پایان سال به جایزه Rooke of the Year (بهترین بازیکن تازهوارد) رسید. آن سال تورنتو با رتبه سوم کنفرانس شرق به پلی اف رسید.
پس از این، یکی از تحلیلگران مهم NBA چیزی نوشت و آماری که آن را Floor Impact Counter یا به طور خلاصه FIC نامید. ایدهای اینجا مطرح شد که حالا در دنیای شرط بندی استفاده زیادی دارد. با این آمار میتوان وضعیت بازیکنان را بررسی کرد و یک عدد برای آن در نظر گرفت. در واقع تاثیرگذاری را به جای اینکه به عوامل متعدد بسط بدهیم، با این فرمول میتوانیم یکجا کنیم.
در این فرمول، تمام اعداد و آمارهای مهم بازی وجود دارند. آنها را با هم جمع یا از هم کم میکنند و اینطور عملکرد هر بازیکن مشخص میشود. طبیعتا در این آمار، بازیکنان مطرح و آماده باید در بالای لیست باشند. همینطور نیز هست. این فرمول به شکل زیر محاسبه میشود:
این آمار بر اساس تایم مسابقات NBA در نظر گرفته شده است. این مسابقات 48 دقیقه تا چهار وقت 12 دقیقهای است. در مناطق دیگر جهان، بسکتبال ورزشی چهل دقیقهای است. با کمی تغییرات میتوان آمار FIC را به 40 دقیقهای تبدیل کرد. به آن FIC40 میگویند.
از زمان ارائه، این فرمول استفاده زیادی در NBA داشته است. برای محاسبه عملکرد بازیکنان، قشرهای زیادی از این آمار استفاده میکنند. مثلا آنالیزورهای تیمها، کارشناسان تلویزیونی، استعدادیابها، قماربازان و دستههایی دیگر. اینطور حتی میتوان به شکلی راحتتر مهمترین بازیکنان هر تیم را تشخیص داد. این بازیکن میتواند از هرکدام از پستها، از جمله گارد یا سنتر باشد.
وضعیت آمار Floor Impact در NBA در فوریه 2020 را در عکس بالا میبینید. در آن زمان نیکولا جوکیچ در صدر لیست بود و بعد جیمز هاردن و لبران جیمز جا میگرفتند. وقتی آمار برخی بازیکنان را کنار یکدیگر میگذاریم، چند مسئله جالبتر هم میشود:
طی این سالهای مربیانی مانند گرگ پاپویچ، استن فن گوندی، دواین کیسی و اریک اسپولسترا اعلام کردهاند که از همین فرمول یا مشابه آن استفاده میکنند.
NBA مهمترین لیگ بسکتبال جهان است. نقش آمار در تحلیل جنبههای متفاوت این لیگ، به شکلی دیوانهکننده بیشتر از گذشته است. فرمولها و تبدیل عملکرد به عدد، اینجا نقشی چشمگیر دارد. سیستم تصویربرداری کنونی، تمام مناطق زمین را با دقتی مثال زدنی پوشش داده است و اینطور امکان ثبت و تحلیل وجود دارد. اینطور بازیکنان موثر حتی وقتی توپ را در دست ندارند، به دقت زیر نظر هستند.
این فرمول میتواند شرط بندی را راحت کند. با این حال، شیوه استفاده از آن، به دقت و مهارت نیاز دارد. با این آمار بیشتر میتوانید متوجه نقش بازیکنان در ترکیب و بازیکنان تاثیرگذار چه کسانی هستند. همانطور که میدانید، نقش ستارهها و آمادگی آنها در نتیجه مسابقات بسکتبال بسیار پررنگتر از ورزشی مانند فوتبال است. با این حال باید بدانید که بهترین بازیکنان در FIC نیز نمیتوانند کیفیت خود را در هر مسابقهای تکرار کنند. به هر حال باید در 82 مسابقه حداقل به میدان بروند و این باعث میشود ثبات در تمام طول فصل ممکن نباشد.
بکس بت (Bax Bet) یک سایت شرط بندی مبتنی بر ارزهای دیجیتال است که به…
پیش بینی فوتبال امشب به بررسی بازیهای امشب برای شرط بندی فوتبال میپردازد و بهترین…
راهنمای فرآیند دریافت مجوز بازی آنلاین کوراسائو به بررسی دقیق چگونگی گرفتن لیسانس شرکت بازی…