بازی های دورهمی جایگاه ویژه ای در شب های مهمانی و جمع های دوستانه دارند. شما می توانید دیگر بازی های ورق را نیز در مجله بخت آموزش ببینید و به جای بازی های همیشگی و روتین گذشته، از هیجان جدیدی برخوردار شوید.
این بازی به حداقل دو نفر نیاز دارد، شما می توانید سایر بازی های ورق دو نفره و بازی های ورق چند نفره را نیز در مجله بخت و اقبال آموزش ببینید.
بازی 1000 یک بازی جالب برای سه نفر بازیکن است. در این بازی می توانید با دورهای برنده، کارت های با ارزش بالا را به دست بیاورید و مجموع امتیازات تان را بالا ببرید. بهتر است راهنمای بازی را همراه خود داشته باشید تا در زمان موردنیاز از آن استفاده کنید. این بازی در طبقه بندی بازی های دورهاست.
از این نظر می توان بازی های مشابهی چون بازی ورق 500، بازی ورق فریب و بازی ورق گام را نام برد. در ادامه نحوه انجام این بازی را توضیح داده ایم. در ضمن ویدیوی آموزشی بازی هم قرار گرفته که می توانید متن آن را زیر ویدیو مطالعه کنید.
24 کارت (از تک تا 9 در هر خال)، سه بازیکن، خودکار و کاغذ برای نوشتن امتیازات.
هر بازیکن 7 کارت می گیرد؛ در هر دور یک کارت. سه کارت هم در وسط قرار می گیرد. در هر دور هم یک کارت دیگر به کارت های وسط اضافه می شود. وقتی تعداد کارت ها به 3 عدد رسید، دست دادن به پایان می رسد.
هدف بازی این است که زودتر از بقیه بازیکن ها به 1000 امتیاز برسید. امتیازات براساس ارزش کارت هایی است که در دورها به دست آورده اید. در هر دور بازی بیشترین امتیازی که می توانید از کارت ها بگیرید 120 امتیاز است. در ضمن با ازدواج شاه و بی بی (از یک خال) یا دور زدن یک بازیکن هم می توانید امتیاز بگیرید.
استراتژی شما در این بازی باید در راستای به دست آوردن کارت ها باشد. بازی ورق 1000 در طبقه بندی بازی های دورهاست و در زیرمجموعه بازی های بردن کارت قرار می گیرد. از این نظر می توان آن را مشابه بازی های بازی ورق اسلپ جک، بازی ورق بزیک و بازی ورق کازینو دانست.
تک – 10 – شاه – بی بی – سرباز – 9
از بازیکن سمت چپ دست دهنده شروع می شود و هر بازیکن می گوید چند امتیاز می تواند بگیرد. یا اینکه او می تواند از این کار خودداری کند. حداقل مقدار برای اعلام امتیاز احتمالی، 100 امتیاز است. هر بازیکن باید حداقل 5 امتیاز به حکم قبلی اضافه کند یا از ادعا خودداری کند.
بعد از کامل شدن حکم ها، سه کارت وسط برگردانده می شوند تا همه آنها را ببینند. حاکم سه کارت جدید می گیرد. در این مرحله، حاکم می تواند حکم را بالاتر ببرد. وقتی همه چیز ثبت شد، حاکم برای هر بازیکن یک کارت می کشد و به پشت برگردانده روبروی آنها می گذارد.
اولین دور با حاکم است. بازیکنان دیگر باید یک کارت از همان خال بکشند. بازیکنی که صاحب کارتی با بالاترین رنک در خال شروع کننده باشد، برنده دور است. او باید دور بعدی را شروع کند. این روند تا وقتی ادامه پیدا می کند که با همه کارت ها بازی شود.
اگر بازیکنی، شاه و بی بی از یک خال را داشته باشد و یکی از آنها را در یک دور استفاده کند، امتیاز ازدواج می گیرد. وقتی این اتفاق افتاد، خال موردنظر به خال حکم تبدیل می شود (تا پایان آن دور یا تا زمانی که ازدواج دیگری اتفاق بیفتد).
هر کارتی از خال حکم، بالاتر از کارت های دیگر است و برنده دور.
در پایان دور، بازیکنان امتیازات کارت هایی که به دست آورده اند را حساب می کنند. در این میان باید به ازدواج ها هم توجه کرد. اگر حاکم به امتیاز موردنظر یا بیشتر رسیده باشد، به میزان حکم، به عنوان جایزه به بازیکنان داده می شود. بازیکنانی که حکم نکرده اند، امتیازات کارت های برنده شده نزدیک ترین به 5 را می گیرند.
اگر مجموع امتیازات بازیکن به 880-995 برسد او روی بشکه است و امتیاز او 880 می شود. به عنوان مثال، بازیکنی که 850 امتیاز گرفته و در دور قبلی هم 100 امتیاز می گیرد، به امتیاز 880 می رسد و روی بشکه است. حالا او سه دور وقت دارد که حاکم باشد و حداقل 120 امتیاز بگیرد و برنده بازی شود. اگر او در دور سوم نتوانست حاکم باشد و 120 امتیاز بگیرد، 120 امتیاز از او کسر می شود.
در این ویدیو با نحوه انجام بازی ورق 1000 آشنا می شوید. ویدیو با مفاهیم کلی و نحوه انجام بازی شروع می شود و در ادامه وارد جزئیات بیشتر می شویم. سه بازیکن می توانند در این بازی شرکت کنند. در این بازی به بسته 24 کارتی نیاز دارید: از تک ها تا 9 ها در هر خال.
به هر بازیکن 7 کارت می دهیم. سه کارت هم در وسط می گذاریم.
بازی ورق 1000 بازی دورهاست. در هر دور بازیکنان یک کارت وسط می گذارند. بازیکنی که کارتش بالاترین رنک را در خال حکم دارد برنده است. اگر هیچ کارتی از خال حکم کشیده نشده باشد، برنده بازیکنی است که کارتش بالاترین رنک را در خال آغازگر داشته است.
در این بازی کارت تک کارت بالاست. بعد کارت 10 و کارت شاه. کارت 9 هم کارت پایین است. هدف در این بازی این است که زودتر از بقیه به امتیاز 1000 برسیم. امتیاز براساس ارزش کارت هایی محاسبه می شود که در دورها برنده می شویم.
در هر دور بازی بیشترین امتیازی که می توان از راه برنده شدن کارت ها به دست آورد برابر با 120 است. در ضمن می توان با ازدواج دو کارت شاه و بی بی از یک خال، امتیاز گرفت. البته ابتدا باید یکی از آن ها را وارد یک دور کرد.
به دستی برمی گردیم که کارت هایش را پخش کرده ام. من کارت ها را برگردانده ام تا آن ها را ببینید. در بازی واقعی باید کارت ها را از رقبا پنهان کنید. بازیکن سمت چپ دست دهنده اولین بازیکنی است که حکم می کند. یعنی هر بازیکن می گوید چند امتیاز می تواند به دست آورد.
کمترین مقدار برای حکم کردن 100 است. بازیکن شماره 2 حکم کردن را با عدد 100 شروع می کند. حالا نوبت بازیکن شماره 3 است که باید حکم را 5 تا بالا برده یا بگوید پاس. او می گوید پاس. بازیکن شماره 1 هم پاس می کند. بازیکن شماره 2 با 100 امتیاز برنده حکم است.
حالا سه کارت وسط را برمی گردانیم تا همه آن ها را ببینند. حاکم این کارت ها را به کارت هایش اضافه می کند. حاکم اگر خواست می تواند حکم را افزایش دهد. بازیکن شماره 2 حکم را به 110 امتیاز می رساند. حالا که حکم مشخص شده، حاکم دو کارتش را به پشت روی میز می گذارد و به هر بازیکن 1 کارت می دهد.
حاکم باید دور اول را شروع کند. بازیکن شماره 2 کارت تک دل را می کشد. بازیکنان باید اگر می توانند از خال دل کارت بکشند. بازیکن شماره 3 کارت 9 دل و بازیکن شماره 1 هم کارت شاه دل را می کشد. کارت بازیکن شماره 2 بالاترین رنک را داشته و او برنده است.
برنده باید دور بعدی را شروع کند. بازیکن شماره 2 کارت 10 دل را می کشد. بازیکن شماره 3 کارتی از خال دل ندارد پس می تواند هر کارتی بکشد. او کارت 9 گشنیز را وسط می گذارد. بازیکن شماره 1 هم نمی تواند از خال آغازگر پیروی کند و کارت 9 خشت را می کشد. بازیکن شماره 2 برنده می شود.
بازیکن شماره 2 دو دور بعدی را با کارت دل شروع می کند و بازیکنان شماره 1 و 3 کارتی از این خال ندارند. بازیکن شماره 2 در هر دو دور برنده می شود. او دور بعدی را با کارت بی بی پیک شروع می کند و اعلام می کند این یک ازدواج پیک است.
وقتی ازدواج اتفاق می افتد، خال آن دو کارت به خال حکم در بقیه دور بازی تبدیل می شود (یا تا زمانی که ازدواجی دیگر اتفاق بیفتد). بازیکن شماره 3 نمی تواند از خال پیک کارت بکشد و کارت شاه گشنیز را وسط می گذارد. بازیکن شماره 1 هم کارت تک پیک می کشد. بازیکن شماره 1 برنده می شود.
او دور بعدی را با کارت بی بی گشنیز شروع می کند. بازیکن شماره 2 نمی تواند از خال آغازگر پیروی کند. وقتی بازیکنی نمی تواند از خال آغازگر پیروی کند و خال حکم وجود دارد، بازیکن باید در صورت امکان از کارت های خال حکم استفاده کند.
بازیکن شماره 2 هم همین کار را می کند و کارت شاه پیک را می کشد. بازیکن شماره 3 کارت 10 گشنیز را می کشد. بازیکن شماره 2 با کارت خال حکم برنده می شود. او دور بعدی را هم با کارت 10 پیک برنده می شود. بازیکن شماره 1 در آخرین دور با کارت رنک بالا در خال آغازگر برنده می شود.
در پایان دور بازی، بازیکنان امتیاز کارت هایی که کسب کرده اند را محاسبه می کنند. در ضمن امتیاز ازدواج هایی که اعلام کردند را هم اضافه می کنند. اگر حاکم به اندازه حکم یا بیشتر از آن امتیاز بگیرد، به اندازه مقدار حکم جایزه می گیرد.
بازیکن شماره 2 اینجا 77 امتیاز کارت گرفت و 40 امتیاز برای ازدواج پیک. در مجموع امتیاز او 117 است. این بیشتر از میزان حکم است. حاکم حتی اگر بیشتر از مقدار حکم امتیاز بگیرد، باز هم به اندازه مقدار حکم امتیاز برایش نوشته می شود.
به همین خاطر امتیاز بازیکن شماره 2 برابر با 110 است. بازیکنان غیرحاکم به اندازه کارت هایی که کسب کرده اند امتیاز می گیرند و امتیازشان به نزدیکترین 5 گرد می شود. بازیکن شماره 1 اینجا 43 امتیاز کارت گرفته و 45 امتیاز برایش نوشته می شود. بازیکن شماره 3 هیچ امتیازی نگرفته است. اگر حاکم به اندازه مقدار حکم امتیاز کارت نگیرد، به اندازه مقدار حکم از امتیازش کسر می شود.
در متن بازی می توانید راهنمای بازی را مطالعه کنید. در جریان بازی می توانید از آن استفاده کنید. اگر بازیکنی چهار کارت 9 دریافت کند یا بعد از تعویض کارت ها چهار کارت 9 داشته باشد، او می تواند کارت ها را برگرداند و همه کارت ها جمع شده دوباره دست داده شود.
یک بازیکن فقط زمانی می تواند بیش از 120 امتیاز حکم کند که یک ازدواج در دست داشته باشد. فقط زمانی یک بازیکن امتیاز ازدواج را دریافت می کند که کارت بی بی یا شاه را بعد از بردن یک دور، وسط بگذارد. اگر دو بازیکن اول حکم نکنند و بگویند پاس، دست دهنده باید کارت های وسط را بردارد و حکم هم حداقل 100 امتیاز خواهد بود.
اگر حاکم بداند که نمی تواند به اندازه مقدار حکم امتیاز بگیرد، می تواند از بازی انصراف دهد و در دورها شرکت نکند. بدین ترتیب حاکم صفر امتیاز می گیرد و برای دو بازیکن دیگر هم 60 امتیاز نوشته می شود.
اگر یک بازیکن در بازی سه بار صفر امتیاز بگیرد، 120 امتیاز از او کسر می شود. اگر بازیکن به امتیاز 880 تا 995 برسد می گوییم روی بشکه است و امتیاز او برابر با 880 می شود. به عنوان مثال، بازیکنی که 850 امتیاز دارد و 100 امتیاز دیگر می گیرد، روی بشکه است و امتیازش هم 880 نوشته می شود.
وقتی یک بازیکن روی بشکه است یعنی سه دور بازی وقت دارد که حاکم شود و حداقل 120 امتیاز بگیرد و برنده بازی شود. اگر سه دور بازی انجام شد و او نتوانست حاکم شود و 120 امتیاز بگیرد، 120 امتیاز از او کسر می شود.
پیش بینی فوتبال امشب به بررسی بازیهای امشب برای شرط بندی فوتبال میپردازد و بهترین…
جادو بت (jadobet) یک سایت شرط بندی فارسی زبان با قابلیت پشتیبانی از ارز دیجیتال…
سایت شرط بندی کش بت، یک سایت شرط بندی ایرانی است که اخیرا دوباره در…