بازی کارتی راوب

آموزش بازی کارتی راوب (Raub)

بازی کارتی راوب توسط مردم کروات در ایالات متحده بازی می‌شود. منشا اصلی بازی مشخص نیست. بازی راوب را می‌توان دو تا چهار نفره بازی کرد. بهترین حالت زمانی که تعداد بازیکن چهار نفر است. این بازی یک بازی سریع است که گاهی اوقات می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی طولانی شود. ما در این مطلب بخت به صورت کامل این بازی را آموزش می‌دهیم.

کارت‌ها در بازی کارتی راوب

برای انجام بازی کارتی راوب به 32 کارت نیاز دارید. شما می‌توانید از یک بسته ورق استاندارد 52تایی استفاده کنید که در آن کارت‌ها 2 تا 6 از هر دسته کارت حذف شده‌اند. رتبه‌بندی کارت‌ها در هر خال، از بالا به پایین به شرح زیر است:

  • آس
  • شاه
  • بی بی
  • سرباز
  • 10
  • 9
  • 8
  • 7

امتیازات باید روی کاغذ توسط یک بازیکن ثبت شود. امتیازات هر بازیکن از 21 شروع می‌شود.

ایده بازی

در هر دست، یک بازیکن اعلام کننده وجود دارد. بازیکن اعلام کننده حداقل دو دور از چهار دور ممکن را باید برنده شود. بازیکنان دیگر که به آن‌ها مدافعان می‌گویند، باید حداقل یک دور را برنده شود. اما ممکن است این بازیکنان سعی کنند از پیروزی اعلام کننده جلوگیری کند. مدافعی که فکر می‌کند نمی‌تواند یک دور را برنده شود، اجازه دارد از بازی خارج شود.

پس از مشخص شدن اعلام کننده و مدافع، بازیکنان ممکن است کارت‌های جدیدی برای بهبود دست خود بکشند.

بازیکنان و پخش کارت‌ها

در هر بخش از بازی ممکن است دو تا چهار بازیکن فعال وجود داشت باشد. بازی در جهت عقربه‌های ساعت انجام می‌شود.

بعد از اینکه دیلر کارت‌ها را بُر زد، در جهت عقربه‌های ساعت کارت‌ها را پخش می‌کند. دیلر به هر بازیکن دو کارت می‌دهد سپس یک کارت رو به بالا روی میز قرار می‌دهد تا کارت خال حکم مشخص شود. سپس به هر بازیکن دوباره دو کارت می‌دهد به طوری که هر بازیکن 4 کارت داشته باشد.

گزینه‌های دیلر

دیلر زمانی که کارت رو به بالا روی میز می‌اندازند و قبل از اینکه دست خود را ببیند می‌تواند با گفتن کلمه راوب، بازیکن اعلام کننده شود. او بعد از گفتن کلمه راوب اجازه دارد کارت رو به بالا را بگیرد. او باید حداقل دو دور را برنده شود. این کار معمولا با یک کارت با قدرت بالاتر انجام می‌شود، اگرچه ممکن است با هر کارتی انجام شود.

اگر کارت رو به بالا هفت باشد، دیلر ممکن است قبل از اینکه دست خود را ببینید بگوید Stih، در این حالت او اجازه دارد کارت رو به بالا را حفظ کند. در این حالت باید حداقل یک دور را برنده شود.

مناقصه

اگر دیلر راوب یا Stih را نگفته باشد، آنگاه همه بازیکنان به چهار کارت خود نگاه می‌کنند. بازیکن سمت چپ دیلر، ابتدا این فرصت را دارد تا به عنوان بازیکن اعلام کننده خود را معرفی کند یا اینکه پاس بدهد. اعلام کننده این فرصت را خواهد داشت تا حداکثر 4 کارت خود را مبادله کند و سپس باید 2 یا چند دور را با خال حکم انجام دهد. اگر بازیکن اول پاس بدهد، فرصت بازیکن دوم است که تصمیم بگیرد که اعلام کننده باشند یا نه. به همین ترتیب در جهت عقربه‌های ساعت بازی ادامه می‌یابد. به محض اینکه کسی بگویید من اعلام کننده هستم، آن بازیکن اعلام کننده می‌شود و مرحله مناقصه به پایان می‌رسد.

گزینه های دیلر در مناقصه

اگر نوبت دیلر شود و سه بازیکن دیگر پاس داده باشند، او سه گزینه دارد:

  • او ممکن است بگوید من اعلام کننده هستم و بازیکن اعلام کننده شود.
  • او ممکن است پاس بدهد، در این صورت همه بازیکنان کارت‌هایشان را پرتاب می‌کنند و کارت‌ها به بازیکن بعدی داده می‌شود تا پخش کند. در این حالت امتیاز برای دست جدید دو برابر می‌شود. به این حالت Refa می‌گویند.
  • او ممکن کارت دوم را از بالای کارت‌های پخش نشده بردارد و یک خال جدید نمایان شود. اگر کارت دوم که دیلر برمی‌دارد همان خال کارت اول باشد باید کارت سوم را نیز بردارد. اگر این کارت نیز همان خال باشد، این دست به پایان می‌رسد و بازیکن بعدی باید کارت‌های جدید را پخش کند.

اگر کارت دوم یا سوم، متفاوت با کارت اول باشد، دور دوم مناقصه مانند کارت اول وجود دارد که دوباره از بازیکن سمت چپ دیلر شروع می‌شود. در پایان دور دوم مناقصه، دیلر این گزینه را ندارد که کارت دیگری را برگرداند. اگر همه پاس دهند، بازی به پایان می‌رسد و بازیکن بعدی باید کارت‌ها را پخش کند.

هنگامی که دو یا سه کارت رو به بالا هستند، دیلر دیگر نمی‌تواند با گفتن راوب یا Stih کارت رو به بالا را بدست آورد.

تصمیمات مدافعان در بازی کارتی راوب

هنگامی که یک بازیکن اعلام کننده شد، هر بازیکنی بعد از او در جهت عقربه‌های ساعت می‌تواند با گفتن کلمه Idem از انجام بازی انصراف دهد. ابتدا بازیکن سمت چپ اعلام کننده اعلام می‌کند که آیا به بازی ادامه می‌دهد یا نه، سپس سایر بازیکنان به نوبه خود اعلام می‌کنند. اگر هیچ کدام از بازیکنان مایل به ادامه بازی نباشند، اعلام کننده به طور پیش‌فرض 4 دور را برنده خواهد شد.

بازیکنان با گفتن عبارت “بازی” می‌تواند نشان دهد که قصد دارد بازی کند.

بازی کردن تعهدی است برای برنده شدن حداقل در یک دور، در صورت عدم برنده شدن مجازات وجود دارد. مدافعی که فکر می‌کند نمی‌تواند یک دور برنده شود، می‌تواند بازی را ترک کند، اما کناره‌گیری توسط بازیکنان، امکان برد دو دور را برای اعلام کننده آسان‌تر می‌کند. بازیکنی که بازی را ترک می‌کند، کارت‌های خود را به صورت رو به پایین روی میز می‌گذارد و تا دست بعدی از بازی خارج می‌شود.

نمونه مناقصه

چند نمونه از مناقصه قانونی در یک بازی چهار نفره در ادامه آمده است. دیلر، بازیکن A، B و C هستند.

  • دیلر، بازیکن A و B پاس می‌دهند. بازیکن C اعلام کننده می‌شود. حال دیلر و بازیکن B تصمیم می‌گیرند به بازی ادامه دهند در حالی که بازیکن A انصراف می‌دهد. حال باید بازیکن C حداقل دو دور را برنده شود. دیلر و بازیکن B نیز باید حداقل یک دور برنده شوند.
  • دیلر با گفتن راوب، اعلام کننده می‌شود. بازیکن A پاس می‌دهد B و C بازی می‌کنند. دیلر اعلام کننده و باید حداقل دو دور را برنده شود. دیلر کارت رو به بالا را می‌گیرد. B و C بازی می‌کنند و باید هر کدام حداقل یک دور را برنده شوند.
  • دیلر با گفتن عبارت راوب، اعلام‌کننده می‌شود. بازیکن A و B از ادامه بازی انصراف می‌دهند. دیلر باید حداقل دو دور را برنده شود و بازیکن C نیز باید حداقل یک دور را برنده شود.

دریافت کارت جدید

پس از مشخص شدن اعلام‌کننده و مدافعان، هر کدام از بازیکنان این فرصت را دارند که کارت‌های خود را کنار بگذارند و کارت جدید دریافت کنند. تعویض کارت‌ها از اولین بازیکن سمت چپ دیلر شروع می‌شود. هر بازیکن ممکن است 0 تا 4 کارت را کنار بگذارد و همان تعداد کارت از دسته‌ کارت‌ها دریافت کنند.

اعلام‌کننده نیز باید کارت رو به بالا را به عنوان پاداش دریافت کند و در ازای آن کارتی را دور بیندازد.

نحوه انجام بازی کارتی راوب

اگر همه مدافعان انصراف داده باشند، مطمئنا بازی وجود ندارد و اعلام کننده فقط برنده است.

اگر یک یا چند مدافع بازی می‌کنند، اعلام کننده باید دور اول را شروع کند. بازیکنان دیگر لازم است:

  • در صورت امکان پیروی کنند.
  • هنگامی که بازیکنی هیچ کارتی از لباس رهبر در دست ندارد، در صورت امکان باید با کارتی خال حکم بازی کند.
  • بازیکنی که هیچ کارتی از خال رهبر و خال حکم ندارد، نمی‌تواند برنده دور باشد و آزاد است که با هر کارتی را بازی کند.

بازیکنی برنده است که با بالاترین کارت خال حکم بازی کرده باشد، یا اگر هیچ بازیکنی از کارت خال حکم استفاده نکرده باشد، بالاترین کارت در لباس رهبر برنده می‌شود. برنده هر دور، دور بعدی را آغاز می‌کند.

امتیازدهی

هنگامی که چهار دور در بازی کارتی راوب بازی می‌شود، بازیکنان باتوجه به دورهای که انجام دادند امتیاز می‌گیرند. روند به شرح زیر است:

امتیازگیری از 21 برای هر بازیکن شروع می‌شود و هدف این است که امتیاز صفر شود. به طور معمول، اگر اعلام کننده دو یا چند دور را برنده شود، برای هر دور یک امتیاز از امتیاز خود کم می‌کند. اگر اعلام‌کننده یک دور یا هیچ دوری را برنده نشده باشد، چهار امتیاز پنالتی دریافت می‌کند. در این حالت دیلر بدون دیدن کارت‌هایش اعلام کننده شده باشد، در صورت برنده شدن هر دور، یک امتیاز از امتیازاتش کسر می‌شود. اگر هیچ دور برنده نشود، چهار امتیاز پنالتی می‌گیرد.

اگر یک مدافع یک یا چند دور برنده شود، برای هر ترفند یک امتیاز از امتیازاتش کسر می‌شود. حال مدافع اگر هیچ دور برنده نشود، دو امتیاز پنالتی دریافت می‌کند.

Refa

اگر همه بازیکنان پاس بدهند، امتیاز برای دست بعدی دو برابر می‌شود. در Refa زیر امتیاز بازیکنان یک خط کشیده می‌شود. ممکن است چندین Refa وجود داشته باشد، در این صورت امتیازات به صورت متوالی پخش می‌شود.

Muss

هنگامی که امتیاز هر بازیکن کمتر از 10 شود، دیلر می‌تواند Muss را اعلام کند. او این کار قبل از اینکه کارت خال حکم رو شود انجام می‌دهد. اگر او بگوید Muss کارت رو به بالا را دریافت می‌کند و باید دو دور را برنده شود همه بازیکنان دیگر باید به عنوان مدافع شرکت کنند. Muss معمولا به این دلیل انجام می‌شود که یک بازیکن پیشرو را وادار به شرکت در بازی کنید و امیدوار باشید که او هیچ دوری را برنده نشود و در نتیجه امتیاز او افزایش یابد.

تغییر دیلر

قبل از پخش کارت در بازی کارتی راوب، دیلر این گزینه را دارد که به جای پخش کارت، کارت‌ها را به بازیکن بعدی منتقل کند. این یک Refa خودکار ایجاد می‌کند و امتیاز را برای دست بعدی دو برابر می‌شود.

اشتباه در پخش کارت

اگر بازیکنی اشتباه کند، کارت‌ها به بازیکن بعدی داده می‌شود و Refa اعلام می‌شود. اگر تخلف عمدی باشد، جریمه اضافی چهار امتیازی تعیین می‌گردد.

تغییرات در بازی کارتی راوب

در برخی از نقاط بعدی این که بازیکن اعلام‌کننده مشخص شد، بازیکنی که کارت هفت خال حکم را در دست دارد می‌تواند آن را با کارت خال حکم که رو به بالا است تعویض کند. او ممکن است این کارت تنها زمانی انجام دهد که کارت رو به بالا آس باشد.

پایان بازی

وقتی امتیاز بازیکنی به صفر برسد یا از صفر عبور کند، بازی به پایان می‌رسد. هر یک از بازیکنان دیگر به تعداد واحد‌های مشخص شده به ازای هر امتیاز به او وجه می‌پردازند. اگر دو یا چند بازیکن در دست امتیازشان از صفر عبور کند، بقیه بازیکنان به اندازه امتیاز خود وجه پرداخت می‌کنند و برندگان به‌طور مساوی آن مبلغ را بین خودشان تقسیم می‌کنند.

مطالب مرتبط: “آموزش بازی پوکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *