آموزش

بازی کارتی 6 پیشنهاد سولو (Six Bid Solo)

در این مطلب قرار است به معرفی بازی کارتی 6 پیشنهاد سولو (Six Bid Solo) بپردازیم. این بازی یک نسخه هیجان انگیز از بازی کارتی اسکت (Skat) می باشد. برخی قوانینش مشابه با اسکت است اما آنقدر تفاوت‌هایی دارد که آن را بشود بعنوان یک بازی جداگانه معرفی کرد. البته ساده‌تر از بازی اصلی نیز می باشد و یک بازی استراتژیک است.

بازیکنان و کارت‌ها در بازی کارتی 6 پیشنهاد سولو

Six Bid Solo یک بازی کارتی است که برای بازی توسط 3 بازیکن طراحی شده است.

برای انجام بازی از یک دسته کارت 36 کارتی استفاده می‌شود که شامل برخی از کارت‌های دسته کارت استاندارد است. این کارت‌ها شامل تمام کارت های رتبه 6 و رتبه‌های بالاتر از شش یعین 6، 7، 8، 9، 10 و سرباز، بی بی و شاه در تمامی خال‌ها هستند.

رتبه‌بندی کارت‌ها در Six Bid Solo، از بالاترین به پایین‌ترین، به شرح زیر است:

آس، 10، پادشاه، ملکه، جک، 9، 8، 7، 6.

دقت کنید که رتبه کارت شماره 10 بر خلاف بسیاری از بازی‌های کارتی، از شاه و ملکه و سرباز بالاتر است.

برای کارت‌های هر 4 خال (شامل خال حکم) همین رتبه بندی استفاده می گردد.

خال حکم برای یک دست از بازی در طول دست انتخاب می شود.

پخش کارت

توزیع کارت در بین بازیکنان و کارهای مربوط به پخش کارت مربوط به دیلر است.

دیلر اول در باید از طریق یک روش انتخاب شود.

روش‌های مختلفی برای انتخاب اولین دیلر وجود دارد.

در بین این روش‌ها، معمولا روش کات کردن کارت به کار گرفته می شود.

بازیکنی که کمترین کارت را کات کند، اولین دیلر خواهد بود.

رتبه بندی کارت‌ها را پیش از این گفتیم. اما باید بدانید که در صورتی که بین کارت‌ها چند کارت رتبه برابر داشتند، بر اساس خال‌هایشان رتبه بندی می‌شود. رتبه خال‌ها از بالا به پایین عبارت است از: گشنیز، پیک، دل، خشت.

هنگامی که اولین دیلر مشخص گردید، او دسته کارت 36تایی را بُر می‌زند و آن را به بازیکن سمت راست خود برای کات کردن پیشنهاد می کند.

پس از کات کردن کارت‌ها توسط بازیکن سمت راست دیلر، دیلر شروع به تقسیم کارت ها به هر بازیکن، در بسته های کوچک رو به پایین، در جهت عقربه های ساعت می کند. توزیع کارت از بازیکن سمت چپ دیلر شروع می شود.

پخش کارت چند دور طول می کشد و زمانی پایان می یابد که هر بازیکن 11 کارت داشته باشد.

دیلر این کارت‌ها را بصورت چندتایی چندتایی (بسته‌ای)، بین بازیکنان پخش می نماید. به این صورت که ابتدا به هر بازیکن یک بسته 4تایی کارت می دهد. سپس یک بسته 3کارتی به هر بازیکن می دهد. پس از آن سه کارت را بصورت رو به پایین در وسط میز قرار می دهد و در نهایت به هر بازیکن یک بسته 4تایی کارت می دهد.

بدین صورت پخش کارت بین بازیکنان به پایان می رسد.

روش امتیازدهی به بازیکنان نیز هم از طریق ثبت بر روی کاغذ است و هم از طریق دادن یک چیپ (تراشه). در صورت استفاده از روش دوم باید ابتدای بازی تعدادی مساوی چیپ بین بازیکنان پخش نمود.

پیشنهاد (مناقصه بین بازیکنان)

این بازی از آن دسته از بازی‌هایی است که قرار است بازیکنان پیشنهادهایی را در قالب مناقصه ارائه دهند.

شروع مناقصه

هنگامی که هر بازیکن کارت های خود را دریافت کرد، می تواند دست خود را بررسی کند. بازیکنی که در سمت چپ دیلر قرار دارد، اولین فرصت را برای پیشنهاد دادن (شروع مناقصه) دارد. این بازیکن می تواند پیشنهاد دهد یا از پیشنهاد دادن عبور کند (یعنی پیشنهاد دادن برای او اختیاری است.).

گزینه‌هایی که این بازیکن برای پیشنهاد دادن پیش رو دارد، 6 بازی هستند. در ادامه این 6 بازی را معرفی خواهیم کرد.

نام‌‌های این 6 بازی پیشنهادی در بازی کارتی 6 پیشنهاد سولو عبارتند از:

  • Simple Solo (سولوی ساده)
  • Heart Solo (سولوی دل)
  • Misere (میزِرِ)
  • Guarantee Solo (سولوی گارانتی)
  • Spread Misere (اسپرید میزِرِ)
  • Call Solo (سولوی فراخوانی)

نحوه انجام این بازی‌ها را در بخش‌های بعدی توضیح می دهیم.

آمد و رفت پیشنهادها بین بازیکنان

در صورتی که بازیکن اول پیشنهادش را ارائه دهد، بازیکن بعدی (در جهت چرخش عقربه‌های ساعت)، فرصت برای ارائه پیشنهاد خود خواهد داشت.

این بازیکن یا باید پیشنهاد بازیکن قبلی را قبول کند یا پیشنهاد بالاتری بدهد (با نام بردن “بازی” با رتبه بالاتر در لیست بازی ها).

سپس اولین بازیکن پیشنهاد دهنده این فرصت را دارد که مجدداً پیشنهاد را افزایش دهد.

این کار بین این دو بازیکن ادامه پیدا می کند تا اینکه یکی از آنها عبور کند (یعنی پیشنهادی ندهد).

در همین حال، دیلر باید صبر کند تا این اتفاق بیفتد و فرصتی برای شرکت در مناقصه پیدا کند.

با این حال، هنگامی که یکی از این دو بازیکن موفق شد پیشنهادی ارائه دهد که بازیکن دیگر روی آن پیشنهاد نیاورد، دیلر باید پیشنهادی بالاتر از پیشنهاد قبلی را ارائه دهد (بازی با رتبه بالاتر) یا او هم باید عبور کند.

اگر او پیشنهاد بالاتری را ارائه داد، مناقصه بین این دو بازیکن باقی مانده تا زمانی که یکی از آنها عبور کند ادامه می یابد.

اگر اولین بازیکن عبور کند، مناقصه به طور خودکار بین بازیکن وسط و دیلر پیش می رود. در صورتی که بازیکن اول و دوم هر دو عبور کنند و پیشنهادی ارائه ندهند، بازیکن سوم باید یک بازی را پیشنهاد دهد یا ممکن است او هم عبور کند. اگر او نیز عبور کند، کارت‌ها با هم مخلوط می‌شوند و دیلر بعدی دوباره کارت ها را پخش می کند.

وقتی یک پیشنهاد بالا مشخص شد، این پیشنهاد بالا برای همان بازیکن تبدیل به “قرارداد” می شود و او باید مشخصات پیشنهاد را برای بردن دست و امتیاز مناسب در نظر بگیرد.

مقادیر امتیاز کارت

در رابطه با مناقصه‌ای که بین بازیکنان شکل می گیرد، در نهایت بازیکنی که بالاترین پیشنهاد فعلی (از بین 6 بازی، بازی با بالاترین رتبه) را بین بازیکنان دیگر نام ببرد و دیگر هم عبور نکند، پیشنهاد دهنده دست می‌شود.

بازیکن پیشنهاددهنده در نهایت تنها زمانی می تواند بازی که پیشنهاد داده است را انجام دهد که امتیازات لازم را بدست بیاورد. به استثنای بازی‌های Misere و Spread Misere.

بنابراین پس از اینکه بازی انجام شد، بازیکن پیشنهاددهنده باید کارت هایی که در طول دست‌ها بدست آورده است را بررسی کند تا مشخص کند که آیا می تواند امتیازات کارت لازم برای انجام پیشنهاد خود را به دست آورد یا خیر.

امتیازات کارت‌ها صرف نظر از خالی که دارند، به شرح زیر می باشند:

کارتامتیاز کارت
هر آس11
هر کارت شماره 1010
هر شاه4
هر بی بی3
هر سرباز2
9، 8، 7، 60

دست بیوه در این بازی چیست؟

در زمان پخش کارت گفتیم دیلر 3 کارت را در وسط میز بصورت رو به پایین می گذارد. به این دست، دست بیوه یا تنها یا ویدو می گویند.

اگر با بازی Skat پیش از این آشنا شده باشید، می دانید که یک چنین دستی در آن بازی نیز وجود داشت.

با این حال، برخلاف بازی اسکت، در بازی کارتی 6 پیشنهاد سولو، دست بیوه هرگز به دست بازیکنان اضافه نمی شود.

در عوض، در برخی از بازی‌ها (به توضیحات بازی‌ها در بخش‌های بعدی مراجعه کنید) این کارت‌ها به کارت‌های نهایی پیشنهاد دهنده اضافه می‌شوند. یعنی به همان کارت‌هایی که در حین دست‌ها این بازیکن بدست آورده است. از این کارت‌ها گفتیم که برای تعیین اینکه آیا بازیکن قادر به انجام پیشنهاد اعلام شده خود خواهد بود یا نه، استفاده می‌شود.

معرفی 6 بازی

این 6 بازی همان 6 پیشنهاد سولو هستند که در روند مناقصه بازیکنان پیشنهاد می دهند. 6 بازی دارای رتبه بندی هستند که از پایین‌ترین رتبه به بالاترین رتبه عبارتند از:

  1. Simple Solo (سولوی ساده)
  2. Heart Solo (سولوی دل)
  3. Misere (میزِرِ)
  4. Guarantee Solo (سولوی گارانتی)
  5. Spread Misere (اسپرید میزِرِ)
  6. Call Solo (فراخوانی سولو)

این لیست صعودی است. یعنی بازی که پایین‌تر است رتبه بالاتری دارد.

Simple Solo (سولوی ساده یا انفرادی ساده)

وقتی یک بازیکن بازی سولوی ساده را پیشنهاد می دهد، یعنی او اعلام می‌کند که دست را با پیک، گشنیز یا خشت به‌عنوان خال حکم بازی خواهد کرد.

همچنین پیشنهاددهنده در حین دست به 3 کارت وسط نگاه نمی کند و در حین دست از آن‌ها استفاده نمی کند.

البته امتیاز کارت‌هایی که در آن وجود دارد به مجموع امتیازاتش اضافه می شود.

پیشنهاد دهنده نیازی به اعلام خال حکمی که قصد دارد برای دست استفاده کند ندارد، تا زمانی که مشخص شود بالاترین قیمت پیشنهادی است.

به ازای هر امتیازی که پیشنهاددهنده بیشتر از 60 امتیاز کسب می کند، از هر یک از حریفان 2 چیپ می گیرد. از سوی دیگر، به ازای هر یک امتیازی که از 60 امتیاز کمتر دارد، باید به هر کدام از رقبا 2 چیپ بدهد.

در صورتی هم که پیشنهاد دهنده بتواند دقیقاً 60 امتیاز کارت در حین دست جمع کند، هیچ امتیاز یا جریمه ای برای او وجود نخواهد داشت.

Heart Solo (سولوی دل یا انفرادی دل)

این بازی شبیه به سولوی ساده است با این تفاوت که با انتخاب این بازی، بازیکن اعلام کرده است که دل را بعنوان حکم انتخاب می کند.

3 کارت وسط میز در حین بازی استفاده نمی شوند اما امتیازشان برای پیشنهاد دهنده در نظر گرفته می شود.

به ازای هر امتیازی که پیشنهاددهنده بیشتر از 60 امتیاز کسب می کند، از هر یک از حریفان 3 چیپ می گیرد. از سوی دیگر، به ازای هر یک امتیازی که از 60 امتیاز کمتر دارد، باید به هر کدام از رقبا 3 چیپ بدهد.

در صورتی هم که پیشنهاد دهنده بتواند دقیقاً 60 امتیاز کارت در حین دست جمع کند، هیچ امتیاز یا جریمه ای برای او وجود نخواهد داشت، چه مثبت و چه منفی.

Misere (میزِرِ)

بازیکنی که این بازی را پیشنهاد می کند، پیشنهادش بدین معنی است که اعلام کرده است که بدون خال حکم بازی خواهد کرد و سعی خواهد کرد هر دستی در بازی را از دست بدهد.

3 کارت وسط میز در حین بازی استفاده نمی شوند، همچنین امتیازشان هم برای پیشنهاد دهنده در نظر گرفته نمی شود.

بازیکنی که این پیشنهاد را اعلام می کند، قصدش باختن تمام دست‌ها است.

از این رو اگر تنها یک دست را بتواند ببرد، باید به هر یک از بازیکنان دیگر 30 چیپ بدهد. اما اگر او موفق شود بدون برنده شدن حتی یک دست، کل بازی را انجام دهد، از هر بازیکن دیگر سی چیپ خواهد گرفت.

Guarantee Solo (سولوی گارانتی)

با این پیشنهاد، پیشنهاد دهنده ابتدا نشان می دهد که چه خالی را برای دست بعنوان حکم اعلام خواهد کرد. اگر او دل را به عنوان حکم انتخاب کند، باید 74 امتیاز کارت یا بیشتر در طول دست کسب کند. و اگر یکی از سه خال دیگر را به عنوان حکم انتخاب کند، باید حداقل 80 امتیاز کارت در طول دست کسب کند.

در صورتی که این بازیکن بتواند این کار را انجام دهد از هر بازیکن دیگر 40 چیپ می گیرد. با این حال، اگر او نتواند تعداد امتیازهای تعیین شده کارت را از دست‌های برنده شده در طول بازی جمع آوری کند، باید 40 چیپ را به دیگر بازیکنان بپردازد.

Spread Misere (اسپرید میزِرِ)

این بازی شبیه Misere استاندارد است، اما پیشنهاد دهنده باید قبل از اولین دست، تمام کارت‌های دست خود را رو به بالا روی میز بچرخاند. اگر پیشنهاد دهنده موفق شود تمام دست‌ها را در حین بازی از دست بدهد، از هر بازیکن 60 چیپ جمع می کند، اما اگر حتی یک دست برنده شود، باید به هر حریف 60 چیپ بپردازد.

اگرچه در سایر بازی های پیشنهادی، بازیکن سمت چپ دیلر معمولاً اولین کارت دست اول را بازی می کند، اما هنگام انجام این “بازی” حریف دست چپ پیشنهاد دهنده اولین کارت را برای اولین دست بازی می کند. و پس از او، پیشنهاددهنده باید بازی کند.

در این “بازی” از دست بیوه نه استفاده می شود و نه امتیاز آن محاسبه می شود.

Call Solo (فراخوانی سولو)

در Call Solo، پیشنهاد دهنده باید تمام 120 امتیاز کارت را در طول دست کسب کند. قبل از شروع بازی، پیشنهاد دهنده باید خال حکم را برای استفاده برای دست نیز اعلام کند.

همچنین قبل از بازی اولین کارت دست (و قبل از مشخص کردن خال حکم که دست با آن بازی می‌شود)، پیشنهاد دهنده می‌تواند هر کارتی را که در دست ندارد (مثلاً شاه گشنیز) درخواست کند. هر بازیکنی که آن کارت را در دست دارد باید کارت را به پیشنهاد دهنده بدهد. سپس پیشنهاددهنده هر کارتی را که بخواهد از دستش انتخاب می کند و بصورت رو به پایین آن را به بازیکن می دهد.

با این حال، ممکن است این اتفاق بیفتد که هیچ یک از بازیکنان دیگر کارت درخواستی را در اختیار نداشته باشند (بدین معنی که این کارت در بین 3 کارت بیوه وسط میز است) و بنابراین هیچ تعویضی انجام نمی شود.

پس از آخرین دست بازی، کارت های بیوه نیز برای محاسبه امتیاز کارت توسط پیشنهاددهنده دریافت می شوند.

تعداد چیپ‌هایی که بازیکن جمع‌آوری می‌کند یا باید بپردازد بستگی به این دارد که کدام خال را به عنوان حکم انتخاب کرده است.

اگر دل به عنوان حکم تعیین شود، 150 چیپ به هر حریف می‌دهد یا از او می‌گیرد. اگر هر خال دیگری توسط پیشنهاددهنده به عنوان حکم انتخاب شود، او 100 چیپ به هر حریف می‌دهد یا از او می‌گیرد.

نحوه بازی کردن دست‌ها چگونه است؟

در بازی کارتی 6 پیشنهاد سولو باید یک سری دست در وسط میز بازی شود و هر بازیکنی بر اساس قوانین ممکن است هر یک از دست‌ها را برنده شود.

هنگامی که بالاترین پیشنهاد مشخص گردید، بازی واقعی دست آغاز می شود.

معمولاً بازیکنی که در سمت چپ دیلر نشسته است، اولین دست را شروع می کند. با این حال، اگر بازی با پیشنهاد Spread Misere بود، این کار را بازیکنی که در سمت چپ پیشنهاد دهنده نشسته است، انجام می‌دهد.

هنگامی که اولین کارت بازی شد، هر بازیکن دیگری باید کارتی با همان خال که بعنوان اولین کارت بازی شده است (از جمله خال حکم) بازی کند. اگر بازیکن در دست فعلی خود کارتی از این خال نداشته باشد، در صورت داشتن کارت باید یک کارت از خال حکم را بازی کند.

با این حال، اگر بازیکن مایل نباشد، هیچ اجباری برای بازی کردن یک کارت بالاتر (حکم یا غیره) وجود ندارد. اگر بازیکنی نه کارتی از خال حکم در دستش داشته باشد و نه خال اول بازی‌شده، می تواند هر کارتی را در دست خود بازی کند.

سپس دست را کسی می برد که کارت با بالاترین رتبه از خال حکم بازی کرده باشد. اگر هم هیچ حکمی وجود نداشته باشد، بازیکنی که کارت با بالاترین رتبه از خالِ اولین کارتِ بازی‌شده را بازی کرده است، دست را می برد.

هنگامی که یک بازیکن دست را بُرد، باید آن را رو به پایین در کنار خود بگذارد. در آخر بازی باید کارت‌های این دست‌ها را برای شمارش امتیاز چک کند.

برنده هر دست، دست بعدی را شروع می کند.

محاسبه امتیاز و برنده شدن در بازی کارتی 6 پیشنهاد سولو

امتیازها در بازی کارتی Six Bid Solo با استفاده از چیپ‌ها نگهداری می‌شوند.

پس از اینکه آخرین دست هم بازی شد، کارت‌های بیوه وسط میز به دست‌های برنده شده‌ی پیشنهاددهنده اضافه می شوند.

سپس پیشنهاددهنده تمام این کارت‌ها را بررسی می‌کند و مجموع امتیازات کارتی را که در طول دست به دست آورده است را اضافه می‌کند تا تعیین کند آیا قادر به اجرای قرارداد خود بوده است یا خیر.

همانطور که گفتیم، در «بازی‌هایی» که پیشنهاد دهنده را ملزم به از دست دادن تمام دست‌ها می‌کند (یعنی بازی‌های Misere و Spread Misere)، بازیکن برای انجام قراردادش نباید هیچ دستی را برنده شود.

روش سنتی امتیاز دهی در Six Bid Solo استفاده از چیپ یا همان تراشه است، به طوری که بازیکن بسته به اینکه بتواند قرارداد پیشنهادی خود را انجام دهد یا خیر، از هر بازیکن دیگری چیپ دریافت می کند یا چیپ‌های خود را از دست می دهد.

پس از تعداد معینی پخش کارت (این تعداد را بازیکنان می توانند بصورت توافقی پیش از شروع بازی مشخص کنند)، بازی معمولاً به پایان می رسد و بازیکنی که بیشترین چیپ را داشته باشد، برنده محسوب می شود.

یکی دیگر از روش‌های به پایان رسیدن بازی این است که چیپ‌های یک بازیکن تمام شود. در این حالت هم بازیکنی که بیشترین چیپ را داشته باشد، برنده محسوب می شود.

ورژن‌های مختلف بازی کارتی Six Bid Solo

نسخه‌های مختلفی از بازی کارتی 6 پیشنهاد سولو وجود دارد که برخی شباهت خیلی زیادی دارند و برخی تفاوت خیلی زیادی.

این نسخه ها را در ادامه معرفی می کنیم:

تغییر در قرارداد

گاهی اوقات، معیارهای متفاوتی برای تعیین اینکه آیا یک بازیکن توانسته است قرارداد خود را در بازی‌های Misere و Spread Misere انجام دهد یا خیر، استفاده می شود.

در ورژن اصلی بازی، بازیکن متعهد می‌شود که هیچ دستی را برنده نشود، اما گاهی اوقات تغییری انجام می‌شود که دستیابی به آن تا حدودی آسان‌تر است.

در این نسخه، شرط لازم برای Misere و Spread Misere این است که بازیکن هیچ امتیازی برای کارت‌ها کسب نکند. بنابراین، اگر بازیکن دستی را ببرد، اما کارت‌های گرفته شده همه 9 یا کمتر از 9 باشند (امتیاز کارت‌های 9 و پایین 9، صفر است.)، او همچنان قرارداد پیشنهادی خود را انجام می‌دهد.

تغییر در تعداد بازیکنان

بازی کارتی 6 پیشنهاد سولو (Six Bid Solo)، یک بازی 3 نفره است، اما گاهی اوقات ممکن است بازیکنان بیشتری بخواهند در بازی شرکت کنند. بدیهی است که اگر تعداد بازیکنان مضربی از سه باشد، آنها می توانند به سادگی چندین بازی Six Bid Solo را در میزهای اضافی انجام دهند. در این صورت، در پایان یک بازی، بازیکنی از تمام میزها که بیشترین امتیاز یا چیپ را داشته باشد، برنده کل بازی اعلام می شود.

و در صورتی که تعداد بازیکنان 4 یا 5 بازیکن باشد، همه بازیکنان پشت میز می‌نشینند، اما ممکن است یک یا چند نفر از بازیکنان در هر دست، کارت دریافت نکنند.

در این حالت، همه شرکت کنندگان باید صندلی های اطراف میز را به طور معمول انتخاب کنند و مراحل عادی را برای تعیین اولین دیلر انجام دهند. همه بازیکنان روی میز باید به اندازه‌ی یکسان، چیپ قبل از شروع بازی دریافت کنند. پس از مشخص شدن اولین دیلر، پخش کارت به طور معمول در اطراف میز انجام می شود.

4 بازیکن

وقتی 4 بازیکن وجود دارد، خود دیلر هیچ کارتی در دست دریافت نمی کند. با این حال، دیلر همچنان چیپ‌هایی را بر اساس اینکه آیا پیشنهاد دهنده پیشنهاد خود را می‌تواند در دست انجام دهد یا خیر، می‌پردازد یا دریافت می‌کند.

هنگامی که نوبت پخش کارت به بازیکن بعدی می رسد، دیلر جدید هیچ کارتی را در دست دریافت نمی کند، در حالی که دیلر قبلی یک دست دریافت می کند.

5 بازیکن

زمانی که تعداد بازیکنان 5 بازیکن باشد، هم دیلر و هم بازیکن دومی که باید دیلر شود (در چرخش جهت عقربه های ساعت حول میز) کارتی را روی دست دریافت نمی‌کنند. با این حال، هر دو بازیکنی که کارتی را در دست دریافت نمی‌کنند، همچنان در تسویه حساب پیشنهاد دهنده شرکت خواهند کرد.

تنها استثنای این قاعده این است که اگر پیشنهاددهنده موفق به ارائه پیشنهاد خود به صورت Simple Solo یا Heart Solo شود، فقط از دو بازیکن فعال که در حال بازی هستند، چیپ جمع آوری می کند، اما اگر نتواند این پیشنهاد را انجام دهد، باید به همه بازیکنان چیپ پرداخت کند.

قورباغه (فراگ)

این بازی نسخه دیگری از بازی کارتی 6 پیشنهاد سولو می باشد.

ورژن قورباغه تقریبا مشابه با نسخه اصلی انجام می شود. اما چند تفاوت وجود دارد.

این تفاوت‌ها شامل موارد زیر می شود:

  • استفاده یا عدم استفاده از دست بیوه‌ی وسط میز
  • امتیازات
  • امکان استفاده از 3 بازی پیشنهادی

بنابراین، سه بازی که ممکن است به ترتیب صعودی از کم به زیاد پیشنهاد شوند، به شرح زیر است:

قورباغه یا فراگ (frog)

زمانی که قورباغه اعلام می شود، خال دل همیشه حکم است. پیشنهاد دهنده سه کارت بیوه  را در دست می گیرد و سپس باید سه کارت را از دست خود به صورت رو به پایین به سمت میز دور بیندازد. هر امتیاز کارتی که در سه کارت دور ریخته شده یافت می شود، در انتهای دست به مجموع امتیازات پیشنهاددهندگان اضافه می شود.

اگر پیشنهاد دهنده بتواند 60 امتیاز کارت یا بیشتر در طول دست بدست آورد، به ازای هر امتیاز بالای 60 که موفق به گرفتن می شود، 1 چیپ از هر حریف خود جمع آوری می کند. با این حال، اگر او نتواند حداقل 60 امتیاز کارت را به دست آورد، به ازای هر امتیاز کمتر از 60 که به دست آورده است، به هر بازیکن یک چیپ جریمه می شود. اگر پیشنهاد دهنده دقیقاً 60 امتیاز را کسب کند، هیچ چیپی رد و بدل نمی شود.

چیکو (chico)

این “بازی” شبیه به قورباغه است، اما پیشنهاد دهنده باید یک خال حکم از پیک، گشنیز یا خشت انتخاب کند.

پیشنهاددهنده به دست بیوه نگاه نمی‌کند، کارت‌های بیوه را در دستش نمی‌گیرد و کارتی را از دستش دور نمی‌اندازد. با این حال، هر امتیاز کارتی که در دست بیوه یافت می‌شود به کارت‌هایی که پیشنهاد‌دهنده می‌گیرد اضافه می‌شود.

به ازای هر امتیازی که پیشنهاد دهنده بالاتر از 60 امتیاز کسب کند، دو چیپ از هر بازیکن دیگر جمع آوری می کند. و به ازای هر امتیاز کارت زیر 60، او باید دو چیپ به هر بازیکن دیگری پرداخت کند. در صورت گرفتن دقیقاً 60 امتیاز کارت، پیشنهاد دهنده هیچ چیپی را از دست نمی دهد یا جمع آوری نمی کند.

بزرگ یا گرند (Grand)

زمانی که گرند بازی می کنید، دل همیشه خالی است که بعنوان حکم برای دست استفاده می شود.

در بازی گرند نیز پیشنهاد دهنده به کارت های بیوه نگاه نمی کند یا در دست خود نمی گیرد، اما هر امتیاز کارتی که در آن یافت می شود به امتیازات کارت او که در طول دست به دست آورده اضافه می شود.

به ازای هر امتیاز کارتی که بازیکن قادر به گرفتن امتیاز بیشتر از 60 امتیاز است، 4 چیپ از هر بازیکن دیگر کسب می کند. برای هر امتیازی هم که به ازای آن مجموع امتیازات کارت او زیر 60 است، اما او باید 4 چیپ به هر حریف بپردازد. مجموع امتیاز کارت دقیقاً 60 منجر به رد و بدل شدن هیچ چیپی نمی شود.

حرف آخر

بازی کارتی 6 پیشنهاد سولو ، یک بازی خاص و جدید است که مشابه آن خیلی وجود ندارد. از این رو شما را خسته و کسل نمی کند. پیشنهاد ما این است که این بازی ورق را حتما در دورهمی‌‌هایتان یکبار امتحان کنید.

مطالب جدید

پیش بینی فوتبال امشب

پیش بینی فوتبال امشب به بررسی بازی‌های امشب برای شرط بندی فوتبال می‌پردازد و بهترین…

می 4, 2024

مصاحبه انگیزشی (Motivational Interviewing) برای درمان اعتیاد به قمار

مصاحبه تحریکی (Motivational Interviewing) یک روش معتبر در روان درمانی است که برای افزایش انگیزه…

می 4, 2024

اعتیاد به قمار چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟

مانند هر چاقو که می‌توان با آن میوه پوست کند یا آدم کشت، شرط بندی…

می 4, 2024