ایران-آمریکا-بیتکوین

فوربس: چطور تنش ایران-آمریکا، بیتکوین را به مرکز توجه آورد؟

جهش قیمت بیتکوین

بیتکوین در جریان تنش بین ایران و آمریکا طی دو سه هفته اخیر، راه خود را رفته است. در حالی که در پایانی دی ماه به 6600 دلار رسیده بود، حالا فراتر از 8000 دلار است. انتظار می‌رود به زودی به 8500 دلار برسد. چهارشنبه قبل ایران با موشک به پایگاه آمریکا در عراق حمله کرد. آن لحظه قیمت افزایش یافت و وقتی ترامپ توضیح داد که مسئله جدی نیست، کاهش یافت. به طور کل بیتکوین مانند طلا و امثالهم در زمان تنش به عنوان بهترین دارایی مطرح می‌شود. اینطور ارزش آن بالا می‌رود. در ابتدا شایعه شده بود که ارزش بیتکوین در ایران به 24 هزار دلار رسیده است. البته دلیل یک اشتباه در خصوص درک مسئله دو نرخه بودن ارز در ایران بود.

ماه گذشته شرکت 170 ساله‌ی انگلیسی حوزه خدمات حرفه‌ای “ارنست اند یانگ” شکلی جدید از بلاک چین را برای عموم عرضه کرد. این تلاشی جهت این بود که شبکه‌های عمومی برای دنیای بلاکچین آماده شوند. این قدمی جدید از انقلاب بلاکچین خواهد بود تا از فضای بسته و شبکه‌های خصوصی فاصله بگیریم.

آینده

با شروع 2020 ارز دیجیتال و بلاکچین در حدی در مرکز توجه قرار گرفته‌اند. چیزی که به سختی یک سال پیش می‌توانستید آن را پیش بینی کنید. به نسبت سال گذشته: فیس بوک ارز دیجیتال لیبرا را راه انداخت، “فیدلیتی اینوستمنت” که یکی از غول‌های حوزه دارایی است، قسمت دیجیتال خود را راه انداخت و از سوی دیگر کنگره طرح ارزها و دارایی‌های دیجیتال را امضا کرد. طی یک سال اخیر دویست پروژه ارز دیجیتال در آمریکا و سایر نقاط جهان شروع به کار کرده‌اند و ارزش بیتکوین نیز به نسبت یک سال پیش، سه برابر شده است. شاید در ابتدای راه ارز دیجیتال باشیم اما حقیقت این است که با یک سطح جدید و بسیار مهم روبرو هستیم که قوانین جدیدی را به ارمغان می‌آورد.

One Ping
  1. Pingback: شخصی در یک تراکنش، 4 میلیارد دلار بیتکوین خرید! – بخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *