بیتکوین

شخصی در یک تراکنش، 4 میلیارد دلار بیتکوین خرید!

روز سه شنبه چهاردهم ژانویه 2020، شخصی تراکنشی عجیب و غریب به ثبت رساند. او چهار میلیارد دلار برای خرید بیتکوین هزینه کرد و تنها 340 دلار هزینه این جابجایی شد. او در این تراکنش بیش از 124 هزار بیتکوین خریداری کرد.

حتی با چنین تراکنش بزرگی، هزینه‌ای که برای جابجایی پرداخت تنها 0.00964229 بیتکوین معادل 340 دلار بود. در واقع هزینه جابجایی تنها 0.0000085% مبلغ اصلی بود که قطعا در مقایسه با شیوه‌هایی که بانک‌ها پیشنهاد می‌کنند، شوخی به نظر می‌رسد.

گفتنی است که این خرید، از یک نفر صورت نگرفت و از چند آدرس متفاوت صورت گرفت. این موضوع سبب شد که میزان هزینه تراکنش کمی بالا برود و اگر از یک آدرس خاص بود، احتمالا هزینه تراکنش کمتر هم می‌شد.

تراکنش بیتکوین
تراکنش بیتکوین

گفتنی است این کیف پول که به اسم Bitfinex شناخته می‌شود، همینک دومین کیف پول سنگین بیتکوین جهان است. شماره اول به اسم Huobi در چین چیزی بیش از 255 هزار بیتکوین دارد که 10 میلیارد دلار می‌ارزد.

گفتنی است در سایر تراکنش‌های بزرگ بیتکوین مثلا می‌توان به نمونه‌ای در نوامبر 2019 اشاره کرد که 1.5 میلیارد دلار با تنها 1.70 دلار وجه تراکنش جابجا شد.

همانطور که فوربس پیش بینی کرده بود، بیتکوین در 2020 به مراتب بزرگتر و مهم‌تر خواهد شد. گفتنی است در این لحظه ارزش هر بیتکوین از 8600 دلار فراتر رفته که بالاترین میزان در 2-3 ماه اخیر است.

One Ping
  1. Pingback: شرط بندی و بلاکچین؛ پیوندی که در آسمان‌ها بسته شده است - بخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *