بازی-گیم

جعبه‌های لاتاری در بازی‌های مربوط به کودکان ممنوع می‌شود؟

در سال‌های اخیر شیوه درآمدزایی بازی‌های مربوط به گوشی همراه، تغییرات گسترده‌ای را از سر گذرانده است. با پرداخت درون برنامه‌ای، حالا شرکت‌های فعال در این زمینه به سود انبوهی رسیده‌اند. دو شیوه متفاوت برای پرداخت درون برنامه‌ای وجود دارد. وقتی برای خرید چیزی که می‌بینید (مثلا جم، خرید پول در داخل بازی، خرید جان اضافه) هزینه می‌کنید. یا وقتی برای خرید یکی از جعبه‌های لاتاری که محتویات آن مشخص نیست هزینه می‌کنید.

در خصوص مورد اول، مشکلی وجود ندارد. اما مورد دوم را متخصصان مساوی با قمار در نظر گرفته‌اند. اعتقاد دارند این شیوه باید برای کودکان ممنوع اعلام شود. کمپانی Jagex که صاحب امتیاز بازی RuneScape است اعلام کرده که برخی بازیکنانش، هفته‌ای هزار پوند برای خرید جعبه‌های لاتاری یا در واقع جعبه‌هایی که محتویاتی نامعلوم دارند هزینه می‌کنند.

دیمین کالینز، نماینده مجلس بریتانیا که در فراکسیون مربوط به دیجیتال، مدیا و ورزش حاضر است گفت مشکل این است که شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های فعال در زمینه بازی‌های ویدئویی به هر شیوه‌ای برای جلب نظر مردم دست می‌زنند. با این حال، زمان آن رسیده که مسئولیت‌پذیر باشیم و این برخی تکنولوژی‌ها را برای برخی دسته‌ها ممنوع کنیم.

باید دید این موضوع چه تاثیری روی بازی‌هایی نظیر فورتنایت خواهد داشت. تا حدود زیادی اصل انتقادات به همین بازی است. بخصوص از آنجا که می‌دانیم قشر هدف بازی فورتنایت عمدتا نوجوانان زیر سن قانونی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *