نسخه فارسی پرفکت مانی

توقف فعالیت پرفکت مانی برای کاربران ایرانی

پرفکت مانی (Perfect Money) یک شرکت آفشور خدمات مالی بین المللی است. این شرکت ارزی با نام پرفکت مانی را صادر می‌کند. هر پرفکت مانی معادل یک دلار آمریکا است. البته پرفکت مانی یورویی نیز توسط همین شرکت صادر می‌شود که معادل یک یورو است.

پرفکت مانی برای بیش از یک دهه به کاربران ایرانی خدمات می‌داده، با این حال با افزایش فشارهای دولت آمریکا بر فعالان صنعت فین تک (تکنولوژی‌های مرتبط با امور مالی) به نظر می‌رسد شرکت پرفکت مانی در تصمیمی جدید قصد توقف خدمت رسانی به کاربران ایرانی را دارد. اگر وارد اکانت خود در سایت پرفکت مانی شوید با پیام زیر مواجه می‌شوید (برای مشاهده ابتدا زبان سایت را فارسی کنید). در این اطلاعیه گفته شده از تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۲۴ (۱۴ دی‌ماه ۱۴۰۲) دیگر به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌شود.

طلاعیه مهم به مشتریان ایرانی پرفکت مانی

توقف فعالیت پرفکت مانی در ایران
توقف فعالیت پرفکت مانی در ایران

هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت به صورت مستقیم مجبور به توقف سرویس به ایران شده است یا فشار شرکت‌‌های همکار دلیل این موضوع است. برای مثال شرکت PayBis خبر از توقف همکاری با پرفکت مانی به دلیل عدم رعایت قوانین آمریکا و تحریم‌های ایران داده و به دنبال آن روش پرداخت پرفکت مانی را از سایت خود حذف کرده است.

نقش پرفکت مانی در صنعت شرط‌بندی

در گذشته که ارزهای دیجیتال به اندازه حالا شناخته شده نبودند، پرفکت مانی به عنوان روش جانبی برای واریز و برداشت در سایت‌های شرط‌بندی مورد استفاده قرار می‌گرفت. ولی از حدود سال ۱۳۹۹ سایت‌های شرط‌بندی مجهز به درگاه‌های ارز دیجیتال شدند.

کاربران هم پس از مدتی شروع به استفاده از درگاه‌های ارز دیجیتال کردند. بنابراین اگر این اتفاق یعنی توقف فعالیت پرفکت مانی در سال ۱۳۹۹ رخ می‌داد، می‌توانست ضربه سنگینی به سایت‌های شرط‌بندی وارد کند. اما اکنون پس از فراگیر شدن ارزهای دیجیتال، دیگر اهمیت سابق را ندارد و می‌توان گفت که توقف فعالیت مانی در ایران دیگر اهمیت خاصی ندارد.

پرفکت مانی در موضوعات دیگر نظیر فارکس نیز مورد استفاده قرار می‌گرید. ولی در این حوزه‌ها نیز ارزهای دیجیتال جای پرفکت مانی را گرفته‌اند.

سوالات متداول

قطع همکاری پرفکت مانی با ایرانیان صحت دارد؟

بله، بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سایت پرفکت مانی، خدمت رسانی به کاربران ایرانی در تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۲۴ (۱۴ دی‌ماه ۱۴۰۲) متوقف می‌شود.

آیا حساب پرفکت مانی مسدود می‌شود؟

بنابر مطالب منتشر شده درباره این موضوع در سایت‌های مختلف، به نظر می‌رسد حساب شما مسدود نخواهد شد. اما امکان واریز به حساب دیگر فعال نیست. تنها می‌توانید نسبت به برداشت موجودی خود اقدام کنید.

دلیل تعطیل شدن پرفکت مانی در ایران چیست؟

در سایت‌های مختلف ایرانی و خارجی، تحریم‌های آمریکا دلیل تعطیل شدن پرفکت مانی در ایران بیان شده است.

راه حل جایگزین پرفکت مانی چیست؟

باز کردن یک اکانت جدید با ip غیر ایرانی و وریفای آن با اطلاعات خارجی یکی از راه حل‌ها است. راه حل دیگر استفاده از راهکارهای جایگزین مانند ارزهای دیجیتال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *