آموزش بازی‌های دورهمی

آشنایی با بازی ورق 66

بازی های دورهمی جایگاه ویژه ای در شب های مهمانی و جمع های دوستانه دارند. شما می توانید دیگر بازی های ورق را نیز در مجله بخت آموزش ببینید و به جای بازی های همیشگی و روتین گذشته، از هیجان جدیدی برخوردار شوید.
این بازی به حداقل دو نفر نیاز دارد، شما می توانید سایر بازی های ورق دو نفره و بازی های ورق چند نفره را نیز در مجله بخت و اقبال آموزش ببینید.

بازی 66 یک بازی جذاب با دو بازیکن است. در این بازی باید دورها را با کارت های باارزش برنده شوید. بهتر است راهنمای بازی را همیشه همراه داشته باشید تا در زمان بازی کردن از آن استفاده کنید. این بازی در طبقه بندی بازی های دورهاست. از این نظر می توان بازی های مشابهی چون بازی ورق 500، بازی ورق فریب و بازی ورق گام را نام برد. در ادامه نحوه انجام این بازی را توضیح داده ایم. در ضمن ویدیوی آموزشی بازی هم قرار گرفته که می توانید متن آن را زیر ویدیو مطالعه کنید. 

اقلام موردنیاز

24 کارت (از تک تا 9)، دو بازیکن، خودکار و کاغذ برای نوشتن امتیازات

دست دادن کارت ها

به هر بازیکن شش کارت داده می شود. بالاترین کارت از کارت های باقیمانده برگردانده می شود تا بازیکنان آن را ببینند. آن را تا حدی زیر دسته کارت ها قرار می دهیم. خال این کارت در دور اول بازی، خال حکم است.

هدف بازی

هدف این است که زودتر از رقیب به 7 امتیاز بازی برسید. وقتی در هر دور بازی زودتر از رقیب به امتیاز 66 می رسید، یک امتیاز بازی به دست می آورید. برای کسب امتیاز کارت ها باید در دورها برنده شوید یا از ازدواج یک شاه و یک بی بی از یک خال استفاده کنید.

بازی های مشابه

استراتژی شما در این بازی باید در راستای به دست آوردن کارت ها باشد. بازی ورق 66 در طبقه بندی بازی های دورهاست و در زیرمجموعه بازی های بردن کارت قرار می گیرد. از این نظر می توان آن را مشابه بازی های بازی ورق 1000، بازی ورق بزیک و بازی ورق کازینو دانست.

رنک کارت ها

تک – 10 – شاه – بی بی – سرباز – 9

نحوه انجام بازی

بازیکنی که دست دهنده نیست، بازی را آغاز می کند. بازیکن دست دهنده هم یک کارت می کشد. بازیکنی که کارتش بالاترین رنک کارت حکم را داشته برنده دور می شود. اگر کارت حکمی در کار نباشد، بازیکنی که کارتش بالاترین رنک در خال آغازگر را داشته برنده دور می شود.

بازیکنی که برنده شده، بالاترین کارت از بسته کارت ها را می کشد. کارت بعدی را هم بازیکن بازنده می کشد. بازیکن برنده، آغازگر دور بعدی است. بازی به همین روند ادامه پیدا می کند تا با همه کارت ها بازی شود.

اگر بازیکنی کارت های شاه و بی بی از یک خال را در دست داشته باشد، می تواند با کشیدن یکی از آنها (و نشان دادن دیگری) امتیاز ازدواج شان را بعد از بردن یک دور کسب کند.

در شش دور آخر (هر زمان امکانش بود) بازیکنان باید با کارتی بازی کنند که از خال آغازگر بازی بود.

امتیازگیری

امتیاز کارت ها در طول بازی حساب می شود. دور بازی وقتی تمام می شود که یک بازیکن به امتیاز 66 یا بیشتر برسد. در این صورت او یک امتیاز بازی به دست می آورد. اگر با همه کارت ها بازی شد، برنده دور آخر 10 امتیاز می گیرد. اولین بازیکنی که به 7 امتیاز بازی رسید، برنده بازی می شود.

امتیازات کارت ها

  • هر تک: 11 امتیاز
  • هر 10: 10 امتیاز
  • هر شاه: 4 امتیاز
  • هر بی بی: 3 امتیاز
  • هر سرباز: 2 امتیاز
  • ازدواج حکم: 40 امتیاز
  • ازدواج غیرحکم: 20 امتیاز
  • دور آخر: 10 امتیاز

قوانین

  • بعد از پیروزی در یک دور، بازیکنی که 9 خال حکم را در دست دارد می تواند آن کارت را با کارت حکم نشان داده شده که زیر دسته کارت هاست عوض کند.
  • اگر بازیکنی به 66 امتیاز برسد در حالی که بازیکن دوم هنوز به 33 امتیاز هم نرسیده است، دو امتیاز بازی برای برنده در نظر گرفته می شود.
  • اگر بازیکنی به 66 امتیاز برسد قبل از اینکه بازیکن دوم برنده یک دور شود، سه امتیاز بازی برای برنده در نظر گرفته می شود.
  • وقتی بازیکنی فکر می کند با کارت هایی که در دست دارد می تواند به 66 امتیاز برسد، می تواند کارت کشیدن از بسته کارت های باقیمانده را متوقف کند. این یعنی بازیکنان، دیگر نمی توانند از بسته کارت های باقیمانده کارتی بکشند. اگر بازیکنی که این کار را انجام داد به 66 امتیاز برسد، امتیاز بازی همان طور که قبلا گفته شد در نظر گرفته می شود. ولی اگر کسی که کارت کشیدن از بسته کارت های باقیمانده را متوقف کرد به 66 امتیاز نرسد، بازیکن دوم دو امتیاز بازی به دست می آورد.

متن ویدیو

در این ویدیو با نحوه انجام بازی ورق 66 آشنا می شویم. ویدیو با مفاهیم کلی و نحوه انجام بازی شروع می شود و در ادامه وارد جزئیات بیشتر بازی می شویم. در این بازی دو بازیکن شرکت می کنند. برای انجام این بازی به 24 کارت نیاز دارید: از تک ها تا 9 ها در هر خال.

دست دادن کارت ها

به هر بازیکن 6 کارت داده می شود. بالاترین کارت از بسته کارت های باقیمانده را برمی گردانیم و روی میز می گذاریم. بعد بسته را روی بخشی از آن کارت قرار می دهیم. خال کارتی که برگردانده شده، خال حکم در این دور از بازی است.

هدف بازی

66 بازی دورهاست. در هر دور بازیکنان یک کارت وسط می گذارند و بازیکنی که کارتش بالاترین رنک را در خال حکم دارد، برنده دور است. اگر هیچ کارتی از خال حکم کشیده نشود، برنده کسی است که کارتش بالاترین رنک را در خال آغازگر داشته است. در این بازی بالاترین کارت، کارت تک است. بعد کارت 10 و بعد هم کارت شاه.

هدف این است که زودتر از بقیه به 7 امتیاز بازی برسیم. برای گرفتن امتیاز بازی باید در هر دور بازی زودتر از بقیه به امتیاز کارت 66 برسیم. برای گرفتن امتیاز کارت هم باید در دورها برنده شویم و کارت های خاص را به دست بیاوریم یا اینکه از ازدواج شاه و بی بی از یک خال استفاده کنیم.

نحوه انجام بازی

به دستی برمی گردیم که کارت هایش را پخش کردم. من کارت ها را برگردانده ام تا آن ها را ببینید. در بازی واقعی باید کارت ها را از رقبا پنهان کنید. بازیکن غیر دست دهنده اولین کارت را می کشد. بازیکن شماره 2 با کارت سرباز خشت دور اول را شروع می کند. بازیکن شماره 1 می تواند هر کارتی بکشد. او کارت سرباز پیک را وسط می گذارد.

هیچ کارتی از خال حکم کشیده نشد پس بازیکنی که کارتش بالاترین رنک را در خال آغازگر داشته برنده است. بازیکن شماره 2 برنده است و باید بالاترین کارت از بسته کارت های باقیمانده را بردارد. بازیکن بازنده هم کارت بعدی را از روی بسته کارت های باقیمانده برمی دارد. بازیکن برنده باید دور بعدی را شروع کند.

بازیکن شماره 2 کارت بی بی دل را می کشد. بازیکن شماره 1 هم کارت 10 دل. چون 10 بالاتر از بی بی است پس بازیکن شماره 1 برنده است. او بالاترین کارت بسته کارت های باقیمانده را برمی دارد و کارت بعدی را هم بازیکن شماره 2 برمی دارد. بازیکنان به همین ترتیب بازی می کنند تا زمانی که همه کارت های بسته کارت های باقیمانده برداشته شود.

بازیکن شماره 1 برنده دور می شود و کارت بالای بسته کارت های باقیمانده را برمی دارد. بازیکن شماره 2 هم آخرین کارت (کارت زیرین بسته) را برمی دارد. حالا بازیکن شماره 1 باید کارت بکشد. در این 6 دور آخر قوانین جدیدی خواهیم داشت. حالا بازیکنان باید از خال آغازگر کارت بکشند.

بازیکن شماره 2 باید از خال گشنیز کارت بکشد چون بازیکن شماره 1 دور را با کارت خال گشنیز شروع کرد. او با کارت تک که کارت بالاست برنده می شود. او دور بعدی را با کارت تک پیک شروع می کند. بازیکن شماره 1 هم از همان خال کارت می کشد. بازیکن شماره 2 که کارتش رنک بالاتری داشت برنده می شود. بازی به همین ترتیب ادامه پیدا می کند.

امتیازگیری

در طول بازی بازیکنان باید امتیاز کارت هایشان را محاسبه کنند. وقتی بازیکنی به 66 امتیاز کارت یا بیشتر رسید، دور بازی همان جا تمام می شود. امتیازات به این شکل است: وقتی بازیکنان این کارت ها را در دورها برنده شوند، برنده به اندازه امتیاز کارت، امتیاز می گیرد.

اگر بازیکن کارت شاه و بی بی از یک خال را داشته باشد به خاطر ازدواج آن ها امتیاز می گیرد. او برای کسب امتیاز ازدواج باید یکی از این کارت ها را بعد از بردن یک دور بکشد. راهنمای امتیازات کارت در بازی را اینجا می توانید ببینید.

وقتی بازی را به تازگی یاد می گیرید، این تصویر را در دسترس داشته باشید تا بدانید امتیازات چطور محاسبه می شود. حالا به شروع یک بازی می رویم و بازی در یک دور را تماشا می کنیم. امتیازات دو بازیکن را هم در جریان بازی حساب می کنیم. بازیکن شماره 2 دور اول را برنده می شود (دو کارت سرباز). یعنی مجموعا 4 امتیاز می گیرد.

او دور بعدی را با کارت بی بی دل شروع می کند. در ضمن کارت شاه دل را نشان می دهد تا امتیاز ازدواج غیرحکم را بگیرد. پس او 20 امتیاز می گیرد و حالا 24 امتیاز دارد. بازیکن شماره 1 برنده می شود و 13 امتیاز می گیرد. در بازی جلوتر می رویم. بازیکن شماره 1 تا اینجا 65 امتیاز کارت دارد. بازیکن شماره 2 هم 56 امتیاز.

بازیکن شماره 2 کارت تک پیک را می کشد. بازیکن شماره 1 هم کارت بی بی پیک. بازیکن شماره 2 برنده می شود و با 14 امتیاز مجموع امتیاز کارتش را به 70 می رساند. امتیاز او از 66 عبور کرده و دور بازی به پایان می رسد. بازیکن شماره 2 در این دور بازی، یک امتیاز بازی می گیرد. بازیکنی که به 7 امتیاز بازی برسد برنده است.

مرور قوانین

در شش دور اول بازیکنان لازم نیست از خال آغازگر کارت بکشند. در شش دور آخر بازیکنان باید از خال آغازگر کارت بکشند (در صورت امکان). اگر در این دورها بازیکن کارتی از خال آغازگر نداشته باشد، می تواند با کارت های دیگرش بازی کند. بازیکنی که کارت 9 از خال حکم را دارد بعد از بردن یک دور می تواند آن را با کارت زیر بسته کارت های باقیمانده عوض کند.

اگر بازیکنی قبل از اینکه رقیبش به امتیاز کارت 33 برسد، 66 امتیاز کارت بگیرد، 2 امتیاز بازی می گیرد. اگر بازیکنی قبل از اینکه حریفش یک دور برنده شود، 66 امتیاز کارت بگیرد،‌ 3 امتیاز بازی می گیرد. اگر تمام دورها در یک دور بازی انجام شده، برنده آخرین دور 10 امتیاز کارت اضافی می گیرد.

بازیکنی که فکر می کند با کارت هایی که در دست دارد به امتیاز کارت 66 می رسد می تواند روند کارت برداشتن از بسته کارت های باقیمانده را قطع کند. یعنی دیگر نمی توان کارت برداشت. بدین ترتیب 6 دور آخر بازی انجام می شود. اگر بازیکن موردنظر در پایان توانست به 66 امتیاز کارت برسد، همان طور که قبلا گفتیم امتیاز بازی می گیرد. اما اگر بازیکنی که روند کارت برداشتن را متوقف کرده نتواند به 66 امتیاز کارت برسد، رقیبش دو امتیاز بازی می گیرد.

مطالب جدید

بکس بت (Bax Bet)

بکس بت (Bax Bet) یک سایت شرط بندی مبتنی بر ارزهای دیجیتال است که به…

اکتبر 23, 2024

پیش بینی فوتبال امشب

پیش بینی فوتبال امشب به بررسی بازی‌های امشب برای شرط بندی فوتبال می‌پردازد و بهترین…

اکتبر 19, 2024

راهنمای دریافت مجوز بازی آنلاین در کوراسائو

راهنمای فرآیند دریافت مجوز بازی آنلاین کوراسائو به بررسی دقیق چگونگی گرفتن لیسانس شرکت بازی…

اکتبر 6, 2024