بازی برد گیم پیکشنری

بازی برد گیم پیکشنری (Pictionary)

بازی برد گیم پیکشنری (Pictionary)، یک بازی جالب و جذاب است که 3 بازیکن یا بیشتر، می‌توانند از آن لذت ببرند. برای اینکه در این بازی برنده شوید، باید مهارت های طراحی خود را افزایش دهید. اگر علاقه به مشاهده آموزش ویدئویی این بازی دارید می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید. همچنین ما در ادامه نحوه انجام این بازی، نحوه کسب امتیاز و برنده شدن را بطور کامل توضیح خواهیم داد. ابتدا مفهومات کلی آن را بیان می‌کنیم و سپس جزئیات آن را مشخص خواهیم کرد.

برای انجام بازی برد گیم پیکشنری (Pictionary)، به چه چیزهایی نیاز داریم؟

بازی پیکشنری، یک تخته‌ی بازی خاص دارد که می‌توانید آن را از فروشگاه‌های حضوری یا آنلاین خریداری نمایید.

همچنین همانطور که گفته شد به 3 بازیکن یا بیشتر، برای انجام این بازی نیاز است.

برگزاری بازی

برای برگزاری بازی، ابتدا باید بازیکنان به 2 تا 4 تیم تقسیم شوند. پس از آن، نگهدارنده‌ی کارت بر روی تخته بازی پیکشنری را با کارت پر کنید و مطمئن شوید که کارت های همرنگ همگی به یک سمت قرار می‌گیرند. کارت ها و تایمر در کنار تخته قرار می گیرند.

هر تیم نیز، یک پد نقاشی و مداد دریافت می کند و یک مهره‌ی بازی را نیز برای قرار دادن در فضای شروع انتخاب می کند.

هدف از انجام بازی برد گیم پیکشنری (Pictionary) چیست؟

هدف بازی پیکشنری این است که اولین تیمی باشید که به قسمت پایان بازی می رسید و یک طرح را به درستی حدس می زنید. بازیکنان پس از حدس درست یک طرح، با انداختن تاس، با مهره‌ی خود در اطراف تخته‌ی بازی حرکت خواهند کرد.

چگونه پیکشنری بازی کنیم؟

هر تیم یک بازیکن از تیم خود را به عنوان اولین تصویرگر انتخاب می کند. تصویرگر، بازیکنی است که کلمه پاسخ را در طول دور بازی، ترسیم می کند. در این مورد در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

در طول بازی، نوبت هایی وجود دارد که همه تیم ها در آن شرکت می کنند و نوبت های دیگری نیز وجود دارد که فقط یک تیم در حال طراحی است.

زمانی که فضای تخته با چهار مداد نارنجی باشد یا زمانی که پاسخ روی کارت تصویر چهار مدادی در کنار آن باشد، همه تیم‌ها در طراحی شرکت خواهند کرد. این نوبت‌ها به عنوان “نوبت‌هایی که همه بازی می‌کنند (all plays)” شناخته می شوند.

فضای شروع (start space) یک فضای all plays است. اولین کارت پاسخ کشیده می‌شود، و تصویرگر هر تیم به کلمه پاسخ نگاه خواهد کرد. کلمه ای که باید ترسیم شود کلمه ای است که به رنگ فضای تطبیق (matching space) روی تخته است.

شروع به طراحی …

تایمر برگردانده می‌شود و تصویرگرها شروع به طراحی می‌کنند. سایر بازیکنان سعی می کنند تصویری را که ترسیم می شود حدس بزنند. اولین تیمی که پاسخ صحیح را اعلام کند برنده دور مسابقه است. تیمی که پاسخ را به درستی حدس می زند، تاس می اندازد و مهره‌اش را به تعداد عددی که تاس نشان می‌دهد، جابجا می کند. این تیم کارت بعدی را نیز خواهد کشید. سپس این تیم کلمه پاسخی را که با فضای تخته رنگی که روی آن قرار گرفته مطابقت دارد، ترسیم می کند. اگر all plays باشد، همه تیم ها شرکت می کنند. اگر all plays نباشد، فقط تیمی که کارت را برداشته در این دور شرکت خواهد کرد.

در صورتی که یک تیم قبل از تمام شدن تایمر درست حدس بزند، دوباره تاس را می‌ریزد و دوباره کارت می‌کشد. اگر تایمر قبل از اینکه یک تیم پاسخ صحیح را حدس بزند تمام شود، بازی در جهت عقربه‌های ساعت به سمت چپ به تیم بعدی می‌رود تا یک کارت بکشد و یک نوبت بازی انجام دهد.

برنده شدن

اولین تیمی که به فضای پایان (finish space) روی تخته برسد و به درستی پاسخ نهایی را بگیرد، برنده بازی است. یک تیم برای جابجایی مهره به فضای پایان نیازی به آوردن عدد دقیق با تاس ندارد.

قوانین

یک تیم نمی تواند از یک تصویرگر برای دو نوبت متوالی استفاده کند.

برنده all plays، باید تاس پرتاب کند، مهره‌ی بازی خود را حرکت دهد و نوبت بعدی را نیز بازی کند.

اگر یک تیم قبل از اتمام زمان، پاسخ را به درستی حدس نزند، بازی به تیم بعدی در سمت چپ منتقل می شود. این تیم یک کارت می کشد و پاسخ را مطابق با فضایی که در آن قرار دارد ترسیم می کند.

هنگام طراحی، تصویرگر نمی تواند با هم تیمی ها صحبت کند یا از زبان اشاره استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *