تاس 10000

آموزش بازی تاس 10000

تاس 10000 یک بازی سرگرم‌کننده خانوادگی است. در این بازی از 6 تاس استفاده می‌شود. بازیکنی برنده است که بتواند زودتر امتیاز 10000 را کسب کند. برای انجام این بازی فقط به 6 تاس، کاغذ، قلم و حداقل 2 بازیکن نیاز دارید. وقتی نوبت شما شد، تاس را بیندازید و هر ترکیب برنده‌ای که را باعث کسب امتیاز می‌شود را انتخاب کنید. نحوه انجام این بازی بسیار آسان است. البته یک سری قوانین تاس 10000 دارد که در ادامه به صورت کامل توضیح می‌کنیم.

شروع بازی

برای شروع بازی می‌توانید خودتان انتخاب کنید چه کسی بازی را شروع کند. یا اگر تعداد بازیکن‌ها 6 نفر یا کمتر است تاس بیندازید. به هر بازیکن یک تاس بدهید و بگذارید آن‌ها را بریزند. هر کس که بالاترین امتیاز را کسب کرد بازی را شروع می‌کند. در ادامه بازیکن سمت چپ او تاس را می‌اندازد.

اگر دو نفر بالاترین امتیاز را کسب کردند، دوباره تاس بیاندازید تا شروع کننده بازی مشخص شود. اگر تعداد بازیکن‌ها بیشتر از 6 نفر است. شخصی را به طور تصادفی انتخاب کنید تا بازی را شروع نمائید.

بهتر است روی یک سطح یکنواخت بازی کنید. تا امکان خواندن امتیاز تاس‌ها راحت‌تر باشد.

امتیازات در بازی تاس 10000

هنگامی که تاس را می‌اندازید حالتی مختلفی ممکن است اعداد داشته باشند. اما همه این حالت‌ها امتیاز ندارند. تنها اعدادی که به تنهایی اگر ظاهر شوند می‌توانید امتیاز کسب کنید 1 و 5 می‌باشد. اگر تاس عدد 1 را نشان دهد 100 امتیاز و اگر عدد 5 باشد 50 امتیاز کسب می‌کنید.

اما اگر 3 تاس عدد یکسانی داشته باشند. عدد روی تاس در 100 ضرب می‌شود. اگر 4 تاس عدد یکسان داشته باشند، امتیاز از ضرب عدد ظاهر شده در 100 در 2 بدست می‌آید. حال اگر 5 عدد یکسان باشد در یک 2 دیگر نیز ضرب می‌شود.

به عنوان مثال اگر 6 تاس را بیندازید و اعداد 2، 1، 4، 1، 6، 5 ظاهر شود. امتیاز شما 250 خواهد بود. 200 امتیاز برای عدد 1 که دو بار ظاهر شد و 50 امتیاز نیز برای عدد 5 کسب می‌کنید.

اگر 3 تا عدد 2 ظاهر شود 200 امتیاز، 4 تا 400 ، 5 تا 800 و 6 تا 1600 امتیاز دارد.

با ظاهر شدن 3 جفت یا اعداد به ترتیب 1500 امتیاز کسب می‌کنید. به عنوان مثال اگر اعداد روی تاس به ترتیب 1، 2، 3، 4، 5 و 6 باشد 1500 امتیاز بدست می‌آورید. همچنین اگر اعداد روی تاس دو تا 2، دو تا 5، دو تا 6 باشد نیز 1500 کسب می‌کنید.

5 عدد به ترتیب روی تاس‌ها ظاهر شود 1000 امتیاز به بازیکن داده می‌شود.

اگر 4 عدد یکسان و یک جفت ظاهر شود، 1500 امتیاز به بازیکن داده می‌شود.

بازی تاس 10000

قوانین بازی تاس 10000

بازی تاس 10000 یک سری قوانین ساده دارد که ما در ادامه توضیح می‌دهیم:

قانون شروع بازی

برای اینکه بتوانید بازی را شروع کنید باید 750 امتیاز کسب نمائید. اگر در اولین نوبت 750 امتیاز به دست نیاورید. باید منتظر بمانید دوباره نوبت شما شود و سپس سعی کنید تا 750 امتیاز کسب نمائید.

به عنوان مثال؛ اگر زمانی که نوبت شما است فقط 450 امتیاز کسب کنید. این امتیاز برای نگه‌داشتن شما در بازی کافی نیست. و باید دفعه بعد که نوبت شما شد دو باره بیندازید. بازیکنان فقط باید در اولین نوبت خود 750 امتیاز کسب کنند. برای دفعات بعد، می‌توانید هر امتیازی را کسب کنید.

بخوانید: “همه بازی‌ها با تاس؛ تاس چیست؟

قانون پرتاب دوباره تاس

اگر پس از انداختن تاس‌ها یک ترکیب برنده ایجاد شود. بازیکن می‌تواند آن ترکیب را کنار بگذارد و مابقی تاس‌ها را دوباره بیندازد. به عنوان مثال اگر 6 تاس را بیندازید و یکی از تاس‌ها عدد 1 باشد و مابقی اعداد دیگری که امتیازی ندارند باشد. می‌توانید تاس عدد 1 است را کنار بگذارید. و تاس‌های دیگر را دوباره پرتاب کنید.

پس از انداختن دوباره تاس‌ها اگر هیچ ترکیب برنده‌ای ایجاد نشود. امتیاز ترکیبی که کنار گذاشته‌اید نیز از بین می‌رود. به عنوان مثال اگر سه تاس دارای عدد یکسان باشد و شما آن‌ها را کنار بگذارید. و سه تاس دیگر را بیاندازید. اما هیچ ترکیبی برنده‌ای ایجاد نشود. شما در این مرحله صفر امتیاز کسب می‌کنید و امتیاز پرتاب اول را نیز از دست می‌دهید.‌

اما اگر پرتاب دوباره تاس‌ها یک امتیاز برنده ظاهر شود. شما می‌توانید دوباره تاس‌های که ترکیب برنده دارند را کنار بگذارید و تاس‌های که امتیاز ندارد را دوباره بیندازید. نوبت یک بازیکن زمانی به پایان می‌رسد که تصمیم بگیرد امتیاز خود را حفظ کند، یا تاس‌هایی بیندازد که هیچ امتیازی نداشته باشد.

به عنوان مثال، اگر ابتدا سه تاس عدد 2 باشند، امتیاز برای این سه تاس 200 است. می‌توانید این تاس را کنار بگذارید و سه تاس دیگر که هیچ امتیازی ندارند را دوباره بیندازید. پس از پرتاب دوباره اعداد 1، 5 و 4 ظاهر می‌شود. حال امتیاز شما 450 است. در این مرحله شما می‌توانید این امتیاز را حفظ کنید یا تاسی که امتیازی ندارد را برای بدست آوردن امتیاز بیشتر دوباره بیندازید. هر چند ریسک این کار زیاد است. زیرا در این حالت اگر عدد مورد نظرتان ظاهر نشود امتیازتان صفر می‌شود.

تاس 10000

استراتژی برای پیروزی در بازی تاس 10000

چندین استراتژی وجود دارد که به شما برای برنده شدن در بازی تاس 10000 کمک می‌کند. یکی از مهمترین استراتژی‌های پرتاب دوباره تاس است. اگر چندین ترکیب برنده دارید. لازم نیست همه آن‌ها را کنار بگذارید و فقط تاس‌های بدون امتیاز را دوباره پرتاب کنید. بسیاری از بازیکنان دوست دارند تا جایی که ممکن است تاس را کنار بگذارند. در حالی که این کار اشتباه است.

به عنوان مثال، اگر 3 تاس از یک عدد و عدد 5 بعد از پرتاب ظاهر شد. بهتر است 3 تاس عدد را کنار بگذارید. اما تاس 5 را به همراه دو تاس دیگر دوباره پرتاب کنید تا احتمالا ایجاد ترکیب سه تاس از یک عدد را افزایش دهید.

اگر امتیازی که کسب کردید خوب است از ریسک کردن اجتناب کنید. اگر امتیازتان جلو است و بعد از انداختن تاس از امتیاز خود راضی هستید. از ریختن تاس‌های باقیمانده دست بردارید و امتیاز خود را حفظ کنید.

تعیین برنده

با کسب حداقل 10000 امتیاز، قبل از سایر بازیکنان برنده بازی می‌شوید. وقتی بازیکنی به امتیاز 10000 امتیاز می‌رسد، سایر بازیکنان یک بار دیگر نیز تاس می‌اندازند. اگر شحص دیگری به امتیاز 10000 نرسد، بازیکنی که ابتدا امتیاز 10000 را کسب کرد برنده است. اما اگر شخص دیگری حداقل 10000 امتیاز در آخرین پرتاب خود کسب کند. شخصی که بیشترین امتیاز را دارد برنده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *