9 استراتژی در پوکر از زبان حرفه ای ها که حتما جواب می دهد

در سلسله مطالب آموزش پوکر مجله بخت و اقبال، این بار به سراغ توصیه های حرفه ای ها رفتیم.

در این مطلب، 9 استراتژی از 9 بازیکن باتجربه و حرفه ای پوکر برایتان آماده کرده ایم که همیشه سوالاتی در ذهن شان در خصوص این بازی وسوسه انگیز داشته اند و الان جواب را پیدا کرده اند.

یک- زحمت

اگر می خواهید در چیزی بهترین باشید، باید به اندازه کافی از تلاش، انگیزه، مهارت و اراده برخوردار باشید تا از اشتباهات تان درس بگیرید. سم گرفتون معتقد است این یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که یک بازیکن پوکر باید فرا گیرد:

اگر به بازیکنان بزرگی مثل فیل گلفولد، کریس مورمان و کریس برامر نگاه کنید، می بینید که آنها حداقل در یک برهه از زندگی شان، زحمت زیادی کشیده اند. متاسفانه هیچ چیز جای زحمت و تلاش را نمی گیرد.

دو- مدیریت زمان

اگر فوتبال منیجر، تومب ریدر یا رزیدنت اویل بازی کرده باشید، می توانید قدرت بازی های کامپیوتری روی احساسات تان را درک کنید. آدم های نرمال طی ماه های طولانی که بازی به انتها برسد، تحت تاثیر آنها، از خود بی خود می شوند. پل زیمبلر در این باره می گوید:

اختصاصی مجله بخت و اقبال

باید برای خودتان محدودیت قائل شوید و زمانی که باید در آن عاقلانه هم بازی کنید، مدیریت کنید. برای این کار باید ترکیب مناسبی از تلاش، استراحت و بازی بیابید.

برای موفقیت در پوکر، باید هم عاقلانه بازی کنید و هم بتوانید زمان تان را مدیریت کنید

سه- روتین

تا حالا ضرب المثل «صمیمیت زیاد موجب مرض است» را شنیده اید؟ خب، در دنیای پوکر این ضرب المثل به عبارت «صمیمیت باعث شناخت کامل بازیکنان پوکر می شود» تغییر می کند. داریم در مورد تبدیل پوکر آنلاین به بخشی از روزمره تان صحبت می کنیم. آن را به صورت آداب روزانه تان دربیاورید. به مغزتان بگویید انتظار آن را داشته باشد که کم کم وارد ریتم مناسب پوکر شوید. های رولر مشهور، فیلیپ گرویسم، در این باره می گوید:

باید به خوبی آماده شده و آن را تبدیل به روتین کنید. مهم نیست این روتین شامل چه چیزهایی شود. می تواند شامل خوردن صبحانه، دوش اول روز، درست کردن قهوه یا هر چیز دیگری بشود.

باید پوکر را به روتین خود تبدیل کنید

چهار- شروع کوچک

دستاوردهای بزرگ خیلی طول می کشند. جان ایمز این را خیلی خوب می داند:

اگر تازه پوکر آنلاین را شروع کرده اید، با مبالغ کمتری نسبت به چیزی که در ذهن دارید، شروع کنید. هیولای کوچک حاضر در ذهن تان می گوید بزرگ تر بازی کن، ولی اگر این کار را بکنید، احتمالا خیلی زود خیلی زیاد از دست می دهید و کنار می کشید. بنابراین اگر 20 دلار دارید، برای همه آن بازی نکنید. برای 2 دلار یا چیزی نزدیک این بازی کنید و اجازه بدهید تجربه تان بیشتر شود.

در پوکر آنلاین باید کوچک بازی کنید تا تجربه تان بیشتر شود

پنج- ابزار مناسب

همه اهمیت ابزار مناسب برای کار خوب را می دانند، ولی آیا ابزار مناسب برای شروع کار را دارید؟ وقتی پوکر آنلاین را شروع می کنید، شاید ندانید راه های تکنولوژیکی برای بهتر کردن بازی تان وجود دارد؛ مساله ای که از نظر بودو اسبرژسنی، بسیار مهم است:

اختصاصی مجله بخت و اقبال

حواستان باشد با ابزار مناسب شروع کنید تا چیزی پیدا کنید که با آن راحت باشید. مثلا وضعیت پنجره بازی تان را مدنظر قرار دهید. پشت برگه ها روشن هستند و این به من یادآوری می کند چند بازیکن در بازی مانده اند. دیگر موارد نه چندان مهم مثل آواتارها را مخفی می کنم تا تمرکزم را به هم نزند.

باید سعی کنید ابزای پوکر آنلاین را به خوبی بشناسید

در این مطلب ما ابزارهای پوکر استارز را به شما معرفی کرده ایم.

شش- بازی با انرژی

خودتان هم می دانید که بهترین عملکردتان را موقعی بروز می دهید که سرشار از انرژی باشید. چهل و هشت ساعت بیداری بی وقفه، قابل تحسین است، ولی از نظر ریچارد تریگ، توصیه نمی شود:

هیچ وقت نباید وقتی خسته اید بازی کنید و من این را با تلخی یاد گرفته ام. فهمیده ام وقتی خسته ام، خود را ملامت کرده و دچار آشفتگی (Tilt) می شوم. همچنین به این نتیجه رسیده ام که برد و باخت هم برایم اهمیتی ندارد، چون فقط می خواهم به رختخواب بروم. از این رو، سرزنده بازی کنید و مطمئن باشید پر از انرژی هستید و تمرکزتان تماما مربوط به بازی است.

Scott Blumstein, left, reacts as he plays against Benjamin Pollak, of France, at the World Series of Poker main event, Saturday, July 22, 2017, in Las Vegas. (AP
Photo/John Locher)
موقع خستگی پوکر بازی نکنید

هفت- ذهنیت مناسب

خوبی پوکر آنلاین این است که می توانید هر وقت خواستید انجامش دهید، ولی همان طور که متئو فرانکلند می گوید، نباید از آن برای دور کردن فشار ذهنی استفاده کرد:

فقط وقتی باید بازی کنید که ذهنیت مناسب داشته باشید. هیچ وقت نباید خودتان را مجبور به بازی کنید و اگر این طور شد، باید کنار بکشید و کار دیگری بکنید. وقتی داخل صندلی تان فرو رفته اید و به استراحت در جزایر هاوایی فکر می کنید، فولدکردن های عاقلانه ممکن نیست.

همیشه با ذهنیت مناسب بازی کنید

هشت- آرامش

میز مجازی پوکر می تواند برای مبتدیان ترسناک باشد. زنگ ها و سوت ها و چراغ و رنگ های بسیاری وجود دارد که می تواند عصبی تان کند. جیمز سودورث در این باره می گوید:

اولین باری که آنلاین پوکر می کنید، می تواند ترسناک باشد. دکمه های زیادی باید بزنید و می توان استرس آور باشد. فقط آرامش تان را حفظ کنید. لازم نیست در همه دست ها بازی کنید یا بلوف بزنید. صبوری اصل مهم است و باید تا می توانید با سرمایه گذاری اولیه تان بازی کنید. هر چه تجربه تان بیشتر شود، جوایز بزرگ تری می برید. این به معنای این است که باید تا می توانید با پول تان بازی کنید و تا می توانید بیشترش کنید.

صبوری اصل مهم است و باید تا می توانید با سرمایه گذاری اولیه تان بازی کنید

نه- توجه

تکنولوژی آن قدر تبدیل به بخش بسیار مهمی از زندگی مان شده است که صبح ها ممکن است قبل از بوسیدن عزیزان مان، ایمیل یا شبکه های اجتماعی مان را چک کنیم. این مساله از نظر مت اشتون می تواند فاجعه تلقی شود:

اختصاصی مجله بخت و اقبال

توجه داشته باشید. تک تک ذرات اطلاعاتی که ممکن است به دست تان بیاید، می تواند نقش مهمی در پروسه یادگیری تان داشته باشد. تماشای تک تک حرکت و تحلیل چرایی اقدامات مختلف بازیکنان می تواند برای تعیین تصمیمات و اقدامات آتی تان و اینکه چه کارتی می خواهید بازی کنید، بسیار مهم باشد. به نظرم خیلی ها از این مساله غافلند و بعد از پاس دادن یا فولدکردن، اهمیتی به بازی های دیگران نمی دهند که بیشتر یاد بگیرند و تجربه اندوزی داشته باشند تا در ادامه به کارشان بیاید.

تماشای تک تک حرکت و تحلیل چرایی اقدامات مختلف بازیکنان می تواند برای تعیین تصمیمات و اقدامات آتی تان و اینکه چه کارتی می خواهید بازی کنید، بسیار مهم باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *