پاریس-لیگ آو لجندز-esports

بررسی فینال مسابقات League of Legends 2019؛ سالن 15 هزار نفری سولد-اوت شد!

آشنایی با بازی League of Legends

این بازی که در سال 2009 توسط Riot Games منتشر شد، هنوز یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در دنیای esports است. البته بازی های جدید ریوت گیمز، در راه هستند و آنها از تورنمنت‌های این بازی برای تبلیغات خود نیز استفاده می‌کنند. این بازی که به طور مختصر LOL نامیده می‌شوید، شامل میدانی چند نفره برای جنگیدن است.

مسابقات جهانی LOL

مسابقات جهانی لیگ آو لجندز از 2012 تاکنون برگزار شده است. دور اخیر مسابقات که در دیروز در پاریس (در این دوره، مسابقاتی نیز در مادرید و برلین برگزار شده بود) به پایان رسید و قهرمان خود را شناخت، بزرگترین دوره آن تاکنون از نظر جلب توجهات بوده است. مسابقه فینال در سالن AccorHotels Arena پاریس برگزار شد و با این که در این دوره بازیکن مطرحی از کشور فرانسه حضور نداشت، سالن 15 هزار نفری تا پایان، پرشور به تشویق نفرات پرداخت. این جمعیت، بزرگترین عددی بود که امسال برای یک مسابقات E-Sports حضور به هم رسانده بود.

در فینال این مسابقات، تیم چینی FunPlus Phoenix موفق شد با برتری برابر تیم اروپایی G2 Esports قهرمانی را مال خود کند. ژائو تیانلیانگ از تیم چینی نیز به عنوان بهترین بازیکن مسابقات معرفی شد. هنوز جایزه تیم اول مشخص نشده اما جایزه قهرمان دوره قبلی 6.45 میلیون دلار بود و انتظار می‌رود این مرتبه شامل عدد بزرگتری هم باشد.

تیم چینی-esports
تیم چینی-esports

گفتنی است در سال 2017، عدد بزرگتری برای تماشای یک مسابقه Esports گرد هم آمده بودند. فینال مسابقات آن سال لیگ آو لجندز در پکن بود که 45 هزار نفر را به سالن کشانده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *