سایر

بررسی بازی The Walking Dead: Saints and Sinners

مشخصات کلی بازی واکینگ دد: قدیسان و گناهکاران

پلتفرم Oculus Rift, Steam, PlayStation VR, Oculus Quest
توسعه دهنده Skydance Interactive, Skybound Games
ناشر Skydance Interactive
ژانر: شوتر اول شخص
تاریخ انتشار January 23, 2020(Oculus, Steam)
Q2 2020(Playstation VR)
رده سنیبالای 10 سال
دانلود بازیدانلود نسخه PC بازی Walking Dead

ابتدای بازی؛ چطور باید زامبی را کشت؟

در تئوری، همه ما می دانیم چطور باید یک زامبی را کشت. آسان است، کافی است مغز زامبی را متلاشی کنید. گلوله انتخاب خوبی است، اما اسلحه صدای زیادی تولید می کند و زامبی ها به صدا جذب می شوند. ایده آل این است که به آرامی به زامبی نزدیک شوید و چاقو را در جمجه اش فرو کنید. سریع، تمیز و ساکت. البته در تئوری.

اولین اتفاقی که هنگام کشتن یک زامبی در Saints & Sinners می افتد این است. نزدیک می شوید و چاقوی خود را فرو می کنید، اما در جمجه فرو نمی رود. چاقو اصابت می کند و یک زخم زشت اما ناکارآمد ایجاد می کند. جمجه! چه کسی می داند چرا انقدر جنس سختی دارد؟

حال زامبی شما در اختیار می گیرد. شما وحشت می کنید و به صورتش دست پرتاب می کنید گویی می خواهید خوراک لوبیا را در بشقاب تان له کنید. در حالی که انرژی تان در حال کاهش است. و وقتی انرژی شما تمام شد، حال نوبت زامبی است تا کار شما را تمام کند. در نهایت دست تان را طوری پرتاب میکنید که گویی می خواهید از بدنتان جدا کنید، با تقلای بسیار زیاد چاقو را وارد جمجه می کنید و همه جا غرق در خون می شود.

با هلاکت زامبی نفس راحتی می کشید. می خواهید چاقو را بیرون بکشید اما بیرون نمی آید. تیغه به جمجه چسبیده است. حال وحشت وجود شما را فرا می گیرد چرا که تنها سلاح تان در یک جسد گیر کرده است. در این حال دو زامبی دیگر به سمت شما می آیند، در حالی که یکی از آن ها کلاهخود بر سر دارد.

بازی واکینگ دد

فضای کلی بازی واکینگ دد

شبیه سازی ظریف و جذاب Saints and Sinners از تعامل چاقو و جمجمه به همان اندازه که آشفته کننده است، بسیار چشمگیر نیز هست. این امر نه تنها باعث می شود هر برخورد با زامبی کمی منحصر به فرد باشد (و همچنین مملو از اضطراب) بلکه بر ماجراجویی شخصی شما به عنوان یک بازمانده در دنیای The Walking Dead نیز تاثیر می گذارد. بعد از آن وحشت و اتفاق کثیف ابتدای بازی، آدرنالین خون شما به شدت افزایش پیدا می کند و مو بر تن تان سیخ می شود. با گذشت زمان، یاد می گیرید چگونه زامبی ها را از بین ببرید، و از دست غیر مسحلتان برای دور نگه داشتن آن ها از خود استفاده کنید، از خودتان مراقبت کنید و به سلاح های سرد بزرگ تر و موثر تر دسترسی پیدا کنید.

این یک مکانیک به تنهایی برای Saints and Sinners کافی است. اما این تنها بخش کوچکی از غنی ترین بازی مکانیکی واقعیت مجازی است که من تا به حال بازی کرده ام. در نیوارلئان به عنوان یک بازمانده بی نام و نشان با عنوان “توریست” قرار دارید که به دنبال یک پناهگاه نظامی با نام Reserve هستید. از طریق رابط خود در پناهگاه (مردی به نام کیسی) می دانید که آن پناهگاه پر است از تمام منابعی که یک بازمانده به آن ها احتیاج دارد. اما Reserve همچنین به آرامی در حال غرق شدن است، در حالی که کلید دسترسی به آن در اختیار یک پارتیزان است که تا زمانی که به انتقام او از برج، یکی از دو جناح محلی که در حال رقابت برای در اختیار گرفتن شهر است کمک نکنید، کلید را به شما نمی دهد.

از پایگاه خود که در داخل یک گورستان واقع شده است، هر روزِ جدید می بینید که برای تکمیل یک هدف خاص، مانند بازیابی قطعات برای تعمیر یک بیسیم، یا جمع آوری “اطلاعات” از داخل یک پایگاه جناحی به منطقه دیگری از شهر سر می زنید. در عین حال، شما همچنین باید هر منابعی را که می توانید از محیط اطراف بدست آورید، همه چیز را از اسلحه شکسته گرفته تا کفش های دور ریخته شده و آنها را به خانه بیاورید تا با استفاده از آن ها سلاح و تجهیزات جدید درست کنید.

اولویت بندی و زنده ماندن

Saints and Sinners بازی خود را بر اساس پایه های اولیه واقعیت مجازی بنا کرده است. بیشتر فعل و انفعالات نشان دهنده همان مراقبت و توجه به مبارزه با سلاح های سرد است. اگر مجروح شده اید، برای بازگرداندن سلامتی، باید یک باند را دور بازوی خود بپیچید، در حالی که می توانید با بیرون کشیدن روده های آنها و مالیدن آنها بر روی لباس و پوست خود همانند کتاب های مصور، خود را از زامبی ها جدا کنید. سلاح های گرم هم نمایش دل پذیری دارند، با مکانیک های فوق العاده بارگذاری مجدد گلوله ها که شامل هفت تیر و شات گان می شود.

اما آنچه Saints and Sinners را بالاتر از سایر بازیهای واقعیت مجازی قرار می دهد، این است که چگونه این تعاملات فردی در یک تجربه طولانی تر با یک داستان مناسب و مهمتر از همه، سیستم های بازی فراگیر پخته و پرداخته می شوند. با گذشت هر روز، وسایل موجود در جهان اطراف کاهش می یابد، در حالی که تعداد زامبی ها که در اطراف هستند، افزایش می یابد. این بدان معناست که تهیه تجهیزات جدید صرفاً راهی برای توانمندسازی خود نیست، بلکه ضروری است تا از تهدید های روزافزون جلوگیری کنید.

این مسئله بلند مدت در تضاد مستقیم با مشکلات کوتاه مدت است. وقتی در خارج از پناهگاه هستید، تقریباً نیم ساعت وقت دارید قبل از اینکه برج، ناقوس همه کلیساها در شهر را به صدا در بیاورد که باعث می شود خیابان ها غرق در زامبی شود. مطمئن باشید نمی خواهید وقتی این اتفاق می افتد خارج از پناهگاه باشید، بنابراین نمی توانید در مورد منابعی که جمع آوری می کنید خیلی سخت گیر باشید. هنگامی که دوباره به پناهگاه خود باز گردید، باید اولویت های خود را در زمینه ارتقاء ابزار خود را مشخص کنید، خواه یک غذای تازه مجلسی با گوشت تازه باشد یا غذای خانگی، که باعث افزایش استقامت می شود بدون اینکه باعث ایجاد عفونت و کاهش دهنده سلامتی باشد.

نتیجه بسیار فوق العاده است که در آن هر تصمیمی که لحظه به لحظه بازی می گیرید مهم و حیاتی است. اگرچه از نظر مفهومی یک بازی در ژانر زنده ماندن است، اما Saints and Sinners احتمالاً با Dishonored اشتراک های زیادی دارد. این یک بازی در مورد مخلوط کردن مخفیکاری و جنگ در محیط هایی است که همیشه در آن شرایط در حال تغییر است، در مورد برنامه ریزی اقدامات و تصمیمات خود و مواجه با عواقب آن ها است. مهم نیست که مهارت چاقوی شما چقدر خوب باشد، شما همیشه اظطراب را درون خود حس می کنید، زیرا کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، و موارد زیادی وجود دارد که می توانید در حین انجام آن ها اشتباهی مرتکب شوید.

گزینه های اخلاقی در بازی نیز وجود دارد، مانند انتخاب اینکه آیا به یک پارتیزان برج کمک کنید تا برادر خود را از جناح دیگری به نام Reclaimed نجات دهد، یا اینکه خودتان برادر را بکشید و به انتقام Reclaimed از برج کمک کنید. با این حال، در حالی که این گزینه ها بر جهت کلی داستان تأثیر می گذارد، اما در مقایسه با ماجرای روایت تایتل، فاصله زیادی با آن دارد. به جز این ایراد، سایر ایرادات من از بازی جزئی و گاهی قابل چشم پوشی هستند. باید از سیستم ارتقا ابزار به نحو بهتری استفاده می شد. اسلحه ها، اگرچه کاملاً خوب هستند، به اندازه سلاح های سرد جلوه ندارند و یا رضایت بخش نیستند. نبود سیستم ذخیره دستی گاهی اوقات مرا عصبانی می کند، اگرچه وقتی می میرید فرصتی برای بازیابی غنائم از بین رفته خود خواهید داشت.

در پایان، Saints and Sinners یکی از بهترین عناوین واقعیت مجازی از زمان انتشار بازی فوق العاده SUPERSHOT است. اگر اخیراً یک هدست واقعیت مجازی را به خاطر انتظار برای بازی Half-Life: Alyx خریداری کرده اید، یک ماه زودتر آن را از جعبه خارج کنید و آن را برای این بازی آماده کنید.

بررسی بازی ها در بخت

بررسی بازی دث استرندینگآشنایی با بازی کنترل
آشنایی با بازی سیمز 4: دانشگاهآشنایی با بازی DQB2

مشاهده دیدگاه‌ها

مطالب جدید

آی مون (i moon)

آی مون (imoon) یک توسعه دهنده بازی کازینویی است که از سال 2021 فعالیت خود…

نوامبر 6, 2024

پلی مارکت (PolyMarket) چیست؟ پلتفرم پیش بینی غیرمتمرکز

پلی مارکت (PolyMarket) یکی از بزرگترین پلتفرم‌های پیش بینی غیرمتمرکز است که بر روی بلاکچین…

نوامبر 6, 2024

پویان مختاری کیست؟ بیوگرافی مدیر سایت حضرات

پویان مختاری (Pooyan Mokhtari) اینفلوئنسر و خواننده ایرانی است و به خاطر زندگی بسیار لاکچری…

نوامبر 5, 2024