بازی کارتی دست مرموز

بازی کارتی دست مرموز (Mystery Hand)

در این مطلب قصد داریم به معرفی یک بازی کارتی سرگرم کننده و منحصر به فرد بپردازیم. این بازی کارتی دست مرموز (Mystery Hand) نام دارد. البته برخی این بازی را در زبان فارسی هم با همان عنوان انگلیسی یعنی میستری هند صدا می زنند.

فهرست موضوعات

هدف از انجام بازی کارتی دست مرموز

هدف از این بازی تلاش برای شناسایی دقیق محتویات دست رازآلود چهار کارتی است که در مرکز میز قرار داده شده است. در ادامه می گوییم که این 4 کارت چگونه و چطور در وسط میز قرار داده می شوند.

بازیکنان و کارت‌ها در بازی کارتی دست رازآلود

دست مرموز را ۳ تا ۸ بازیکن می‌توانند بازی کنند. البته در بهترین حالت تعداد بازیکنان مناسب برای این بازی چهار یا پنج بازیکن است. یک نسخه دو نفره از آن نیز وجود دارد که در قسمت انواع بازی دست مرموز این نوع بازی را نیز برای شما توضیح خواهیم داد.

برای انجام بازی به ۵۲ کارت، یعنی یک دسته کارت استاندارد ورق، نیاز دارید.

رتبه کارت‌ها

در حالت کلی کارت‌ها رتبه خاصی ندارند، اما گاهی اوقات شرایطی به وجود می‌آید که ممکن است لازم باشد تا به این کارت‌ها رتبه بدهیم که در این رابطه نیز در این مقاله توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

برای این شرایط رتبه کارت‌ها از بالا به پایین عبارت است از:

  • آس
  • شاه
  • بی بی
  • سرباز
  • 10
  •   9
  •   8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • آس

همانطور که می‌بینید در رتبه‌بندی کارت‌ها در بالاترین رتبه آس قرار دارد، در پایین‌ترین رتبه نیز آس قرار دارد.

یعنی کارت آس با توجه به شرایط بازی و نیاز درخواست کننده می‌تواند بالاترین رتبه یا پایین‌ترین رتبه را در موقعیت‌های مختلف داشته باشد.

انتخاب اولین دیلر در بازی

این بازی هم مانند بسیاری از بازی‌های کارتی به دیلر نیاز دارد. اولین دیلر با توجه به قوانین بازی به این شکل مشخص می‌شود که از روی دسته کارت بُر زده شده هر بازیکن به ترتیب یک کارت بر می‌دارند. سپس بازیکنی که کارت با بالاترین رتبه را داشته باشد، اولین دیلر بازی خواهد بود. در بخش‌های بعدی توضیح خواهیم داد که دیلرهای بعدی چگونه مشخص می‌شوند.

اگر چند بازیکن رتبه کارت‌هایشان با هم برابر بود، با توجه به رتبه‌ی خال تصمیم‌گیری می‌شود که کدام بازیکن دیلر باشد.

رتبه‌بندی خال‌ها از بالا به پایین عبارت است از:

  • گشنیز
  • خشت
  • دل
  • پیک

مرحله توزیع کارت ها

پس از اینکه با روش گفته‌شده دیلر اول مشخص شد، دیلر کارت‌ها را بُر می‌زند و سپس به بازیکن سمت راست خود می‌گوید که او می‌تواند کارت‌ها را کات کند.

بازیکن سمت راست هم می‌تواند این کار را انجام دهد.

کات کردن کارت‌ها به چه معناست؟

منظور از کات کردن کارت‌ها (بریدن کارت‌ها) نیز این است که بازیکن یک بخشی از کارت‌ها را (هر اندازه که بخواهد)، بدون اینکه ببیند، برمی دارد و در پایین‌ترین قسمت دسته کارت قرار می‌دهد.

تشکیل دست رازآلود در وسط میز

پس از اینکه بازیکن سمت راست دیلر کارت‌ها را کات کرد، دیلر شروع به پخش کردن 4 کارت بصورت رو به پایین در مرکز میز خواهد کرد.

می گوییم بصورت رو به پایین، زیرا هیچ بازیکنی از جمله دیلر نباید بداند که این کارت ها چه کارت‌هایی هستند.

هنگامی که این چهار کارت پخش شد، باید آنها را در یک پشته کوچک در مرکز میز قرار دهید.

برگه حافظه برای بازیکنان

قبل از پخش کارت باید به هر بازیکن یک مداد و یک برگه داده شود تا در آن نتایج مربوط به درخواست های مختلف کارت ثبت گردد.

در این برگه باید یک جدول 15 در 6 رسم شود.

در سمت راست‌ترین ستون از بالا به پایین خانه‌های ستون را به شکل زیر پر کنید:

  • خالی (چیزی نوشته نشود.)
  • آس
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  •   7
  • 8
  • 9
  • 10
  • سرباز
  • بی بی
  • شاه
  • یادداشت

سپس در سطر اول جدول از چپ به راست نیز باید این نوشته‌ها وجود داشته باشد:

  • خالی (چیزی نوشته نشود)
  • پیک
  • دل
  • گشنیز
  • خشت
  • یادداشت

جدول زیر یک نمونه جدول در این برگه است:

یادداشتخشتگشنیزدلپیک 
     آس 2
     3
     4
     5
     6
     7
     8
     9
     10
     سرباز
     بی بی
     شاه
     یادداشت
      
این برگه، برگه حافظه نام دارد.

برگه حافظه را هم می توانید از قبل برای بازیکنان پرینت بگیرید. و هم بازیکنان خیلی سریع می توانند بر روی کاغذ آن را خودشان رسم کنند.

بازیکنان از طریق بازی، کارت‌ها یا کارت‌های بالقوه در دستان بازیکنان دیگر، می‌توانند علامت‌های مناسبی را روی این جدول بگذارند. این برگه‌ها باید به گونه ای توسط بازیکنان حفظ و نگه داشته شوند تا سایر بازیکنان نتوانند آنها را مشاهده کنند، زیرا با انجام این کار، بازیکن دیگری ممکن است بتواند مزیت غیرمنصفانه و قابل توجهی در بازی به دست آورد.

پخش کارت‌ها بین بازیکنان توسط دیلر

پس از این مسائل دیلر شروع می‌کند به پخش کردن کارت‌های باقیمانده.

پخش کارت‌ها از بازیکنی که در سمت چپ دیلر قرار دارد شروع می‌شود و در جهت عقربه‌های ساعت در اطراف میز ادامه پیدا می‌کند.

دیلر از بازیکن سمت چپ خود شروع می‌کند و به هر بازیکن یک کارت می‌دهد. این کار تا زمانی که تمام بازیکنان تعداد مساوی از کارت‌ها داشته باشند، ادامه می دهد.

کارت‌ها باید به صورت رو به پایین پخش شوند و در مقابل بازیکن قرار گیرند.

تعداد کارت‌هایی را که هر بازیکن دریافت می کند، مشخص نیست. زیرا به تعداد بازیکنان بستگی دارد. در جدول زیر مشخص شده است که با توجه به تعداد بازیکنان بازی، هر بازیکن چند کارت در بازی کارتی دست مرموز دریافت می کند:

تعداد بازیکنانتعداد کارت‌های دریافتی
316
412
59
68
76
86

پس از اینکه بازیکنان بطور مساوی کارت دریافت کردند، ممکن است چند کارت در دست دیلر باقی بماند. البته در زمانی که تعداد بازیکنان 2 یا 3 یا 4 یا 6 یا 8 باشد، کارتی باقی نمی ماند. اما زمانی که تعداد بازیکنان 5 بازیکن یا 7 بازیکن باشد، به ترتیب 3 کارت یا 6 در دست دیلر باقی خواهد ماند.

دیلر این کارت‌های باقیمانده را بصورت رو به بالا در مرکز میز قرار می دهد. همه بازیکنان می توانند این کارت ها را در وسط میز ببینند.

بازیکنان چطور می توانند دست مرموز وسط میز را شناسایی کنند؟

گفتیم که در کل هدف از انجام این بازی این است که بازیکنی بتواند 4 کارت مرموز وسط میز را حدس بزند.

این کار را بازیکنان از طریق درخواست اطلاعات که از سایر بازیکنان در طول نوبتشان صورت می‌گیرد، همچنین نتایجی که بر این درخواست‌ها حاصل می شود، انجام می‌دهند.

باید آنچه بازیکنان مشاهده می کنند در برگه حافظه ای که دارند ثبت شود.

اول از همه هم اطلاعات کارت‌های دست خودشان را در برگه ثبت می کنند.

یعنی پس از اینکه مرحله توزیع کارت بطور کامل انجام شد، هر بازیکنی کارت‌ها دست خودش را بررسی می کند و برگه خود را مطابق با کارت‌هایی که دارد، علامت گذاری می‌کند.

سپس بازی از بازیکنی که در سمت چپ دیلر قرار دارد،  شروع می شود.

شروع بازی

بازیکنی که در سمت چپ دیلر قرار دارد، بعنوان اولین بازیکن بازی را شروع می کند و اولین درخواست را نیز می دهد.

درباره درخواست‌های ممکن در این بخش صحبت می کنیم.

منظور از درخواست‌های بازیکنان چیست؟

از آنجایی که در این بازی بازیکنان به دنبال حدس زدن کارت‌های رو به پایین وسط میز هستند، بنابراین در طول بازی زمانی که نوبتشان می شود به دنبال طرح درخواست هایی از دیگر بازیکنان هستند تا به آن ها در شناسایی این کارت ها کمک کند.

درخواست از یک بازیکن خاص

زمانی که یک بازیکن از چنین درخواستی استفاده می کند، از هر بازیکنی که در دور میز قرار دارد می تواند درباره یک دست خاص سوال کند. بازیکن بازیکنی را که می‌خواهد از او سوال کند نشان می‌دهد و ممکن است یکی از درخواست‌های زیر را مطرح نماید:

  • بازیکن در مورد خال 4 کارت خاص سوال می کند. یعنی باید خال و شماره بالاترین کارت و پایین کارت را اعلام کند. برای مثال او می تواند بگوید: “فلانی، آیا تو کارتی از خال خشت از شماره 4 تا شماره 7 داری؟” همچنین در این سوال پرسیدن در مورد 4 کارت، آس هم می تواند بالاترین کارت در یک سوال باشد و هم پایین‌تری کارت؛ برای مثال (J، Q، K، A) یا (A، 2، 3، 4).
  • در حالت دوم بازیکن درباره یک مجموعه کارت‌ 4تایی با رتبه یکسان درخواست خود را اعلام می کند. مثلا درخواست می کند: “فلانی، تمام 5 هایت را به من نشان بده.”
قوانین مربوط به درخواست از یک بازیکن خاص در طول بازی

اگر بازیکنی که بازیکن در حال بازی از او یکی از این درخواست‌ها را مطرح کرده و او نیز یک کارت یا چند کارت درخواستی این بازیکن را دارد، باید کارت ها را به آن بازیکن نشان دهد. البته این کارت ها باید به بازیکن درخواست کننده طوری نشان داده شود که دیگر بازیکنان آن ها را نبینند و فقط پشت کارت را ببینند. البته بازیکنان دیگر نیز این فرصت را دارند که ببینند چه تعداد کارت در دست این بازیکن با درخواست بازیکن درخواست‌کننده مطابقت دارد. تعداد این کارت‌ها در معلومات دیگر بازیکنان می تواند مفید باشد. با توجه به این کارت‌ها ممکن است بازیکنان دیگر بتوانند حدس بزنند که کدام کارت‌ها در دست مرموز وسط میز قرار ندارد. اما بازیکن درخواست‌کننده از عدم وجود برخی کارت ها در دست رازآلود وسط میز مطمئن می شود. همه بازیکنان اطلاعاتی را که اینگونه بدست می آورند در برگه خودشان ثبت می کنند.

یک بازیکن به هیچ عنوان نمی تواند درخواست خاص برای کارت‌هایی را عنوان کند که همه کارت ها در دست خودش است. مثلا اگر هر 4 کارت با رتبه 5 در دست خودش قرار دارد دیگر نمی تواند درباره آن از بازیکن دیگر سوال کند.

قانون دیگر این است که اگر بازیکن درخواستی کند و در برابر درخواست او بازیکن مقابلش 3 یا چهار کارت را به او نشان دهد، درخواست کننده می تواند تقاضای یک نوبت دیگر کند. در نوبت اضافی که بازیکن دریافت می کند، هم می تواند از آن بازیکن و هم می تواند از بازیکن دیگر، درخواست دیگری داشته باشد.

و در حالت بعدی اگر بازیکن درخواستی را مطرح کند و بازیکن مقابل در برابر آن درخواست هیچ کارتی نداشته باشد، به سادگی این موضوع را بیان می کند و هیچ کارتی نشان نمی دهد. سپس نوبت بازی به بازیکن بعدی می رسد.

درخواست از همه

اولین نوع درخواست، درخواست از یک بازیکن خاص بود که در آن بازیکنی که نوبت بازی‌اش است می تواند از یک بازیکن دیگر برای دو موضوع سوال کند.

اما در حالت “درخواست از همه”، بازیکنی که نوبت بازی‌اش است، یک درخواست کلی از تمام بازیکنان دور میز می کند.

سپس بازیکنانی که کارتی متناسب با درخواست بازیکن دارند (به غیر از خود بازیکن درخواست کننده)، کارت‌های متناسب را بصورت رو به پایین در جلوی خود روی میز قرار می دهند. یعنی قرار نیست ماهیت این کارت‌ها مشخص گردد. بلکه فقط تعداد آن‌ها مشخص می شود.

درخواست‌هایی هم که در این مدل ممکن است بیان شوند همان دو حالت چهار کارت با خال خاص یا 4 کارت با رتبه خاص هستند.

یک بازیکن هرگز نمی تواند درخواستی را ارائه دهد که در آن تمام کارت های درخواست شده را در دست خودش داشته باشد.

اگر در نتیجه این “درخواست از همه” توسط بازیکن درخواست کننده، 4 کارت بر روی میز قرار گیرد، بازیکن می تواند یک بار دیگر یک درخواست معتبر دیگر را ارائه دهد.

درخواست کارت دقیق

وقتی بازیکنی “درخواست کارت دقیق” را اعلام می کند، یعنی یک کارت خاص را درخواست می کند.

در این نوع درخواست، هیچ بازیکن خاصی مشخص نمی شود و فقط یک کارت با یک رتبه خاص و یک خال خاص مشخص می گردد. برای مثال بازیکن درخواست کننده می گوید “کارت شاه پیک را درخواست می کنم.”.

سپس اگر بازیکنی آن را دارد باید آن را به بازیکن درخواست کننده و دیگر بازیکنان به شکل واضح نشان دهد. سپس کارت را به دستش برمی گرداند.

بازیکنان از جمله بازیکن درخواست کننده، حضور این کارت در دست یکی از بازیکنان را در جدول خود علامت گذاری می کنند.

بازیکن هرگز نباید برای کارت خاصی که در دست خودش است، از دیگران درخواست کند.

اعلامیه

اعلامیه زمانی رخ می دهد که بازیکن باور دارد که می داند دقیقا چه کارت هایی در دست مرموز وسط میز قرار دارد. یعنی هم خال آن‌ها و هم دقیقا رتبه‌ی آن‌ها را بیان می کند.

پس از اینکه بازیکن در نوبت خودش اعلامیه را بیان کرد،  دست مرموز را برمی دارد (به گونه ای که حریفان او نمی توانند چهره کارت‌ها را ببینند) و بررسی می کند که آیا دست همانطور که گفته شده است یا خیر.

در صورتی که همانطور که اعلام کرده بود باشد، بازیکن آن کارت ها را نمایان می کند تا همه ببینند و خودش هم برنده بازی می شود.

اما اگر آنطور که اعلام کرده بود نباشد و اشتباه کرده باشد، دست مرموز را بصورت رو به پایین به وسط میز برمی گرداند. همچنین باید کارت‌های خود را رو به بالا کند و در وسط میز قرار دهد تا همه حریفان او این کارت‌ها را ببینند. این بازیکن از بازی اخراج می شود و دیگر حق بازی ندارد و بازی بین بازیکنان دیگر ادامه می یابد.

برنده بازی کارتی دست مرموز چه کسی است؟

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، برنده بازی کسی است که بطور دقیق ماهیت 4 کارت دست مرموز وسط میز را تشخیص دهد.

البته یک راه دیگر برای برنده شدن نیز وجود دارد و آن هم اینکه همه بازیکنان دست به اعلامیه بزنند و اعلام کنند که دست مرموز وسط میز را تشخیص داده‌اند اما مشخص شود که اشتباه کرده اند. همه حذف شوند و فقط یک نفر در بازی باقی بماند. آن یک بازیکن باقی مانده برنده بازی خواهد شد.

برنده هر دست، در دست بعدی بازی دیلر خواهد بود.

انواع بازی کارتی دست مرموز (Mystery Hand)

چندین نسخه از بازی میستری هَند وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می پردازیم. برخی از این نسخه‌ها فقط در یک یا چند ویژگی با نسخه استاندارد بازی متفاوت است.

برخی از این ویژگی‌ها بازی را طوری تغییر می دهند که پویایی آن بطور چشمگیری تغییر می دهد.

بدون برگه حافظه (No Memory Sheet)

یکی از انواع بازی کارتی دست مرموز، نوعی از آن است که هیچ برگه حافظه ای در آن وجود ندارد. چنین ویژگی یک چالش بزرگ برای بازیکنان است. بازیکنان در این نسخه از بازی هیچ برگه ای ندارند که اطلاعاتی که بدست می آورند را یادداشت کنند.

یعنی هر چه که هست بازیکنان باید به ذهن خود بسپارند و از هیچ ابزاری برای حفظ این نکات نمی توانند بهره ببرند.

این می تواند یک نسخه بسیار چالش برانگیز از این بازی باشد، زیرا بازیکنان باید به حافظه خود، برای برنده شدن در بازی تکیه کنند.

اسنیک (The Sneak)

یکی دیگر از نسخه‌های بازی کارتی دست مرموز، نسخه حرکت دزدکی است.

در این ورژن از بازی زمانی که چهار کارت اسرارآمیز بصورت رو به پایین در مرکز میز قرار داده شدند، دو جوکر به بقیه کارت ها اضافه می شود و دسته کارت جدید بین بازیکنان پخش می شود. از آنجایی که تعداد کارت ها بیشتر از حالت عادی شده است، به هر بازیکن تعداد متفاوتی کارت نسبت به نسخه استاندارد می رسد.

چه تفاوتی بین نسخه استاندارد و نسخه اسنیک وجود دارد؟

اگر تعداد بازیکنان 5 بازیکن باشد، به هر بازیکن 10 کارت می رسد و کارتی در دست دیلر باقی نماند.

اما اگر تعداد بازیکن 3 یا 4 یا 6 یا 8 باشد، 2 کارت باقی می ماند که بصورت رو به بالا در وسط میز قرار داده می شود. همچنین اگر تعداد بازیکنان 7 بازیکن باشد به هر بازیکن 7 کارت می رسد و 1 کارت نیز اضافی باقی می ماند و بصورت رو به بالا در میز قرار داده می شود.

برای زمانی که تعداد بازیکنان 2 نفر باشد، این جوکرها تاثیری نخواهند داشت. (نوع 2 نفره بازی را در ادامه توضیح خواهیم داد.)

علاوه بر تغییر در تعداد کارت‌های دریافتی، این نسخه از بازی تفاوت‌‌های دیگری نیز با نسخه اصلی دارد.

در این ورژن بازی کارتی دست رازآلود، هنگامی که درخواستی از یک بازیکن خاص انجام می شود (حالت اول درخواست)، او ممکن است جوکر (به نام The Sneak) را به عنوان یکی از کارت هایی که به درخواست کننده نمایش داده می شود اضافه کند. این کار بر روی دیگر بازیکنان با دیدن پشت کارت‌ها تاثیر می گذارد و نمی‌توانند عدد دقیق کارت‌های دست او را تشخیص دهند.

اگر به شکل اتفاقی، یک بازیکن هر دو جوکر را در دستش داشته باشد، می‌تواند هر دو را به کارت‌های نمایش‌داده‌شده در درخواست حریف اضافه کند.

یک بازیکن ممکن است اصلا کارت درخواست شده بازیکن را نداشته باشد اما جوکر را به او نشان دهد و دیگر بازیکنان فکر کنند که او یکی از آن کارت‌های درخواستی را دارد.

به غیر از این تفاوت ها، بقیه بازی با نحوه انجام بازی در نسخه استاندارد، یکسان است.

نسخه “آن را حدس بزنید” (Keep em Guessing)

در نسخه استاندارد بازی گفتیم که بازیکن نمی تواند وقتی یک کارت خاص در دست خودش قرار دارد، آن را درخواست کند. یا وقتی تمامی کارت‌های یک محدوده‌ی یک خال یا یک رتبه خاص در دست خودش هستند، درخواستی در مورد آن مطرح کند.

اما در نسخه‌ی “آن را حدس بزن” از بازی کارتی دست مرموز، این محدودیت کاهش یافته است. دو تغییر در این نسخه از بازی بوجود آمده است که باعث شده است بازیکنان بتوانند با چنین درخواست‌هایی، بازیکنان دیگر را گیج کنند.

در تغییر اول بازیکن می تواند کارت خاصی را که در دستش دارد، از بازیکنان درخواست کند. این کار باعث می شود که بازیکنان به این شک بیفتند که ممکن است آن کارت خاص در دست مرموز وسط قرار داشته باشد که کار را برای پیش بینی کارت‌های موجود در وسط میز برایشان سخت تر می کند.

تغییر دوم نیز مشابه با همین تغییر اول است. با توجه به این تغییر، بازیکن ممکن است کارت یا کارت‌هایی از یک خال یا یک رتبه را در دست خودش داشته باشد، اما از یک بازیکن خاص آن را درخواست کند. این هم مانند قبلی برای وادار کردن سایر بازیکنان به فرضیات نادرست در مورد کارت های موجود در دست مرموز انجام می‌شود.

کاهش محدودیت‌ها در درخواست بازیکن باعث سخت تر شدن بازی می شود. برخی از بازیکنان علاقمند به سخت تر شدن بازی هستند و معتقدند چالش بیشتر در بازی باعث هیجان بیشتر در آن ها می شود.

حذف درخواست کارت دقیق

یکی دیگر از ورژن‌های بازی کارتی دست مرموز، نوعی از همین بازی است که در آن درخواست کارت دقیق حذف شده است. یعنی بین درخواست های ممکن برای بازیکن، چنین درخواستی امکان پذیر نیست. در این ورژن از بازی، بازیکن هرگز نمی تواند از همه بازیکنان یک کارت خاص درخواست کند. اما بقیه درخواست‌های معتبر را می تواند داشته باشد.

بازی Mystery Hand دو نفره

پیش از این گفتیم که این بازی برای 3 تا 8 بازیکن است. با وجود اینکه نسخه استاندارد بازی توسط 2 بازیکن نیز قابل انجام می‌باشد، اما نسخه‌ای مخصوص از دست مرموز وجود دارد که مخصوص 2 بازیکن می باشد.

نحوه انجام بازی 2 نفره دست مرموز چگونه است؟

در این نسخه از بازی، به هر بازیکن یک دست مرموز چهارکارتی جداگانه داده می شود. یعنی یکی به این بازیکن و یکی به بازیکن دیگر. این دست‌های مرموز بصورت رو به پایین در مقابل هر بازیکن قرار داده می شود.

هر بازیکن به دست مرموز مقابل خود نگاه می کند (بازیکن دیگر نمی تواند آن را ببیند) و اطلاعات مربوط به آن 4 کارت را در برگه مموری خود ثبت می کند. سپس بازیکنان به بازی عادی ادامه می دهند. پس از این، این دست ها نباید تا پایان بازی توسط بازیکن لمس یا مشاهده شوند.

دیلر حالا 44 کارت دیگر را بین دو بازیکن یکی یکی پخش می کند.

هنگامی که کل کارت بین دو بازیکن پخش شدند، بازیکنان کارت های درون دست خود را بررسی می کنند و اطلاعات لازم را در برگه حافظه یادداشت می کنند.

بازی را بازیکنی شروع می کند که دیلر نیست. درست مانند نسخه استاندارد، این بازیکن سپس از بازیکن دیگر درخواست می کرد (به روش معمولی).

در این نسخه برخلاف نسخه استاندارد، حتی اگر بازیکن مقابل کارتی را به این بازیکن نشان دهد، باز هم بازیکن نوبت دومی برای درخواست ندارد.

از آنجایی که فقط دو بازیکن وجود دارد، هر کارتی که توسط هر یک از بازیکنان در معرض دید بازیکن دیگر قرار می‌گیرد، می‌تواند در صورت درخواست به طور موقت رو به بالا در وسط میز قرار گیرد.

بازیکن همچون نسخه استاندارد می تواند در صورتی که فکر می کند که از کارت‌های وسط میز خبر دارد، در نوبت خود اعلامیه را انتخاب کند. او با انتخاب گزینه اعلامیه، هم رتبه و خال کارت ها را باید بگوید. در صورتی این بازیکن برنده می شود که دست مرموز حریف را کاملا درست حدس بزند. اما اگر حتی یک کارت را اشتباه بگوید، حریف برنده خواهد شد.

نسخه‌های دیگر بازی دو نفره دست مرموز

خود نسخه 2 نفره بازی کارتی دست مرموز نیز نسخه‌ها و ورژن‌های مختلفی دارد.

برای مثال در یکی از این ورژن‌ها، دیلرکل کارت‌ها را بصورت عادی بین 2 بازیکن پخش می کند. سپس هر بازیکن کارت‌های خودش را می بیند و 4 کارت را انتخاب می کند و دست مرموز مخصوص خودش را تشکیل می دهد و بر روی میز بصورت رو به پایین قرار می دهد. پس از این، بازیکن به هیچ عنوان نباید به دست مرموز خود نگاه کند یا به آن دست بزند. بقیه روند انجام بازی مانند بازی 2 نفره معمولی است.

بازی دو نفره Mystery Hand به شکل دیگری نیز قابل بازی است. در این نسخه‌ی دوم، هیچ یک از بازیکنان نمی توانند محتویات دست مرموز خود را ببینند و به سادگی آن را رو به پایین در مقابل خود قرار می دهند و به آن دست نمی زنند. باقی بازی مانند نسخه استاندارد دو نفره ادامه می یابد. با این تفاوت که هویت آن 10 کارت هرگز توسط هیچ یک از بازیکنان دیده نمی شود. تا زمانی که یک بازیکن آماده باشد تا در نوبت خود اعلامیه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *